• Joni

Första barnet 2016 (Stockholm)

Nils-Eric skrev 2015-09-16 13:29:28 följande:
    Jag är mest uppsvälld än så länge. Så det är lite dagsformen om jag ser gravid ut.

Ja det så blir så jäkla kul att berätta för min familj. Vi har berättat för några vänner och några ur min sambos familj. Men min familj bor inte i Stockholm och det är först på fredag jag träffar dem sen jag fick veta att jag är gravid, och jag ville vänta till jag kunde berätta öga mot öga. Ska bli så härligt!

Usch. Foglossning låter inte alls kul.
    Med mig är det bra. Alla mina symptom har i princip försvunnit. Därför längtar jag väldigt mycket till KUB så att man får se att det faktiskt är på riktigt!
    Önskar jag fick berätta för alla igen för första gången, så kul att överraska och se deras reaktioner :)

Tycker absolut man kan börja urskilja en gravidmage, svårt att säga utan en "förebild" så du vet nig bäst själv :)

Njut av att symptomen försvinner, man vet aldrig om eller när de kommer tillbaka eller att nya dyker upp :)
  • Joni
    Jamas skrev 2015-09-16 21:20:42 följande:

Hej!

Har precis läst igenom hela (!) tråden och vill gärna haka på här! Är 30 år, bor i Sthlm och är i v 13. Inte helt planerat men en välkommen överraskning :) Har delvis mått så illa att jag nästan blivit deppig, men har nu inte kräkts på fyra hela dagar (med hjälp av Lergigan nen ändå) så håller tummarna att det är över nu! KUB nästa vecka...har ni fått svar på era ännu?

Du är ju vid den tiden det brukar kunna släppa :)

Jag gjorde aldrig KUB men allt har sett bra ut på ultraljud iaf :) har du varit på något tidigt ultraljud eller blir det första nästa vecka?

Grattis i alla fall! :)
  • Joni
    Jamas skrev 2015-09-17 12:40:57 följande:
    Tack så mycket! Och grattis till dig också :) Du har kommit en bit längre, visst? Har du gjort RUL? Tror mer på det än på KUB måste jag säga.

Just som jag trodde illamåendet gått över blev jag jättedålig igen idag. Ja, har faktiskt slagit rekord i antal gånger jag fått rusa till toaletten...ska man skratta eller gråta?

Vi fick tidigt ul och den var frisk och sprattlig därinne...vi grät en skvätt :)
    Är i vecka 23 så gjorde RUL för några veckor sedan.. Bland det häftigaste jag varit med om då man får se lillen länge eftersom de går igenom hela kroppen :)

Vet hur du känner, även om det antagligen är mycket värre för dig då du haft det så länge. Jag blev nästan deprimerad av att må så konstant dålig men när det väl släpper är det en gudagåva :)

Det går inte att använda telefonens smileys tyvärr, då blir det bara frågetecken :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-22 20:01:17 följande:
    Tack!

Det kanske lät så men jag går inte runt och tänker på det hela tiden, och jag söker heller inte efter sådana historier. Men nu man läser om graviditet och bloggar och sånt i ämnet, så får man det på köpet.

Efter torsdag ska jag bara njuta. När jag vet att det tickar ett litet hjärta där inne! Det känns helt enkelt för overkligt nu. Behöver det där kvittot
    Som andra har sagt är ju sannolikheten störst att allt ser kanon ut, men jag vet hur du känner.. Man nojar upp sig för även om man inte söker upp negativ information så finns den överallt. Det är väl som så att många som skriver på nätet gör det på grund av negativa erfarenheter.. Går allt bra har man väl inte samma behov kanske :)

Kul sätt ni berättade på, fick också berätta för lite fler människorna helgen.. Det är så himla roligt att se folks reaktioner! :)

Hoppa det går bra på KUB i morgon! Själv ska jag på återbesök igen hos bm och tror att vi ska börja magen nu.. Så spännande!! :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 11:56:47 följande:

