Första barnet 2016 (Stockholm)
Det där med att lägga ut bilder är jag ingen höjdare på, men här kommer en jag iaf tror blir vriden åt rätt håll :)
Det där med att lägga ut bilder är jag ingen höjdare på, men här kommer en jag iaf tror blir vriden åt rätt håll :)
Hello tjejer! Det har väl inte gått nå vidare med min arbetsgivare gällande ansökan om graviditetspenning..... hon skrev på papprena men beskrev inte mitt arbete för 5 öre, hon skrev ist... " Camilla jobbar som mottagningssköterska. Hon pratar mkt i telefon och tar patienter där i mellan, Camilla har inte ett tungt fysiskt arbete"...
Mmmm skitkul, alltså blir så nedrans irriterad, själv har jag ju beskrivit allt jag gör vilket är väldigt mkt, jag vet dock anledningen till att hon skrev som hon gjorde. Hon vill för allt i världen inte att jag ska få igenom detta då vi har stor personalbrist och att hon fortfarande inte anställt någon för mig när jag försvinner... men jag hade inte ens tänkt försvinna på heltid om jag fortfarande skulle må bra utan typ jobba 75% och få gå hem liiite tidigare på dagarna, när jag sa det ifrågasatte hon bara hur jag kunde vilja det, "är väl inge kul å bara gå hemma" alltså suck!!! handlar ju om att kunna gå hem typ kl 15 ist för 17. OCh vi har sjukt mkt hela tiden då vi konstant är underbemannade så jag känner mig konstant stressad å helt slutkörd..... :(
Vad spännande! Joni, din bebis kommer ju på ett eller annat sätt kommer att vara ute om en vecka :) Känner du fortfarande ingenting?
Har era bebisar fixerat sig? Min ligger med huvudet ner sen v29 men ingen fixering..har ni känt av förändringen?
Önskar ett stort lycka till! Minst två bebisar kan ju komma när som helst nu :)
10 dagar nu! Sätts igång på måndag om han inte kommit innan, är då 42+0. Känns ju skönt att ha ett slutdatum men vill gärna att kroppen själv sätter igång förlossningen, fått för mig att det blir lättare i alla fall :)
Åh vad spännande!! Då är det bara max runt 2 dagar kvar för dig ju :) Har du fått några värkar under kvällen?
Inga värkar tyvärr, fått tid 16 idag, börjar bli lite nervös!
Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!
Hej! Ska bli pappa nu i februari 15/2 är BF. Bor ute på Värmdö och har ingen i samma ålder som har barn. Vore kul att hänga med er här!
Grattis!! Helt perfekt ju :)
Ja :) 13 feb kom han :) 6 dagar för tidigt.
Allt gick bra :) körde med lustgasen :)
3440g och 49cm! Vilken lycka!! :)
Om någon funderar på skötväska kan jag tipsa om "bikebag" på stadium. 149 kronor, mellanstorlek med en hel del fack. Det är ju sjukt att bara för att ordet "sköt" är med i namnet kan de ta 1000kr för hiskeliga väskor ;)
Hej!
Oj, nu var det längesedan någon skrev på denna tråd. Hur går det för er alla?
Själv är allt fantastiskt. Lilla Ellen hade bråttom ut och kom redan 23/2, 5 veckor för tidigt. Men allt har gått jättebra, hon växer och är helt underbar. Njuter fullt ut av att få vara hennes mamma :)
Hur går det för er andra? Är jag sist med att få bebis? :)
Vattnet gick och blev snittad (ett snitt var redan inplanerat). Hon var en stor tjej redan från början (3 kg) och även väldigt stark. Hon behövde inga hjälpmedel och vi behövde inte ligga på neo utan vi var kvar på vanliga BB i 6 nätter.
Nu växer hon så det knakar, ligger redan på normalkurvan för bebisar som föds i fullgången tid. Samt att hon även utvecklingsmässigt är som en fullgången bebis i ögonkontakt, hålla nacken etc. Så det är skönt :)
Vad spännande att din lilla snart kommer jamas. Du är ju mamma vilken dag som helst nu. Ett stort lycka till <3