Jag HATAR verkligen att vara gravid
Jösses, TACK för denna tråd! Har följt den ett tag nu och måste bara säga att igenkänningsfaktorn är enorm.
Jag står snart inte ut med denna plåga längre. Är i v 30 och har varit sjukskriven hela graviditeten pga en kronisk sjukdom jag har sedan innan (som självklart har blivit totalt oregerlig och all min tid går åt till att sköta detta helvete som jag är helt ensam och utelämnad med, och som dessutom riskerar att skada fostret om jag skulle råka missköta). Jag har, utöver ovanstående, vanliga gravidkrämpor, varav den absolut trevligaste måste vara min totala oförmåga att sova om nätterna.
Just ja, glömde jag nämna att min sambo inte vill ha barn? Och att han också har druckit samtliga av sina lediga dagar under julhelgen. Idag fick jag nog av att se honom sitta i soffan och glo på tv medan jag städar, skällde ut honom efter noter.
Jag skulle kunna fortsätta men kan enkelt sammanfatta mitt mående med att jag känt mig redo för psykakuten ett antal gånger de senaste månaderna. Åh, på tal om härliga kommentarer man får.. Min favorit måste nog ändå vara när folk säger "haha, ja vänta du bara, det blir värre!" När man beklagar sig över sitt månde (det var dessutom DOM SOM FRÅGADE HUR JAG MÅR)