Inlägg från: hondendärtjejen |Visa alla inlägg
  • hondendärtjejen

BF april 2016

Idilia skrev 2015-08-15 08:05:44 följande:

Ni som har fått tidiga vul, har det varit lätt? Vet inte om de skulle avfärda mig som nojjig ifall jag frågade.

Du kan boka ett privatultraljud!
  • hondendärtjejen

Asså, jag är så trött!! Känns som jag kan sova i hundra år som törnrosa..

Grabbens fotboll började idag sen handlade vi på vägen hem och efter lunchen sov jag i 1 timme. Och jag måste sitta upp annars somnar jag... Och jag har fått fotsvett som luktar! Haha ett gravidtecken?

• hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 18:31:16 följande:

Fotsvetten vet jag inget om :) men tröttheten! Den håller ju förhoppningsvis bara i sig de tre första månaderna iaf

Bara 6 trötta veckor kvar då... Yeay!
  • hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 19:38:49 följande:

Sju kvar här :) mer orolig för humöret. Jag är väldigt tvär. Hoppas inte det håller i sig hela graviditeten ;)

Ja usch... Jag är riktigt hemsk... Iallafall hemma mot sonen och sambon, har så dåligt samvete men det bara bubblar upp och jag kan inte stoppa mig. Hinner inte bita mig i tungan liksom
  • hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 21:03:44 följande:

Precis så! Och jag har en viljestark tvååring hemma. Så det blir nog långa veckor framöver. Får försöka hitta på så mycket roligt jag orkar för då bråkar vi mindre.

Hur gammal är din son?

Han fyller 6 den 25...! Lilla tonåren kallar dom de nut, och jag förstår varför! Käftar emot och lyssnar inte för fem öre. Puh! Och det värsta är att han härmas när man säger till honom! -Gå in och städa ditt rum nu! -"Gå in och städa ditt rum nu" med typ bebisröst. Haha men samtidigt är han ju världens goaste!
  • hondendärtjejen
    Hoppas 2012 skrev 2015-08-17 17:09:11 följande:

Hej får man hänga på här?

Plussade idag efter att haft sex en gång innan ÄL. Hade svårt att bli gravid med dottern så vi är i total chock och panik.

Klart du får vara med Vilken överraskning!

Jag har fått ont i korsryggen...! Det ilar och drar. Är rädd att det kan vars foglossning, redan i v 6...

Får ringa mvc nån dag med och få en inskrivningstid Kändes inte lika bråttom denna graviditeten. Tror inte jag egentligen insett att jag är gravid än..!
  • hondendärtjejen
    Pauliina skrev 2015-08-17 18:58:47 följande:

Idag ringde min BM och inskrivning är om två veckor, v 8+5. Hittills har jag inte känt något speciellt, vilket gjort mig orolig. Första symptomen va ju att jag fått tillbaka gallstenen igen, så troligtvis kommer jag få leva med gallstensanfall till april..

Annars då. Jodå, dricker blåbärssoppa och äter hallonkräm i små mängder flera gånger om dagen. Mår sååååå illa. Inte så att jag behövt spy, men de sitter i magen liksom.. Hemskt.. Hoppas jag får lergigan utskrivet eller något mot detta..

Ååh vad sugen jag blev på kall kräm och mjölk!
  • hondendärtjejen
    Saltvatten skrev 2015-08-18 20:45:31 följande:

Tyvärr så kan mitt namn strykas från listan då jag idag fick tidigt missfall

Sist gång vi fick missfall tog det oss 6 månader att bli gravida igen så just nu känner jag mig ganska tröstlös.

Men jag önskar er alla ett stort lycka till med era graviditeter och era små charmtroll som kommer i april - ni har fantastiska månader framför er

Vad tråkigt! Ta hand om er och hoppas ni lyckas snart igen!
  • hondendärtjejen

Igår fick jag en brun flytning mellan kl 15-16 och idag vid 20 tiden kom det lite färg på pappret.. Och kan inte sluta noja!

Men jag har bokat inskrivningstid! Dom hade bara dumma tider och inga ultraljudstider...! Fick ta kl 10 på fredag om två veckor. Vi är 2 st som jobbar ihop och jag måste komma på nåt att säga när jag ska iväg..! I våras var jag på "tandläkarbesök" "utvecklingssamtal"... Vad ska man skylla på, eller ska man vara ärlig och berätta? Kommer vara i v 7+5 då.

