Anonym (Tess) skrev 2016-04-30 21:38:52 följande:
Gravid i v.9
Mår så fruktansvärt illa hela jävla tiden! Kan inte sova och kräks då och då när som helst
Hade magsjuka i början av veckan och kräktes helt sjukt mycket i ett dygn..
Tror jag fått magkatarr eller nåt, den svullnar och krampar så fort jag äter nåt
Gått ner i vikt och visst jag är överviktig men känns fortfarande inge bra
Äcklas av allt och vill inte äta, är samtidigt hungrig hela tiden och måste äta för att inte kräkas (värre iaf) blir mätt på ingenting
Får härlig diarre då och då också.. en gång hann jag inte...!?
Har ett barn på 2år, kräktes och mådde skit hela den graviditeten, tredje gången jag är gravid nu och jag hatar det! Funderar dagligen på om de verkligen är värt det.. känner mig så otacksam och värdelös och livrädd för att få uppleva en lika traumatisk förlossning igen och få förlossningsdepression, igen.. (utan hjälp..)
Har ingen att prata med heller :( vill inte lägga mer på sambon och mina systrar fattar inte..
Usch, stackare. Känner igen mig med illamåendet, och jag kräks också. Sover ca 1-3 h/natt, ibland inget alls pga mycket aktivitet i magen. Ja, och så foglossning också. Gör såååå ont att vända mig i sängen.
Har även magkatarr sedan innan graviditeten, fått några rejäla "anfall" under graviditeten. Försök att äta typ Varma kroppens sparrissoppa en dag, och nästa dag kokt fisk med kokt potatis. Banan ca 30 min innan jag ska sova brukar lugna magen för mig, och att dricka vatten.
Jag är sjukskriven sedan oktober pga graviditeten. Orkar knappt träffa någon osv. Var jättesjuk med kraftig infektion och inlagd vid två tillfällen förra graviditeten. En minst sagt otrevlig förlossning på det. Men jo, det kommer helt klart vara värt det denna gång också känner jag.
Jag har försökt tänka att det finns de som har det värre i livet. Och att detta är en relativt kort period i mitt liv, även om det har känts som en evighet. Klen tröst för dig kanske, men det är det som har fått mig att klara varje dag.
All styrka till dig!