Det gick jättebra på KUBen. Plutten hackade, vinkade och levde runt! Fick 1:20 000 och även om Barnmorskan sa att man inte skulle kunna se könet i början, var det tydligt när vi fick se en bild på rumpan tagit nedifrån benen (då tittade hon roat på oss och sa "ja som ni ser så är det ganska uppenbart trots allt"). Vi ska dock dubbelkolla på RUL. Som det är nu beräknas vår lilla pojk den 28 mars <3

Åh vad roligt! Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se att det faktiskt fanns en krabat! Nu är vi i alla fall två som ska ha pojkar! :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-10-05 20:28:19 följande:

Då har jag (tydligen) spontanshoppat en vagn! Haha :) 

Dealade till mig en Brio Smile från Blocket med sittdel, liggdel, regnskydd och fotsack för 4000 kr. Än så länge är jag väldigt nöjd! 
    Liggdel, regnskydd och fotsack är helt oanvända och sittdelen är endast använd på prov. Tjejen jag köpte av driver:ombarnvagnar.com
    så bättre begagnat skick kunde jag aldrig hittat! Den ser verkligen helt ny ut.

För övrigt var denna Anna typ världens trevligaste tjej och för er som är officiella med graviditeten på Facebook rekommenderar jag att ni går med i hennes grupp, de ska enligt min svägerska veta ALLT om barnvagnar. Man kan även maila henne om man har frågor (mailadress finns på hennes sida).  

Hoppas att jag har gjort ett klipp och att vi blir nöjda med färgen (hade föredragit svart)

Någon annan som köpt vagn?

Nu har jag också köpt mig min brio smile, är så exalterad! Blev i svart för min del men älskar den färgen du har köpt vagnen i, gör den lite roligare :)

Får ta och pimpa upp min lite tror jag. Skönt att ha det avklarat iaf, köpte också den begagnad. Tänker köpa brio prima babyskydd till för den kan man fästa direkt i vagnen. Vill dock köpa den ny för att vara säker på att den inte är krockskadad sen innan. Man kan hitta den till bra pris på nätet :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-10-09 12:07:27 följande:
    Åh jag hade velat ha ett svart! Vad fick du betala? Årsmodell? Vad fick du med!

Har precis samma tankar om babyskyddet. Tänkte vänta med det till rean i januari!
    Från 2013 och behövde bara betala 2000kr. Fick med fotsäcken, regnskydd samt brios skötväska. Känns som ett kap! Håller på att tvätta det som kan tvättas men den är i väldigt fint skick :)

Får bog köpa mitt lite innan i fall lillkillen väljer att kika ut tidigare, har ju bf 17 januari :) ska ni köpa Isofix till?
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-10-09 19:07:45 följande:
    Härligt med ett bra köp!

Ja det tänkte jag nog. Skulle även vilja ha sån "stroller organizer" gärna från Brio. Tycker dock de är svåra att hitta!

Har ni bestämt namn och så? Det närmar sig!
    Den har jag aldrig sett innan, verkar ju riktigt smidig och praktisk! Säg till om du hittar någon som säljer den :)

Vi har nog typ bestämt namn.. Men har inte diskuterat det på länge. Vi stod väldigt långt ifrån varandra från början så det har inte varit lätt att enas. Har ni bestämt? :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-10-09 20:44:35 följande:
    Ja vi är faktiskt överens. Det var inte mitt första val men nu älskar jag det. Sambon sa senast idag att han är osäker. Men det är bestämt enligt mig. Vi kan diskutera om mellannamn istället, och efternamn för den delen. Vi ska gifta oss men först två månader efter bf! (Det var bokat innan jag plussade).

Ja det ska jag göra. Säg gärna till du med om du ser dem någonstans!
    Åh vad härligt med bröllop, verkligen spännande tider för dig :) vi kommer att ha både våra efternamn, men det ena som ett mellannamn då. Vi kommer aldrig att enas om ett så då är det lika bra att ha båda bara, vi är hyfsat envisa som du märker... :)

Ska jag absolut göra :)
  • Joni

Är det någon mer än jag som har fått problem med halsbränna? Hade inte det tidigare men det har kommit de senaste två veckorna (v.27 nu). Antar att lillen trycker på uppåt.

I alla fall, har testat Novalucol, gaviscon och omeprazol utan något bra resultat. Någon som har ett bättre tips?

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)