camillis86 skrev 2016-01-07 08:54:41 följande:
God morgon tjejer! Tessie 83, tänkte kolla, jag ska träffa läkare den 19/1 för att prata om möjlighet till snitt, hade du svårt att få igenom ditt?
Här växer iaf magen så det knakar, känner mig rätt otymplig redan nu! (v 26 imorgon!) Ska iaf ansöka om graviditetsspenning, nämnde det för chefen i förrgår å hon blev skitsur, precis som jag trott... :( Vi är så fruktasvärt underbemannade och all personal går på knäna för att få allt att gå runt, känner inte att jag orkar fortsätta i det här tempot, har ont både i ryggen å höften, sa till chefen att jag gärna skulle jobba halvtid eller 75% sista tiden men hon blev som sagt ruggigt arg, känns så himla trist att det ska vara så, förstår inte att hon inte kan se att det är bättre om jag iaf kan jobba kvar så länge jag orkar men lite kortare dagar än att jag kanske annars blir sjukskriven betydligt mer el inte jobbar alls.... går runt med en stor klump i magen å vet inte hur jag ska göra. Men jag har ju som sagt rätt att iaf söka även om jag kanske inte sen får det godkänt, Är det någon av er tjejer som ansökt och fått igenom graviditetspenning?
Sorry för långt och negativt inlägg men känner mig så himla uppgiven å stressad just nu :(
Hur har det gått med det här, Camillis? Usch vilken oprofessionell reaktion från din chef. Även om bemanningsfrågan säkert är jobbig för henne att lösa borde hon ju förstå att inget blir bättre av att du blir sjukskriven/får gravidpenning helt - då måste en deltidslösning vara att föredra alla gånger!
Är i en liknande situation själv, och höll på att bli helt knäckt under jul/nyår då jag hade tagit semester men sen ändå blev tvungen att jobba hela tiden. Vi är också för få medarbetare så även om min chef är fantastisk, är det inte så mkt att göra åt de långa dagarna/helgjobbandet...dock kan jag i hög utsträckning jobba flexibla tider och det har räddat mig mht illamåendet, sömnproblemen etc. Har du möjlighet till jobb hemifrån/fexibla arbetstider?
Hoppas det löser sig!