Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

vattumanväntarvattuman skrev 2015-08-22 19:06:03 följande:

Hejsan! Hoppar oxå in i gruppen, bor i Spånga och väntar mitt första barn. Är 30 år och är beräknad 10/2. Har äntligen kommit ur trötthet/illamåendeperioden och magen börjar lite smått synas :)

Välkommen!

Så härligt att magen börjar synas. Jag känner mig fortfarande bara tjock
  • Nils-Eric

Hej alla!

Vecka 10 för mig idag och äntligen hemma igen efter en tre veckor lång kurs utomlands.

Hur är det med alla?

• Nils-Eric

Åh! 

Är så besviken just nu.
    Hade tid för inskrivning nu på torsdag. När jag var iväg på kurs hade jag fått ett röstmeddelande att min tid var avbokad och ombokad, till en tid jag absolut inte kunde i nästa vecka.
    Jag som hade bokat för över en månad sen för att det var på en tid jag kunde  
    Jag som såg fram emot inskrivningen i veckan så mycket!

Nu lyckades jag boka om till en tid nästa vecka som jag kan gå på. Men det innebär att jag måste gå tidigare från jobb, något jag ville undvika. 

Sjukt irriterande

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-08-31 09:36:06 följande:
    Tråkigt att få det framskjutit när man ser fram emot det. Det är ju nog stressigt under de tidiga stadiet av graviditeten, då vill man ju att allt sånt ska flyta på i alla fall :)

Själv är jag i vecka 21 nu, ska på mitt första återbesök hos min barnmorska sen inskrivningen för 2,5 månad sedan. Får hoppas att de inte bokar om den tiden! :)

Oj! Det var ett långt gap mellan besöken. Har du gjort RUL där emellan?

Ja det är väldigt tråkigt att få det framskjutit. Speciellt på sättet det görs. Röstmeddelandet sa bara "hej jag bokar om dig, hör jag inget så antar jag att det är okej". Om jag inte svarade i telefon kunde de åtminstone skickat ett mail? (Vi har haft mailkontakt). 

Jag som var ute i så god tid för att slippa strula med jobb.

Vecka 21. Spännande. Hur mår du? När började det synas? Vet ni vad det blir?

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-01 09:03:35 följande:
    Märkligt, hoppas att det var en engångsföreteelse.

Vi har haft RUL där emellan ja, samt ett besök hos läkaren då jag hade lite högt blodtryck och annat.

Jag mår fortfarande toppen, hoppas det håller i sig! Det har synts hela tiden egentligen, men först berodde det bara på att jag bar så svullen.. Nu har det börjar bli en hård liten kula under :) det började väl kännas så för ett par veckor sedan men tycker det är särskilt senaste veckan som det börjat växa :)

Vi fick veta att det är en liten kille! Det gick inte att missa om jag säger så! ;)

Skönt för dig att du snart är förbi den kritiska perioden! Hur mår du nu?
    Åh en liten kille :) Vad härligt! Jag längtar efter att få veta. Av någon anledning har jag och min blivande man en "förkärlek" till att det ska bli en pojke, därför är jag säker på att det blir en flicka (hon kommer att vara minst lika älskad och välkommen). 

Synts hela tiden? På mig syns det inte än. Dock känner jag mig väldigt tjock. Men det är för att jag har rört mig mindre och ätit sämre (på kursen hade jag inte något bra val av mat att äta :-P).

Jag mår bra. Väldigt trött och ångest inför framtiden och jobb.
    Längtar till att komma förbi vecka 12! Att få komma förbi den kritiska perioden, och börja kunna berätta.

När hade du RUL?
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-02 13:59:42 följande:

Jag kände som du fast för en flicka, men så fort vi fick veta så var det bara kärlek och jag kan inte tänka mig att få något annat än en pojke :)

Min mage var svullen så det var inte en gravidmage utan mer som magen kan svullna upp vid mens. Mindre trevligt att ha problem att stänga byxor så tidigt!

