Inlägg från: Anonym (Kii) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kii)

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Anonym (Elf) skrev 2016-01-08 16:03:33 följande:

Hej och TACK för att ni finns! Ni är fanimej helt jvla underbara! Har läst hela tråden från början. Är såå skönt att få känna att jag inte är ensam, att det inte är något fel på mig, att det är ok att må dåligt och att man inte behöver bli en dålig mamma för det.

Första grav för mig, är i v18 nu. Var halvt oplanerat. Jag var deprimerad (väntar fortfarande på att få terapihjälp) och arbetslös när jag fick veta att jag var gravid. Började må sjukt illa och blev jättetrött from v6 så tur ändå att jag var arbetslös, för jag hade aldrig klarat att gå till jobbet v6-13! Sen några veckor har illamåendet börjat ge med sig, men är fortfarande helt utmattad, typ jämt. Har tvingat mig igenom fyllefester (aldrig mer!), resor hit å dit hela jävla julen och jag känner mig helt död när jag har jobbat. Hade jättedåliga järnvärden, men BM tyckte att det räckte med att börja ta tillskott vid RUL i v20 (Wtf?!). Började, efter pepp från farmor (man ska få må bra och fokusera på att vara stark), här om dagen iaf och hoppas jag ska bli lite piggare och slippa bli ännu mer förstoppad.

Har de senaste tio veckorna haft så jävla ont i ländryggen. I min enfald väntade jag på att det skulle gå över, tänkte att det var alldeles för tidigt in i grav för att det skulle kunna vara sån där hemsk foglossning man hört så mycket om. Men skiten blir bara värre och värre. Har tid hos BM på måndag och hoppas kunna pressa henne att få både terapihjälp asap och sjukgymnast (har dock svårt att se att det senare ska hjälpa just). Vet inte hur jag ska klara av att jobba april ut...

Humöret ska vi inte ens prata om, det är värre än det värsta tonårsskit jag varit med om. Jag börjar bli fet, för när jag mådde som sämst levde jag på mackor och frukt och jag har ju varit/är sängliggande/stilla mest hela tiden.

Så, här vaggar/linkar jag fram som en gammal tant och grinar varje dag för att det gör så jävla ont, ibland kan jag inte resa mig upp. Att ta mig ur sängen och till toaletten är en jävla tortyr. Här om dagen kissade jag på mig lite grann för att det gör så jävla ont att knipa och gå samtidigt. Är rädd att få bölder i arslet, är livrädd för förlossningen, att min sambo ska börja tycka jag är fet ful å oattraktiv, att mina kompisar ska tycka jag är tråkig, att jag ska få förlossningsdepression, att min sambo inte ska hjälpa till tillräckligt hemma så vi blir ojämnställda, att jag aldrig kommer ta mig till gymmet igen och... 

I vanliga fall lever jag ett väldigt aktivt liv. Nu kan jag inte träna som jag brukar och min hobby som jag älskar och känner mig levande av kan jag inte utöva för det är en sk. extremsport. Det har varit och är fortfarande en väldigt stor omställning för mig, men tack och lov är jag inte riktigt lika bitter över det nu som för ett tag sen Jag vet ju att det är värt det, och jag vet att det finns massa människor som har det värre, att jag bara är barnslig å gnällig och att jag är en slav under hormoner osv, osv. Men fortfarande. Jag kan inte kontrollera det, jag kan inte hejda mig när jag får vansinnesutbrott och gråtattacker. 

Trodde jag skulle få en sån där perfekt graviditet, utan smärtor och bara gå runt och känna mig fridfull och lycklig. Ha! Vilket jävla skämt!

Foglossningsbälte från Nordic care is da shit. Snordyrt men värt varenda öre! Finns två på Tradera just nu. nordicare.se/se/mamma-mia

Ta hand om det nu!!! Det kan ge problem efter graviditeten oxå.

Din sk vän kan ju dra något gammalt över sig... Jag ser verkligen inte fram emot allt det där snacket så vi har inte berättat för någon. Inte ens morsan vet... Nu är det vecka 20 och börjar bli svårt att dölja. "Bara" hälften kvar nu... Fattar inte hur jag ska klara 20 veckor till...
  • Anonym (Kii)
    Anonym (Fyfan) skrev 2016-01-09 02:01:18 följande:

Jag orkar snart inte mer.

jag undrar när all skit vänder?

Kan man plötsligt bli lycklig en dag? Eller är det såhär pissigt tills man föder?!

Jag påstår inte att jag blivit lycklig och att graviditeten är rosablåskimmrande men för mig har det lättat lite grann i alla fall. Nu är det verkligen för sent att ångra mig och göra något åt det. Jag accepterar graviditeten och jag vet att jag ser fram emot resultatet. Jag känner oxå ett stort stöd i denna tråd att faller jag tillbaka i det jobbiga och mörka så är det ok och det finns proffesionell hjälp att få.

Min stora tröskel nu är att göra det officiellt. Jag vet inte om jag orkar med allt graviditetssnack och spekulation om kön. Jag vet inte heller om jag orkar med mina kollegor om jag ärligt säger att jag inte tycker om att vara gravid. De känns som om de tillhör det rosablåskimmrande gardet, antingen får de barnbarn eller på väg mot ett första barn. Ingen som harvar runt i småbarnsträsket.
  • Anonym (Kii)
    Anonym (kräkfia) skrev 2016-02-22 12:37:33 följande:

Vill bara berätta att för drygt en vecka sedan så kom vår lilla tjej (ÄNTLIGEN!) självklart gick jag över tiden med nästan 2 veckor. De sista veckorna så hade mitt mående fysisk stabiliserat sig, inget illamående, ingen yrsel, bara foglossning. Dock så var de sista veckorna av väntan fruktansvärda för mitt psyke. Jag grät massor varje dag för att hon inte ville komma ut, att min kropp inte ens klarade av att sätta igång förlossningen själv. Men det gjorde den till sist, och jag slapp bli igångsatt. Nu så här efteråt med vår lilla tjej i famnen så känns månaderna av illamående och skit som ett grått töcken som inte överhuvudtaget känns relevant.

