Inlägg från: linuslotta |Visa alla inlägg
  • linuslotta

BF april 2016

Cocolemon skrev 2015-08-12 16:36:59 följande:

Är det någon här som fått mf tidigare?

Jag såg en lätt blödning när jag va på toa för ca 2 h sedan, kommer fortfarande lite blod och lite molvärk i magen...ringde 1177 och hon sa att jag ska avvakta och om jag har fått mf får jag en rehjäl blödning och det har jag ju inte..men rädd att den ska komma :( som grädde på moset är min sambo påväg till Japan :

Ni som haft mf: har det börjat med en lätt blödning eller hur har det sett ut? Och hur mkt är mkt liksom?

Behöver ju såklart inte vara mf men oroar mig sönder här hemma :(

Hej

Jag har haft missfall ett par ggr tyvärr. det har oftast börjat med en lättare blödning  och sedan ett par dagar senare fått kraftigare blödningar som typ mens kraftigt (eller hur jag ska förklara) Har aldrig haft någon värk, "bara" lite molnande värk.
    Det du upplevt behöver inte vara missfall. så oroa dig inte för mycket för det än.
  • linuslotta

Hej

Kanske låter lite knepigt men jag har 2 barn som är 12 och 10 år. och nu har jag äntligen fått ett plus igen ( efter några missfall) Kan tyckas att jag bör vara van men för mig känns det som att börja om från 0. Har länge tyckt att det räckt med 2 barn men nu dom senaste åren har jag fått en stark önskan om en liten igen, Och innan jag blir för gammal Jag är 35 år men min man är 11 år äldre än mig.
    Jag har bf 29/3-2016 men vågar inte riktigt vara så glad som man borde kanske pga att jag haft mf ett par ggr förut.
    Någon som är ungefär i samma situation som jag ??

• linuslotta
    Lia_78 skrev 2015-08-13 11:57:13 följande:
    Det där med att börja om är du inte ensam om. Min dotter kommer ha fyllt 12 år när den nya lilla kommer. Både lycklig och rädd med att börja om.

Själv är jag 37 o gubben min 32.

Är inte rädd för missfall just nu men den rädslan kommer säkert komma. Då det känns som om det är sista gången i livet som jag kommer vara gravid.
    När är du beräknad till ?
  • linuslotta
    Cocolemon skrev 2015-08-13 17:19:17 följande:

Vart hos gyn och fått bekräftat mf så ni kan ta bort mig från listan :(

Inväntar mensen sedan försöker vi igen...

Jag håller tummarna att det går bra för er andra :)

Usch beklagar, vet hur det känns!
    Men som du skrev, ge inte upp utan påt igen bara
  • linuslotta
    lisafisa22 skrev 2015-08-15 22:19:31 följande:

Jag plussade i onsdags och har BF den 18e april. Detta blir mitt första. Jag har haft ont i magen och läst att det är helt normalt men nu har jag också fått sjukt ont i svanken. Verket konstant och hugger till när jag gör vissa rörelser. Är detta med ont i ryggslutet normalt?

För det kan väll inte vara foglossning redan? Vore tacksam om någon hade koll på detta?

I övrigt är jag sjukt trött och kissar varannan timme men det är väll sånt man får räkna med ;)

Lycklig och hoppas på denna lilla krabat och hoppas allting går som det ska för er andra också så att vi alla får april barn ^^

Har oxå haft väldigt ont i svanken men det har tack o lov nästan gått över nu. Men fy fanken för illamåendet, går och är spy färdig hela dagarna o trött till tusen men hoppas det oxå går över snart. Minns inget av de här symtomen från de andra barnen. Men man kanske förtränger det ??
  • linuslotta

Går in i v.9 i dag så ringde o skulle boka tid för första mötet. Det va knökfullt så fick ingen tid förens 15 september och då är jag i v.13 fick även en tid till UL den 18/9.
    Så tror ni ska vara glada ni som får en tid väldigt snabbt. Här där jag bor va det omöjligt.

• linuslotta
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-19 12:13:01 följande:
    Men du fick ul tid i v 14!! Här får man det tidigast v18, det tidiga samtalet ger typ ingenting. V13 kan du ju få höra hjärtljuden. Jag hade varit nöjd...
    Här är första samtalet mellan V6-8 ul mellan V 11-13
    Så är inte så himla tidigt. Är i senaste laget det med.
  • linuslotta
    backsvala skrev 2015-08-19 21:24:55 följande:

Jag tror faktiskt att ni pratar om olika ultraljud och att det är därför veckorna skiljer sig :P :)

RUL (alltså rutinultraljudet) görs oftast mellan V.16-20 i hela landet, för att det efter V.20 inte går att fastslå ett BF-datum med hjälp utav att beräkna barnets längd. För efter den veckan så växer alla barn olika.

I många län får man även göra ett tidigt ultraljud, som kan göras mellan V.6-15. Detta får man ofta en förfrågan om att göra om man haft några MF eller MA innan. I många län så kan man även få göra ett tidigt ultraljud om man känner sig orolig.

Sen finns ju VUL, KUB och säkert något till som man kan göra.

Det beror ju också så klart på i vilken vecka man är i när man ringer sin BM och bokar inskrivningen :)

När jag ringde för att skriva in mig så frågade jag när ul görs o då svarade hon att det gör man i v11-13 så det bokade hon tid till mig med en gång. Sen några veckor senare så kunde man göra ett kub test OM man ville det (det va helt frivilligt)
    Jag har mått bra hela tiden och att jag haft ett par MF pratade vi aldrig om så tror du har fel där att det är därför man får ett ul så tidigt. I Östergötland så är det ul i v11-13 enl barnmorskan
  • linuslotta

Kanske en korkad fråga. Men vad betyder MA ??
    MF vet jag betyder missfall men får inte ihop vad MA kan betyda.

Svar på tråden BF april 2016