Jag försöker äta bra men det går väl sådär.. Har dock bara gått upp knappt 2 kg så det känna väl ändå godkänt.

Jag sitter också lite dumt till när det gäller jobb men det är bara att släppa det och inte stressa för det största och viktigaste i våra liv håller ju på att ske. Man får bara förlita sig på att allt löser sig.

Snart är du där :)

Jag hade RUL förra fredagen, gick precis in i vecka 20 då. Fick inte veta om vi flyttades fram eller tillbaka något men lär väl få veta idag på återbesöket :)

Två kilo är ju ingenting. Rädd att jag gått upp det bara under de tre veckor jag var borta. Det fanns ingen tid för träning och jag kunde inte äta bra. Men men. Nu är jag inne i rutiner igen (Pw varje dag). Det enda jobbiga är att jag är så förbannat energilös!

Försöker släppa detta med jobb. Men det är svårt när framtiden känns lite oviss :-/

Jag har fast jobb men jag har samtidigt sökt ett annat som jag skulle fått besked om för snart en månad sen, men de drar ut på det. Men äh. Finns inte så mycket att göra. Oavsett så löser det nog sig!
  • Nils-Eric
    Blåblomman skrev 2015-09-04 11:05:06 följande:

Hej hoppar in här. Är 37 och bor i Stockholm. Väntar första barnet bf 2/2. Är i v19 och har rul nästa vecka.

Välkommen hit :)

Hur har din resa varit såhär långt? Var går du?
  • Nils-Eric

Jag fick inte befordringen/nya jobbet jag sökt trots att jag var absolut mest kvalificerad för jobbet. Sjukt besviken och ledsen, men inget att göra åt. 

Nu är framtiden oklar. Och det är sjukt jobbigt. Framförallt nu när vi sätter ett nytt liv till världen.
    Det är inte så att jag inte har jobb, det är bara det att mitt fasta jobb inte är i Sthlm. Min blivande mans jobb är det däremot. Hm. 
    Men men...
    orkar inte tänka på det längre!

Började googla vagnar istället. Det är så tidigt så jag tänker absolut inte köpa än, men tänker att det kan vara bra att ha koll på marknaden.

Hur tänker ni? :)

• Nils-Eric
    Blåblomman skrev 2015-09-04 21:23:35 följande:
    Tack. Har fått hjälp via ivf och vägen dit har varit tuff men nu sen jag blev gravid igen (har ett ma i bagaget) har jag mått väldigt bra. Inga större krämpor. Går på Mama Mia.
    Vad tråkigt med MA men häftigt att du lyckats med IVF!

Jag ska gå på Mama Mia söder. Inskrivning imorgon efter att det varit ombokat två gånger. Längtar! :)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-07 09:43:57 följande:
    Tråkigt att höra, tänker du ifrågasätta att du inte anställdes eller låter du det vara bara?

Haha, tycker att vagnar ger en rätt mycket huvudbry med, men det är ju bra att ha koll på marknaden. Jag tänker brio smile eller trille viper, billiga men fått bra i test :)
    Har sagt att jag är besviken och att jag tycker det är konstigt, de flesta håller med mig. Men har egentligen inga skäl att ifrågasätta beslutet. De tyckte väl helt enkelt mer om han som anställdes istället för mig. Det enda sköna nu är att jag inte behöver droppa bomben att jag är gravid när jag precis fått ett nytt jobb.

Jag tänker också Brio smile, eller baby jogger city gt. Mest för att de är små och jag har en liten bil :)

Är det fler än jag som "tvivlar" på att där är någonting i magen?
    Jag går in i vecka 12 på söndag och symptomen jag haft har i princip försvunnit.
    Är rädd att någonting hänt trots att jag egentligen inte alls har någon grund för det..
    Känner mig bara inte gravid! Och jag längtar efter den här bebisen så innerligt!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)