Jag HATAR verkligen att vara gravid
Får jag vara med? Gravid i vecka 9 med första barnet. Växlar mellan att kräkas och sova, eller vilja kräkas och sova. Har hittills inte kommit på nåt mer positivt med att vara på smällen än att min sambo ger mig fotmassage om kvällarna. Det har han tydligen läst nånstans och det är ju skönt. I övrigt är det vidrigt. Jag har dessutom en historia av ätstörningar bakom mig, så tanken på att kroppen ska förändras är betydligt tuffare än jag trodde. Inte en enda gång har jag fantiserat om hur mysigt det ska bli när ungen väl är ute. Jag funderar snarare på vad tusan vi gett oss in på. Livet är rätt gott utan barn också kan jag meddela.
Och så vill jag bita huvudet av alla som tycker att det är sååå mysigt att vara gravid och ännu mer av min mamma som envisas med att kalla min mage för pyret och ojar sig och gullar och varenda dag frågar hur jag mår och hur jag har det. Jag HATAR att daltas med i vanliga fall och ännu mer nu. Det är inget pyre i min mage. Det är för tillfället en parasit.
Och så vill jag träna ordentligt. Jag vill springa intervaller tills det flimrar för ögonen på mig. Nu räcker det med att gå de sju våningarna upp till kontoret för att det ska börja flimra redan på våning fem.
Så, 30 veckor kvar (planerat snitt, tack gud...) av eländet. Blir det trevligare? Annars blir det här enda barnet i den här familjen, det kan jag lova!