• Ask

Jag HATAR verkligen att vara gravid

V 25 här nu. Krämpor håller sig (åtminstone hittills) undan den här gången också men jag tycker de flesta som kommer i min väg är kompletta idioter. Vill skälla ut, blänga på och fräsa åt i princip alla som öppnar käften. I synnerhet min sambo som för närvarande inte är vatten värd i mina ögon - oattraktiv och dum i huvudet. Fortfarande inte outat på jobbet och slipper därmed närgångna frågor. Spyr i munnen åt vissa instagramkonton (som jag av nån anledning ändå inte kan låta bli att följa men det är samtidigt underhållning) där det läggs ut "magbilder" tamejfaan från vecka sju och sen tio sådana om dagen i 40 veckor. Christ! Kommentarerna under är värst: Åååååh vad du är fiiiiiiin (hjärtan och pussmunnar) och åååååh vad jag saknar min mage.

Vill slå dem hårt. Allihopa.

• Ask

Känner igen det där med att nästan hoppas på missfall för att slippa allt. Kände också så tidigt i grav men det gick över sen. Hoppas det gör det för dig med. Försök skita i allt vad skuldkänslor heter bara. Hormonpsyken kan jävlas mycket.

Dagens spya i munnen: Instagramkärring gravid i v 19 som beställt kläder som kommande bebbe ska ha på BB!!!!!! Orkar inte. Jag orkar fan inte.

• Ask

V 26 och som en klubba i huvudet kom även fysiska skitgrejer, som om det inte räcker med att vara konstant jävla skitarg. Halsbränna, andfåddhet och känsla av att sakta men säkert gå mot nån slags knubbsälsform. Åsså har man över 100 dagars kamp kvar. Känns som 100 år.

Tips mot halsbränna? Förstoppning? De jävla järntabletterna gör att jag skiter typ två gånger i veckan.

Och har någon provat gravidyoga?

• Ask

Jag är ingen expert men med elva dagar kvar borde väl baket vara klart? Men fatta ELVA dagar!! Snart, snart, snart. Hoppas du kan vara hemma, glo på film, äta pizza och sova på dagarna. Nå, det LÅTER iaf skönt. Heja heja!

• Ask
    Anonym (Godegudvarbarmhärtig!) skrev 2015-11-17 05:54:23 följande:

Snartsnartsnart! :) har planerat ks då så är skönt att veta att jag inte behöver gå en dag till. Men det känns som 10 dagar lika gärna kunde vara 10 mån. Håller på att bli galen i min ensamhet, längtar mig tokig varvat med kalla fötter...

Pfft "låter skönt"! Det är inte så jäkla mysigt som det låter. ;) kan inta sova, knappt ligga ner. Om jag somnar vaknar jag snart av andnöd, att lungor o magsäck trycks(!!!) ihop eller värkar. Kanske skulle köpa mig en pizza bara för att det är synd om mig. (Buhu gnällgnäll, jag vet. :( Men jag måste få gnälla av mig lite här, sambon lyssnar knappt längre...)

Hur går det m halsbrännan och förstoppning? Min mage har blivit helknäpp, lös och hård m några timmars mellanrum. Hela min varelse är ett kaos..

Dags för dig snart va?! Snyggt kämpat! Blir nyfiken på ditt planerade ks. Orsak? Jag velar kopiöst mycket just nu över hur jag vill föda. Får planerat ks om jag vill men är osäker.

Tack för alla halsbrännetips! Bättre nu. Tampas "bara" med enorm trötthet och humöret från helvetet nu.
  • Ask

Födde första barnet med ks pga förlossningsrädsla och jobbig graviditet. Gick jättebra. Fin upplevelse. Du är i trygga händer! Känner dock att jag vill fundera några varv nu. Det är ändå en stor operation och jag tänker att återhämtningen kanske går fortare efter vaginal förlossning, om inget går åt helvete förstås. Men jag vet verkligen inte. Ska prata med kurator på Auroramottagning för att testa att gå en rond mot mina egna rädslor.

• Ask

Surdeg förresten. Undviker inte det men tycker det lindrar lite med mineralvatten. Var nog en ganska tillfällig krämpa för det har som sagt lugnat sig mkt utan större åtgärder.

• Ask
    Anonym (nn) skrev 2015-11-17 08:06:33 följande:

Gud vilken underbar tråd! Äntligen har jag hittat er! Jag trodde att jag var själv. Går in v.11 imorgon och mår piss. Yr, trött, matt, ont i fogarna, illamående, allt luktar illa, hjärtklappning och tung andning, svårt att sova osv. Fastän detta är planerat har jag funderat på abort bara för att få känna mig som människa igen. Jag hatar det här och jag hatar det som får mig att må så här. Jag vill bara bort! Kan ingen bara lämna mig ifred? Jag är arg som ett bi hela tiden. Har börjat hos kurator men blir mest förbannad på henne hela tiden. Jag vill bli en björn som sover bort hela vintern och föder ungarna i stort sett i sömnen.

Och hur går det för dig? Har hormonstormen lugnat sig nåt?
  • Ask

Exakt så! Nu är jag "bara" rädd för att spricka från Ystad till Haparanda.

Övertygad om att det kommer att gå kanon för dig på fredag! Ks går som en dans och sen kommer resten att falla på plats. Stort, varmt lycka till om vi inte "hörs" innan. Berätta gärna sen hur det gick! Glöm inte att upplysa din partner om att man är värd en grym present efter att ha krigat sig igenom en graviditet och sen toppat den med en final på operationsbordet.

• Ask
    Anonym (Godegudvarbarmhärtig!) skrev 2015-11-27 23:56:29 följande:

Och så var vi tre!<3

Snittet var sjukt läskigt! Grät konstant av rädsla, tills han kom sen grät jag av lycka! Är sjukt trött, inte lätt att sova m 3440g endorfiner i famnen! Men mår annars bra, inte ont och var uppe o gick efter typ 2-3 timmar. (jag kunde röra benen under operationen! :s)

Fantastiskt! Stort grattis och så jäkla bra kämpat! Känn dig stolt.
Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid