Nils-Eric skrev 2015-07-31 12:07:24 följande:
Hej!
Vad kul att vi är flera :) Var är du inflyttad ifrån? Själv är jag skåning!
Vecka 17. Så spännande! Vet ni könet än? Eller ni kanske inte vill veta? :)
Hur har din graviditet varit fram till nu?
Är orolig för det här med illamående. Ska åka på jobbresa om lite drygt en vecka och ska vara borta i tre veckor. Är i vanliga fall väldigt åksjuk och det har redan blivit värre... är rädd att jag inte ska kunna prestera :S
Var bor du? Själv bor jag söder om söder, gröna linjen :)
Vilka likheter vi har, är inflyttad från Halland och bor också söder om söder på gröna linjen :)
Vi ska på rutinultraljudet om ca 2,5 vecka och vi vill absolut veta om det går. Känns som det blir så mycket verkligare om man kan föreställa sig det i alla fall :)
Förutom de veckorna av illamående och extrem trötthet som var rätt jävliga så har jag mått kanon. Skulle knappt tro att jag var gravid om det inte var för att magen spänner ibland.
Jag är också väldigt åksjuk i normala fall, vet inre om det påverkar illamående under graviditeten. För mig hjälpte postafen otroligt bra. Testade även sea-band, svårt att säga om de hjälpte då jag mest tyckte det var jobbigt att ha något åtsittande på handlederna så jag tog av dem hela tiden.
Det är ju bara att försöka och hoppas att det funkar, är ju inte ens säkert att du blir illamående :)