Inlägg från: Anonym (v.9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v.9)

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Åh tack för en bra tråd! Jag hatar också det här med graviditet. Det tog mig 6 år innan jag vågade på det igen efter första och nu mår jag skit!!! 

Känner mig hemsk som sitter och håller tummarna för missfall ibland för jag vet att jag egentligen önskade detta. Men då skulle jag iaf börja må bra igen!

Undrar också vad sjutton jag gett mig in på, andra är rädda och oroliga för missfall, -jag är rädd och orolig för att det ska gå vägen.

• Anonym (v.9)
    Anonym (TACK) skrev 2016-02-28 15:43:47 följande:
    Jo jag vet allt det där, ätit lergigan sen vecka 10 (38 nu..) det är mest sjukdomskänslan och hängigheten jag inte känner igen, som influensa utan halsont och förkylning typ. Och svullnaden gör mig bara mer arg på situationen för det gör ju förbaskat ont i fingrarna :( usch står inte ut med att vara gravid längre..
    Kan vara värt att kolla blodtryck och urin. Bara för att utesluta havandeskapsförgiftning (googla symtom så ser du om mer passar in eller ej).
  • Anonym (v.9)
    Anonym (TACK) skrev 2016-02-28 17:02:34 följande:
    Ringde förlossningen igår men hon menade att det inte var någon fara så länge jag inte hade den allvarligare formen av havandeskapsförgiftning, som inkluderar huvudvärk och allt det. Men kändes lite konstigt med tanke på att det står på alla sidor att man ska "kontakta läkare om svullnaden inte går ner över natten" vilket den inte gör.. Får se om jag får ringa igen helt enkelt.
    Det enda positiva om det nu skulle vara lätt havandeskapsförgiftning är ju att det är mycket möjligt att förlossningen startar tidigare. Iaf nu när du gått tiden ut är ju det bra.

Men en grej som gör mig förbannad nuförtiden är att sjukvården har så små resurser att iaf jag känner mig besvärlig och vill inte störa om det inte skulle vara riktigt riktigt illa. Har haft ont och massor med sammandragningar hela helgen (är i v. 27) men tänker att jag väntar till måndag, för det är nog ingen fara, det är ju inte urakut iaf å sedan så ligger jag och oroar mig istället. Tänk om man inte behövde känna så..? Vad skönt det skulle vara! Tänk vad härligt om det hade funnits nog med personal att även ta de halvkonstiga/halvfarliga sakerna på allvar och kolla upp de med. Men men, imorgon kollar jag förhoppningsvis upp tappen och hoppas att det inte hänt något.
Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid