Första barnet 2016 (Stockholm)
Oj så tidigt! Stackare. Jag vet knappt vad det innebär.
Är du sjukskriven? Blir det bättre eller får du dras med det nu?
Hoppas att du slipper ha ont!
Oj så tidigt! Stackare. Jag vet knappt vad det innebär.
Är du sjukskriven? Blir det bättre eller får du dras med det nu?
Hoppas att du slipper ha ont!
Hej alla!
Jag var på Gekås i Ullared igår med min mamma och svägerska.
Tänkte bara tipsa om lite saker som finns där om ni har möjlighet att åka dit, eller någon ni känner ska.
De har ganska mycket men bland annat fina åkpåsar (299 kr) och sittdynor (79 kr) till barnvagn, skötbäddar i olika färger och mönster (79 - 199 kr) mängder av nappar från MAM, elektronisk nässug (289 kr), bäddset (från 79 kr), barntäcke lyx (från 99 kr), barnkudde lyx (49 kr) babysitter (999 kr) och bärsele (999 kr) från Babybjörn!
Tog bilder på det mesta jag ska köpa i framtiden för att ha möjlighet att jämföra pris, säg till om det är något ni undrar om :)
På bilderna är det jag köpte denna gång! :)
Nu har jag också varit på KUB:en och det såg bra ut! Världens lyckligaste. Den sprattlade för fullt.. Din med?
Vad härligt att känna sig som vanligt! Tänker jag, men då inleder jag fortf mina dagar med att kräkas trors att jag är i v15 nu. Och jag är glad över att bulan växer, även om jag verkar växa överallt annars också tyvärr :) Syns det ingenting alls på dig, Nils-Eric?
Grattis alla till lyckade KUB-test och UL! Ha en fin hösthelg :)
Tack snälla. Jo totalt sett har illamåendet börjat avta nu och jag känner inte längre samma förlamande trötthet. Så det är härligt faktiskt :)
Haha ja precis, jag själv ser ju bulan hur tydligt som helst, men den är nog inte uppenbar för alla :) Mina kollegor och vänner förstod nog först på grund av brösten som redan under de första veckorna dubblerade i storlek. Jag som brukar vara vältränad och motsatsen till kurvig har dessutom gått upp runt 7 kg redan, vilket ärligt talat ger mig lätt panik. Kan knappt ha NÅGRA kläder längre så är avis på dig som ibte skjutit upp i vikt som jag. Men, bara att acceptera antar jag.
Verkar inte lyckas lägga upp bild?
Ja så måste det vara! Hon sa ca 1 dm med benen till oss. Från huvud till rumpa var han 8.6.
Fick du nytt BF? Det fick jag efter att hon mätte huvudet!
Jag tycker magen börjar komma ordentligt. Dock ingen bula utan mer bara fluff! Haha :)
Hej! Hoppar in här i tråden. Är i v 11+6, bf 18/4 första barnet. Är 27 år gammal. Tycker tiden gått så sakta men imorgon ska risken för missfall minska. Har å andra sidan redan sett pyret där inne i v9+6 men känns ändå skönt att va över den där gränsen, speciellt då jag fick ett missfall tidigare.
Då har jag (tydligen) spontanshoppat en vagn! Haha :)
Dealade till mig en Brio Smile från Blocket med sittdel, liggdel, regnskydd och fotsack för 4000 kr. Än så länge är jag väldigt nöjd!
Liggdel, regnskydd och fotsack är helt oanvända och sittdelen är endast använd på prov. Tjejen jag köpte av driver:ombarnvagnar.com
så bättre begagnat skick kunde jag aldrig hittat! Den ser verkligen helt ny ut.
För övrigt var denna Anna typ världens trevligaste tjej och för er som är officiella med graviditeten på Facebook rekommenderar jag att ni går med i hennes grupp, de ska enligt min svägerska veta ALLT om barnvagnar. Man kan även maila henne om man har frågor (mailadress finns på hennes sida).
Hoppas att jag har gjort ett klipp och att vi blir nöjda med färgen (hade föredragit svart)
Någon annan som köpt vagn?