Inlägg från: sofffi |Visa alla inlägg
  • sofffi

BF april 2016

Jag plussade igår och är enligt beräkning 5 fullgångna nu, känns lite nervöst och vågar inte riktigt vara glad ännu då jag fått missfall förut men man ska vara positiv :)

Har en pojke som fyller 2 i oktober så jag undrar också hur det kommer gå han börjar bli väldigt trotsig :)

• sofffi

Jag känner bara att jag är extremt mycket tröttare och molvärk i mage och rygg , men som tur är inget illamående än :)

Förra graviditeten fick jag foglossning i ca strax före Vecka 20 och blev sjukskriven ända till bf så hoppas jag kommer kunna jobba längre denna gång .

Känner ni att ni kan glädjas åt det ännu? Jag känner mig så orolig att något ska hända men försöker tänka positivt :)

• sofffi

jag är så nervös och så fort jag inte känner några symtom blir jag misstänksam,är jättejobbigt.
    förstår verkligen er som varit med om tråkigheter tidigare, det som hände mig var att jag trodde att jag var i v.16 fullgångna, hade ringt och bokat tid för ultraljud, kämpat igenom allt illamående i alla veckor,sett magen växa  och berättat för ganska många då det började kännas som att jag kunde det.
    började blöda en morgon och for in direkt, på ultraljud såg dem ingenting!
    dem gjorde ett VUL och såg ett litet foster,den hade dött i v.9 ..
    visste inte vad jag skulle ta vägen,läkaren sa att min livmoder var lika stor som i v.16 och hade fortsatt växa och den hade alltså varit död i 2 månader och jag som trodde allt var bra.
    vill absolut inte skrämma upp någon utan som någon skrev kan vi stärka varann kanske, jag har efter det fått en helt underbar son som snart fyller 2 och jag var orolig den graviditeten med men ett tidigare ultraljud ska jag göra för att bli lugnare.jag försöker tänka att inget blir bättre av att gå och gräma sig, nu är jag gravid och det är bara tänka positivt så blir det bra :)

jag är inte lika trött nu och har mått toppen fler dagar i rad kan det verkligen vara såhär skönt att vara gravid eller det kanske är lugnet före stormen :)

hur gör ni kaffedrickare? jag dricker bara 1 kopp per dag nu då jag läste om koffein , jag tror rekommendationena är högt 3 koppar men vill vara säker då det stod att det kanske kan påverka missfall.

• sofffi

jag var på vul i fredags och allt såg bra ut , blev dock bakåtflyttad en vecka trodde hon så är nu i v 10 ( egentligen då v 9) var skönt att se lilla hjärtat , för er som bara sett en svart prick hoppas jag det är för att ni är lägre gångna än ni tror då som mig och att de syns på nästa ultraljud :)

Svar på tråden BF april 2016