BF april 2016
Vad har alla för bf nu? Vissa måste ju närma sig ordentligt. Om alla citerar inlägget efter varandra har vi till slut en hel lista :)
Milleman, andra barnet, bf 24/4
Vad har alla för bf nu? Vissa måste ju närma sig ordentligt. Om alla citerar inlägget efter varandra har vi till slut en hel lista :)
Milleman, andra barnet, bf 24/4
Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring.
Nej det är ju vara om det är bara blod som man ska åka in, det här va ju slem med blommdstrimmor i, då är det att slemproopen lossnar, då är det säkert därför jag har haft ont mellan benen, för att ja håller på att öppna mig.
Jag har varit med om några slemproppar som släppt så ja känner igen det ;)
Igår 16.05 föddes vår lilla tös, 3590 gram och 50 cm lång.
32 timmar värkar och en timmas krystning plus ett drag med klockan behövdes, men det gick väldigt bra ändå
Idag har jag haft mycket ilningar där nere, varit tvungen och stanna upp och sätta benen i kors...har ju nästan känts som om lillen har kravlat sig ut. Men vad är det egentligen som händer när det blir så??
Är det att bebis kommer längre ner eller vad?
Två dagar över bf nu.. Ååh väntan är så jobbig!
Gratis till alla bebisar:)
Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?
In på akuten idag. Puls på 43 (normalt för mig är 65-70). Och mitt annars ganska låga blodtryck var nu 190/100. 10 dagar EFTER förlossningen liksom? Annars hade jag trott det var havandeskapsförgiftning
Grattis till er som har fått era bebisar! Jag lyder med er som inte har fått än medgång lver bf, vet att det e skitjobbigt att vänta de sista dagarna! Men snart är era bebisar här!! <3
Mina stygn har börjat göra ont och skava, ni som har fått barn tidigare och sytt, kommer ni ihåg hur länge stygnen satt i?
Har ju blivit sydd alla mina tre förlossningar, men kommer inte ihåg när stygnen släppte..
Men herregud, hur skriver jag egentligen ? Jag lider med er, ska det givetvis stå.. Resten får ni fatta själva :pp hihi