Inlägg från: kvinna16780 |Visa alla inlägg
  • kvinna16780

BF april 2016

O

MeMon skrev 2015-10-09 17:09:54 följande:

13+5 idag och morgonen började med rosa/bruna flytningar och har fortsatt under dagen. På kub för 1,5 vecka sen så såg allt bra ut men mitt förra ma började på precis samma sätt. Usch, vilken ångest... Försöker intala mig att det är vanligt men inte lätt..

Hoppas att allt är bra!
  • kvinna16780
    Bozzy skrev 2015-10-27 15:13:35 följande:

Själv har jag fullt upp. Igår var jag iväg med en jag är kontaktperson för och shoppade (hittade inte så mycket) i en stad 8 mil härifrån, vi gör lite längre utflykter ibland nämligen. Så kom hem ganska sent igår och idag var jag med nästa jag är kontaktperson i grannstaden och kollade in lite loppis och sånt, skrev in mig på AF igen och nu ligger jag i soffan för en paus innan jag ska börja spackla lite.  Jag har fortfarande hållit mig borta från barnkläder, har kollat lite men funderat mer på att köpa till en släkting som fick barn för ett litet tag sen. Jag lär väl stå där en månad innan bf och få panik över att jag inte köpte kläder. 

Jag har inte heller köpt något, vågar typ inte det haha.

Ni som väntar er andra känner ni samma kontakt som ni gjorde med första? :)
  • kvinna16780
    Paro skrev 2015-10-27 20:31:04 följande:

Jag väntar mitt andra och upplever att det har tagit mig längre tid att knyta an. Tror mycket beror på att jag varit mer medveten och rädd för riskerna som finns under graviditeten...det är först nu i v16 som jag på riktigt börjar ta in att jag är gravid.

Jag upplever samma och det är faktiskt nu jag oxå börjar känna anknytning. Jag fick ju ett X så det kanske beror på det, att rädslan finns där.
  • kvinna16780
    Issi skrev 2015-10-28 08:55:23 följande:

Jag har också varit mkt mer nojig denna gång. Men vet inte om jag kan säga att jag knutit an senare, snarare tvärtom. Första gången visste jag ingenting om att få barn, kändei nget och det syntes absolut ingenting denna vecka (v 18) så eg harj ag nog knutit an mer denna gång då jag har haft mage i många veckor nu. Och därav större oro tror jag. Ska på RUL på fredag, det ska bli skönt att ha det gjort så att man kan sluta oroa sig så förbenat.

Jag har funderat ganska mycket på en grej... jag är nämligen fortfarande rätt så trött och inte minst väldigt trög i huvudet (äter järn men det hjälper inte). Sover ok men orken räcker ändå inte. Har inget fysiskt krävande jobb men måste däremot vara på topp rent intellektuellt hela dagarna (forskar). Har supersvårt för det nu och känner att jag inte får saker gjorda, att min tid bara rinner iväg liksom. Klarar alla administrativa uppgifter men det där kreativa tänket, läsandet och analyserandet känns typ omöjligt. Funderar på att gå ner till 50% men skulle ju helst vilja ha sjukskrivning på detj ag inte jobbar då för att inte förlora allt för mkt inkomst plus att lillan då får gå på fsk... Men bli sjukskriven för trötthet antar jag inte går och eftersom jag inte har ett fysiskt krävande jobb så antar jag att det är svårt att få för annat också, även om jag tex har ganska mkt foglossning men det gör inte så mkt kan ju sitta ner hela dagen om jag vill. ... Ja jag vet inte, tänkte om någon kände likadant?

Jag arbetar på FK med sjukpenning. Din arbetsförmåga är ju nedsatt p.g.a. trötthet och nedsatt koncentrationsförmåga och så länge det beskrivs i läkarintyget så ska det inte vara nå problem.
  • kvinna16780
    Issi skrev 2015-10-29 08:54:57 följande:

Tror du det? Tack för svar, ska nog boka in en läkartid för detta om det inte blir bättre snarast...

Aa men det måste stå bra beskrivet, många läkare skriver så dåliga intyg tyvärr. Vi har den diskussionen ofta här hemma då mannen är läkare haha.
  • kvinna16780

Jag var oxå på RUL idag och allt såg bra ut :) en liten flicka trodde bm att det var. Han en son nu :) 16 april är bf, dagen efter mannens födelsedag.

• kvinna16780
    Woodwick skrev 2015-12-01 19:56:20 följande:

Hej alla! Nu har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge men hade velat höra om nån av er skulle kunna hjälpa mig :) det lutar åt att jag kommer vara sjukskriven resterande tid av graviditeten dock inte pga av bebisen utan andra skäl som gör att jag inte kan arbeta. Nu till min fråga...vet ni om föräldrapenningen baseras på min årsinkomst inkluderat med min sjukpenning. Dvs från va Mars 2016 och ett år tillbaka? Eller räknas det från dagen jag blev sjukskriven och ett år tillbaka...känner mig lite orolig för ekonomin då jag kommer vara sjukskriven totalt sett nästan hela fem månader...tack på förhand :)

Du skyddar din SGI dels för att du kommer få barn inom 6 månader samt så skyddas SGI genom att vara sjukskriven. Sjukpenning är ingen SGI grundad inkomst utan FK kommer fastställa din SGI efter din faktiska inkomst.
  • kvinna16780
    Woodwick skrev 2015-12-03 08:40:15 följande:

Tack så jättemycket! Skönt att höra att man inte behöver tänka på det ekonomiska när man har sin och bebisens hälsa att tänka på! Hoppas din graviditet också går bra!

Så lite så :) Det går bra tack, din då?
  • kvinna16780

Hur har det gått?

Malla1 skrev 2016-01-09 11:09:37 följande:

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Svar på tråden BF april 2016