Jag vet att ni mår skit, men det tog iaf för mig slut så fort lillan kom ut, så kämpa på, det finns ljus på andra sidan tunneln!

Grattis! Så typiskt att gå över tiden...

Jag har tyckt ett tag att det varit ok att vara gravid, men nu börjar det gå nedåt igen. Fattar inte hur jag ska stå ut i 98 dagar till.
  • Anonym (Kii)
    Anonym (TACK) skrev 2016-02-28 13:39:50 följande:

Usch inga roliga dagar... Har sedan i lördags mått SKIT. Sjukdomskänsla, svullen överallt och känner mig så himla bakfull. Är det vanligt mot slutet ni som gjort detta förr? Står inte ut..... Bf 16 mars...

Svullen är vanligt. Är du svullen om fötterna/benen hjälper stödstrumpor. Ta på dom direkt på morgonen.

I början av graviditeten kände jag mig konstant åksjuk. Postafen morgon och kväll hjälpte mig. Blev väldigt trött de första dagarna men det blev bättre.
  • Anonym (Kii)
    LaFontaine skrev 2016-03-01 10:59:45 följande:

Och så vill jag bita huvudet av alla som tycker att det är sååå mysigt att vara gravid ---- Jag HATAR att daltas med i vanliga fall och ännu mer nu. Det är inget pyre i min mage. Det är för tillfället en parasit. 

Så huvudet på spiken hur jag oxå känner det!!!

En kollega frågade mig häromdagen om jag var gravid och hon babblade på så jag fick inte en syl i vädret. Annars har jag varit öppen med att jag tycker det är hemskt att vara gravid.

Rörelserna från bebisen har flyttat sig uppåt. Det är inte ett dugg mysigt med sparkarna...

12 veckor kvar.
  • Anonym (Kii)
    mliten skrev 2016-03-04 15:20:04 följande:

Lider med er som har så lång tid kvar!! Här är antalet grav.veckor kvar att göra i livet likamed NOLL!

Hon kom ut igår efter en helt ok förlossning - men som jag aldrig någonsin vill uppleva igen.

Själaglad insåg jag att jag aldrig mer ska vara gravid. Inte en enda dag.

Och ja-hon är underbar. För henne gör jag vadsomhelst. Och det var det jag gjorde.

Grattis!!
  • Anonym (Kii)
    mindedness skrev 2016-03-04 16:05:42 följande:

usch jag lider verkligen med er alla! Jag har haft några bra veckor där jag började tänka att " nu känns det ju rätt bra ändå!". Tji fick jag. Vaknar upp av värk i kroppen på nätterna när jag väl lyckats somna. Har sjukt mycket krypningar i benen på nätterna. Igår somnade jag inte förrän vid två pga av detta.. Har ont i hela kroppen men såfort jag lägger mig börjar det klia. Någon som känner igen detta som har bra tips på hur man kan lindra det? Blir tokdeppig av det här...

Stödstrumpor på dagarna hjälper för mig. Köpte från Pahnemedic.
  • Anonym (Kii)
    mindedness skrev 2016-03-04 17:03:03 följande:

T

Åh tack för svar!! Kollade på stödstrumpor idag men det fanns så många olika sorter... Finns de du köpte på Apoteket?

Nej på nätet och kanske hos återförsäljare. Beställde tisdag lunch och på torsdagen låg de i lådan. De hade bra kompression men inte lika varma som de jag hade från Apoteket förra graviditeten.
  • Anonym (Kii)

De där parasit-tankarna blev ju inte direkt bättre av att storasyskonet kände bebisen och tyckte det var en orm...

• Anonym (Kii)
    mindedness skrev 2016-03-05 10:04:21 följande:

Köpte det igår men det var lite oklart hur mycket man skulle äta, varken bm eller apotekspersonalen visste. Men jag börjar med en tablett om dagen. Inatt slapp jag faktiskt krypningarna några timmar, halleluja!!

Min BM har sagt en tablett om dagen. Hjälper mig tack och lov mot krampen jag får i benen på natten.
  • Anonym (Kii)
    flowsister skrev 2016-03-08 21:31:00 följande:

Alla vill bara prata om min graviditet och jag är inte kapabel att gömma undan mina känslor om det. Och jag har manga i min närvaro som har svart att fa barn eller inte kan alls, och jag känner mig sa SJUKT skyldig att jag inte kan njuta av det som de önskar sig mest i världen. Jag bara gnäller...

Jag gömmer inte mina känslor för vad jag tycker om att vara gravid. Jag väljer väl visserligen hur mycket jag säger till olika personer men jag har inte sagt till någon att jag tycker det är mysigt/gulligt/underbart. Och det känns bra! Har fått stöd från oväntat håll!

Jag säger ibland även att jag vill snabbspola till september. Då är bebisen två-tre månader. Ser faktiskt inte riktigt fram emot de där första jobbiga månaderna...

För övrigt är jag fd ofrivilligt barnlös. Jag vill ha ett till barn (fast vissa dagar är jag verkligen osäker på om det var rätt beslut). Jag vill bara inte vara gravid... Det är ju ett barn barnlösa vill ha, inte en graviditet. Tycker jag i alla fall.

Rörigt. Snurrigt. Jag är trött. Nu när de jobbiga sparkarna från bebisen slutat för ikväll kan jag nog sova. Om jag har tur...
Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid