Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

God morgon!!!

Vaknade idag och gick och kissade...upptäckte att jag blöder. Inga värkar, förlossningen sa åt mig att avvakta. Sätta på en binda och se vart detta leder. Känns väldigt spännande. Måste bara få igång bebis, känns lite stila i magen...

• Paro
    Issi skrev 2016-04-04 06:33:06 följande:

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

Stort grattis!!!! Vad snabbt det gick, skönt att ni hann dit i tid :)
  • Paro

Nu är hon här!!!! Så skönt att allt är över och gick bra. Nu ska vi bara vila oss lite...

Lycka till tjejer!!!!

• Paro
    Nonym skrev 2016-04-06 10:11:23 följande:

Igår 16.05 föddes vår lilla tös, 3590 gram och 50 cm lång.

32 timmar värkar och en timmas krystning plus ett drag med klockan behövdes, men det gick väldigt bra ändå

Grattis!!! 32h wow, bra kämpat!!!
  • Paro
    Milleman skrev 2016-04-06 20:48:33 följande:
    Jag är så nervös att inte nå ända fram till snittet. Livrädd. Börjat tänka tanken på vaginal förlossning :/
    Håller tummarna och hoppas att det blir som planerat!
  • Paro
    Två prinsar skrev 2016-04-07 10:00:32 följande:

Är hos barnmorskan nu och ska få göra ett ultraljud:)) hon blev osäker på om det var rumpa eller huvud neråt...så mysigt att få se den.

Å, vi fick också göra en sån. Det var så mysigt att se henne ligga där och suga på fingrarna :)
  • Paro
    Emmmmm skrev 2016-04-11 12:43:08 följande:

Sista dygnet som gravid ???? in på kontroll innan snitt i morgon. Förmodligen sista dygnet någonsin som gravid då jag tror vi bara ska ha två barn. Konstig känsla ????

Ååå, njut! Försökte också tänka på njuta då vi också mest troligt fått vår sista barn nu.
  • Paro
    Josefine85 skrev 2016-04-11 13:15:35 följande:

Lyllos Er som iaf vet när ni får ut bebisen!

Jag ringde och grät mig till en tid hos bm idag. Hon ska undersöka och se om det hänt något där nere sen förra måndagen och om det har börjat öppna sig så gör hon en hinnsvepning!

Jag är desperat. Jag får ingen sömn och jag har sån sjuk värk. Pallar inge mer nu!

Loke -07, Alvin -09
    Hoppas, hoppas det kommer igång snart!
  • Paro
    Emma90 skrev 2016-04-13 09:03:10 följande:

Nu är vår lilla Hailey här <3 3190g och 48 cm lång :) kom in på förlossningen kl 05.40 och va då 7 cm öppen. Kl 06.52 tog världens finaste flicka sitt första andetag <3

Grattis!!!
  • Paro
    Malla1 skrev 2016-04-13 06:54:57 följande:

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

Grattis!!
Svar på tråden BF april 2016