Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Bebisfeber84 skrev 2015-11-10 15:29:20 följande:

Gud vad härligt tjejen! Jag har RUL imorgon. Börjar bli nervös :)

Lycka till!!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-11-12 09:27:24 följande:

Är det någon som tänker eller inte tänker vaccinera sig mot säsongsinfluensan? Vad har ni får för rekommendation av BM?

Jag vaccinerade mig igår. De erbjuder det på jobb så det var smidigt. Läste på folkhalsomyndigheten.se och där rekommenderas det till gravida (efter vecka 16).
    pratade med sjuksköterskan som gav vaccinationen och hon kontrollerade med en läkare. Har dock inte pratat med BM om det eftersom jag har besök först nästa vecka.
  • Nils-Eric

Idag för tredje dagen i rad kan sambon känna att Lilleman sparkar. Sån magisk känsla!

• Nils-Eric

Nu har jag varit hos mitt första besök hos BM efter inskrivningen. Det gick bra. Fick lyssna på Lillemans hjärta och det slog bra och snabbt (150 slag/min).

Fick svar på alla prover som togs på inskrivningen och allt var bra. Mitt järnvärde var tydligen riktigt bra (ovanligt när man är gravid sa hon). Hon tittade även på resultatet från RUL:en och det var samma sak där.

Nu ska vi välja var han ska födas. Vi flyttar till Jakobsberg om två veckor så enligt sambon står det mellan Danderyd och Karolinska (han är född och uppväxen i Stockholm så han har koll hoppas jag). Vi lutar åt Karolinska. Hur har ni tänkt?

Igår lyckades jag fånga en spark på film :) Helt sjukt härligt!

Förresten. Har någon av er Instagram? Skicka ett PM med namn:) Vill gärna följa er där om jag får! Vill inte skriva ut mitt namn här så det är sökbart men jag har en öppen profil så ni bör hitta mig under haschtagen GravidBf2016 (har lagt upp några bilder med den och den är inte SÅ vanlig). Heter Jo Jo i profilen (det enda som står).

Hoppas allt är bra med alla! :)

• Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:22:35 följande:

Vi har redan bestämt oss för BB sophia, men jag såg kalla fakta om BB sophia i förra veckan och överväger starkt att byta till BB sthlm danderyd nu...

Jag tror faktiskt väldigt gott om BB Sofia. Min BM jobbade där innan. Jag vill bara ha nära!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:43:42 följande:

Jag tror oxå väldigt gott om bb sophia, i de allra flesta fall går allt super bra. Det är bara när det inte gör det som min förtroende inte finns där. Och när 3 olika överläkare på 3 olika sjukhus tycker att de ska stänga så finns det skäl till att de gör de uttalanden.

Det visste jag inte! Förstår att man tvekar då!

Vi väljer inte mellan det så jag har inte läst på. Tack för infon!
  • Nils-Eric
    camillis86 skrev 2015-11-17 16:35:26 följande:

Nils Eric när kände du första rörelserna?! jag har ju också moderkakan i framvägg å känner mig lite otålig! :P

Jag har min i bakvägg. Kände första gången på min 30 årsdag efter att fått reda på var moderkakan låg. Antar att jag först då vågade känna efter ordentligt... Då var det ganska tydliga "buffar" så jag tror jag hade kunnat känna tidigare. Var i vecka 18 då. I vecka 21 nu började min sambo också kunna känna och nu syns det tydligt även utanpå (gick in i vecka 22 idag).
  • Nils-Eric

Någon av er som haft cellförändringar och gjort en konisering? Jag sitter just nu och väntar på ett läkarbesök där man ska kolla min livmoderhalstapp eftersom jag gjort ett sånt ingrepp. Fick reda på att detta skulle göras igår hos Bm så jag har inte hunnit bli orolig än

• Nils-Eric
    Rebeccadenise skrev 2015-11-20 12:37:25 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråd.

24 år och väntar första barnet 26 mars. Är i vecka 21+5. Mår fortfarande lite illamående med spyor lite då och då, någon mer som fortfarande kräks?

/ Rebecca

Hej och välkommen hit!

Tråkigt att du fortfarande mår dåligt. Jag har mått bra hela tiden så jag är fel person att uttala mig. Hoppas du mår bättre snart!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-11-21 09:17:29 följande:

Nils-Eric, gick läkarundersökningen bra?

Välkommen Rebeccadenise! Jag lider med dig. Har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar och är i v22 nu. Har inte kräkts på en vecka men varit nära, så har nu ställt in mig på att må illa och kräkas tiden ut i värsta fall. Vad tar du för läkemedel?

Mirakelspektakel, oj vad länge. Bra kämpat! Hoppas illamåendet avtagit lite sen första tiden ändå? Är det hyperemesis? Har du kunnat jobba?

Ha en fin helg alla!

Ja det var inga problem. Skönt! Slipper man oroa sig för det

Trevlig helg på dig med!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)