• hondendärtjejen
    Minus75 skrev 2015-08-21 09:19:24 följande:

Det beror ju lite på hur nära ni är. Min närmsta arbetskamrat fick reda på mina graviditeter tidigt, just för att jag inte skulle behöva förklara vare sig bra eller dåliga saker framöver. Jag börjar jobba på måndag och kommer att berätta för henne igen. Dels för att det är kul att berätta, men även för att hon ska kunna hjälpa mig att täcka upp framöver. Och skulle det gå illa så vet hon ju redan om det och kommer att kunna vara ett stöd i den delen också.

När det gäller blod/färgad flytning så hade jag det i stort sett hela förra graviditeten. Efter sex MF/MA var jag livrädd för att gå på toa, särskilt nr två. Det blev alltid lite blod då (kan ha varit bebisens placering, fattade aldrig varför ), men jag fick världens finaste (såklart! ;) ) och friskaste bebis. Så försök att inte noja. Inte på egen hand iaf. Prata med din BM, oss eller en vän. Det hjälper om man bara får lite förståelse! <3

Det har kommit lite färgat på pappret nån gång ibland bara idag. Känns ändå ok!

Jag ska berätta för kollegan nästa vecka, lika bra att ta det tidigt när det bara är vi två!
  • hondendärtjejen

Ett inlägg i panik...!

Enligt sista mens ska jag vara/varit i v 6+1 idag.

Jag skrev ett inlägg i onsdags om att jag hade fått bruna flytningar, har fått brunfärg på toapappret nån gång om dagen sen dess. Inte mycket och inte hela tiden ibland syns det inte ens.

Jag mår illa, har ömma och knöliga bröst, humörsvängningar och vad jag mest kan säga är växtvärk, det molar lite och men gör inte ont. Varför försvinner inte symtomen?

Tog ett graviditetstest för en timme sen och det har blivit svagare än häromdagen...

Varför??!! Åh jag orkar inte

Jag vet att vårat mvc bara har läkartider på onsdagar så att få ett ultraljud därifrån är nog redan kört.

Ska jag behöva åka till gynakuten igen där man bara blir fnyst åt för man är orolig även om man inte blöder!

• hondendärtjejen
    Curlyy skrev 2015-08-24 06:19:36 följande:

Jag tror att det Hcg som ger utslag på Stickan minskar med tiden som man är gravid. Inte säker men har för mig de. Däremot vet jag att man kan + även efter ett missfall för då finns de kvar hormoner i kroppen. Jag vill inte oroa dig med den infon bara meddela att det finns två möjligheter. Har du symtom så borde du ju va gravid <3 att det kmr lite brunt på pappret behöver inte betyda mf. En del blöder ju hela graviditeten till och från. Ta det lugnt men åk och kolla

på gynakuten om du är orolig <3

Jag vet, och det är ju det som är så jobbigt. Att inte veta säkert!

Läste i en facebookgrupp om hook effect att det är för mycket hcg hormorn så tester slår bakut. Så då är ju hoppet uppe igen, samtidigt som jag är orolig..
  • hondendärtjejen

Nu ska vi se här,det översta tog jag 04 imorse efter jag hållt mig sen kl 22.

Nästa är outspätt kiss.

Och nästa sticka, rfsu testet och det digitala är tagna i utspätt kiss, ca hälften vatten hälften kiss!

• hondendärtjejen
    Lia_78 skrev 2015-08-24 18:59:39 följande:

Du kan inte vara mer gravid än vad du är. ;)

Eller hur! Så glad! Nu ska jag sluta testa! Och bara försöka njuta! Om knappt 2 veckor är det inskrivning och jag ska boka in ett privatultraljud i v 8+0 bara för att se in
  • hondendärtjejen

Ja det finns en hemlig Facebook grupp! Skriv mailadress/namn till mig här så lägger jag till en vänförfrågan (man kan bara bjuda in vänner) så kan jag försöka att bjuda in dom som vill!

• hondendärtjejen
    Cecilia84 skrev 2015-09-01 11:09:14 följande:

Ja, gärna.

Vad heter den? eller måste man bli inbjuden?

Är den hemlig? Vi har inte berättat för någon än.

Den är så hemlig att man inte kan söka på den. Skicka ett meddelande med din mejladress så blir vi vänner så kan jag bjuda in dig.
Svar på tråden BF april 2016