BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Grattis till plusset:) jag hoppas det går bra för dig.
ja, vi hade en rejäl dust med 2-åringen idag men jag misstänker att det är en kinddtand på väg. Arg och ledsen om vartannat var det.
Mår du bra annars? Jag har lite ont i bäckenet men det beror nog på lite tunga lyft. Vår flicka väger rätt mkt ;)
Spännande för er alla, jag hoppas självklart det går bra för oss alla. Kul även att de flesta även går en 2-åring, då är vi lite i samma sits.
Ringde mvc idag och fick en tid (inskrivning) i vecka 13, är inte det rätt sent? Iofs är det ju andra barnet så hälsosamtalet hoppar de väl.
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår mig på KUB. Vad får man veta? Ursäkta min okunnighet.
.. och välkommen alla nya :)
Hej! Jag plussade svagt idag på BIM-5!! Mitt andra barn och min sambos första. Fick ett missfall i våras så hoppas det vill hålla sig kvar denna gången! 16 april är det beräknat enligt sista mens
Har inte läst igenom tråden än, ville bara presentera mig och spara tråden innan jag måste återgå till jobbet
Har ni sett att det finns en till, mycket större april bf tråd? Aprilbebis 2016 heter den. Jag hoppar in där!
Hej
Hoppas gärna in här. Plussade med nummer 2 i torsdags. Har en dotter som är 2 år och 5 månader.
KUB gör man för att ta reda på sannolikheten att barnet har komosomavvikelser, den mest kända är Downs syndrom. Iaf där jag bor får alla över 35 göra det och de under 35 får göra det mot betalning. Du kan läsa mer här; www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/KUB---kombinerat-ultraljud-och-blodprov/
Testet visar dock bara sannolikheten och kan alltså inte ge ett direkt svar, vilket gör att det är svårt att veta vad man ska göra med resultatet. (Det är det ju även om man får ett säkert svar förstås, ska man ta bort ett barn med DS??). Om sannlikheten är stor så får man (om man vill) göra ett fostervattenprov eller moderkaksprov, då kan man veta mer säkert. Men de proverna är förknippade med vissa risker. Så, SVÅRT. Jag gjorde inte KUB med min dotter men är fundersam nu, i och med mina uprpepade missfall så är jag så mån om att allt ska vara bra. Samtidigt, svårt svårt svårt.
Jag va inte så jätte orolig för missfall och har försökt undvika att läsa om statistik som jag i vanliga fall är besatt av, men nu när man läst igenom tråden lite så känner jag mig mycket mer orolig. Känns som om varenda en fått det. Jag har iallafall bokat in en tid hos mvc och ska dit om två veckor, så kommer vara i vecka 8 då. I vilken vecka ska ni gå?