Inlägg från: Anonym (TACK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TACK)

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Tack tack tack för denna tråd!!!!!!!! Jag älskar er!!!!

Men hatar min graviditet något så förbannat. Jag är i vecka 24 och jag orkar seriöst inte mer. Varit deppig sen vecka 6 och även spytt sen dess. Klarar inte AV att höra tjat om den här jävla graviditeten mer!!!!!! Jag VET att jag ska få barn jag har liksom fattat det. Kan inte alla andra bara fatta och släppa det också? SÄRSKILT svärföräldrar???????

Vet inte hur många gånger jag tänkt på abort. Men jag har intalat mig själv om att jag ville ju ha barn. Att det är hormonerna som spökar. Detta är min första och jag kan inte tänka på framtiden utan att överösas med ångest. Alla som ska känna på magen, vad fan lider ni av, vill spy på er.

Kan inte besöka mannens föräldrar längre. Det funkar inte. Har sagt att dom måste ta avstånd för jag KAN inte prata om det. Det respekterade dom INTE utan skulle tjata,klämma, känna, tjata om att dom måste få fota min mage snart???? NEJ Tack. Tänker aldrig mer besöka ert hus. Höll på att börja gråta. Handla en kasse barnkläder i v 15 var ju verkligen att ta avstånd. Usch spyr galla.

Men vill tacka för denna tråd och kommer att följa den från och med nu. Är 21 och vill verkligen aldrig vara med om detta igen.

Kram till alla er jag hoppas det löser sig för er. Likaså för mig.

• Anonym (TACK)
    Ask skrev 2015-12-01 15:14:15 följande:

Välkommen till tråden där vi inte lindar in det. :) 

Ursäkta mig men dina svärföräldrar låter som riktiga stolpskott. Förstår att du är vansinnig och inte vill träffa dem. Så himla okänsligt och respektlöst det låter. Kan din man ingripa och be dem tagga ner? Fota magen, jag hade dånat. 

Försök till tröst: Det ÄR hormoner som spökar och det kommer att lösa sig för oss allihop men det gör ju inte bördan mindre när man är mitt i skiten. Själv närmar jag mig nu vecka 30 och är förbannad 90% av min vakna tid. Vi ryker ihop här hemma tio gånger om dagen och jag tycker min sambo är en idiot som inte biter sig i tungan och intar en mer diplomatisk hållning när han vet hur fort jag tänder till för minsta lilla skitgrej. De som varit med och tillverkat barnen borde förbanne mig visa sin tacksamhet varenda dag för att vi lider oss igenom detta i 40 veckor. Fatta hur lång tid det är. Är trött så jag stupar snart och längtar efter en redig grogg. 

Ja riktiga klappträn är dem. Fasar för jul och allt som kommer, funderar på att vägra att åka dit. Ja sambon borde säga till dem på skarpen kan jag tycka (vet inte hur han sa till dem innan "fota magen attacken" men tydligen inte tillräckligt), men känns inte riktigt som att de klippt navelsträngen och det gör att min frustration över hela situationen blir ÄNNU värre. Skönt är det dock att mina egna föräldrar förstår mig, pappa brukar säga "tycker synd om dig dom ska dras med de där som svärföräldrar" haha...

Ja jag antar att det är hormoner men man känner sig som en riktig häxa och alla runt om en har fel och gör fel hela hela tiden. Träffade en gammal vän på stan i veckan och hon började knäppa upp min jacka utan att fråga om lov- har folk inga gränser?????? Gör typ allt för att dölja magen numera.

Haha ja en redig fylla vore något!! Går in i vecka 26 snart så eländet börjar väl närma sig slutet sakta men säkert. Hoppas det släpper efter förlossningen men känns som att jag kommer fortsätta vara ett hormonmonster. Får hålla tummarna! Tack för ditt svar
  • Anonym (TACK)
    Mlady skrev 2015-12-11 15:05:32 följande:

Här är en till!

Vecka 25 nu och jag mår egentligen ganska bra förutom foglossning. I början mådde jag dock förjävligt med illamående och spyor. Men nu är jag så extremt trött på den här gravidkroppen!! Brösten som redan var stora har vuxit sig helt ENORMA. Det ser inte klokt ut!! Har redan gått upp 13 kilo och mer lär det bli! Magen däremot har knappt vuxit så det ser endast ut som att jag har skaffat enorma silikonbröst och ätit massa skräpmat :(

Vill att bebisen ska komma nu på en gång.

Känner att graviditet inte är något för mig.. Usch :(

Och sen alla som tror sig ha rätten att kommentera min kropp.. Herregud låt mig vara?!

Hör dig!! Bara för att man är gravid är ens kropp allmän egendom typ? Jag är i vecka 27 och det syns knappt. Har mest blivit fet på alla andra ställen. Låg tydligen under snittet i "magstorlek", och det är något folk gärna kommenterar. Och varför blir man tilldelad smeknamnet "tjockis"???? Så jävla less!
  • Anonym (TACK)
    Mlady skrev 2015-12-11 17:21:28 följande:

Ja men precis! Får höra dagligen vilken stor rumpa jag har fått. Både av kollegor och sambo. Dessutom påpekas det hej vilt vilken liten mage jag har. Har tre kollegor i exakt samma vecka som jag som har jätte fina gravidmagar så får ständigt höra allas jämförelse :(

Blir nu mer skit sur när sambon "skämtar" om min kropp.. Svårare att säga ifrån till kollegor dock!

Åh måste vara fruktansvärt att ha det så på jobbet! Det är inte direkt så att man väljer hur man vill se ut när man är gravid. Mina bristningar som kommit upp för varje dag som går är inte att leka med heller. Så får man inte klaga för "kroppen är ju så fantastisk, hur kan du bry dig om något så värdsligt när du producerar ett barn??" Ja jo det är sant, men man kan väl vara ledsen över hur kroppen ser ut för det..
  • Anonym (TACK)
    Oscarsmamma84 skrev 2015-12-11 17:39:51 följande:

Vilken härlig tråd:) jag är inte heller så förtjust i min graviditet. Jag är i v 15 o var sjukskriven i 2 veckor nyligen pga jag mådde så sjukt illa så jag knappt fungerade. Min astma har blivit jävligare än nånsin o jag spyr upp ton av slem varje dag. Dessutom ligger jag på gränsen av grav diabetes. Suck... O toppen på allt så har min 2.5 åring gått in i trotsåldern med besked nu när mitt tålamod e lika med noll.

Alla tjatar om att jag väntar en flicka eftersom jag inte mådde så med sonen. Längtar tills sommaren när barnet vill komma ut för detta e ABSOLUT sista graviditeten.

Usch vad jobbigt :( Detta är min första graviditet och jag känner redan att det här gör jag aldrig om.. Att man kan må så här dåligt! Och så säger folk att "graviditet är ingen sjukdom" nä, men vad är det då när man spyr i flera månader..

Så skönt att höra att fler känner likadant!!!
  • Anonym (TACK)
    Oscarsmamma84 skrev 2015-12-11 17:54:16 följande:

Jo kom som en chock för mig med att man kunde må så dåligt. Mådde ändå hyfsat med sonen fastän jag kräkte från v 12-38.

Jo fick slängt i huvudet av läkaren att graviditet inte är en sjukdom men att illamående. Tänkte tyst för mig själv jo men din jäkla idiot hade jag inte varit gravid hade jag ju inte mått illa

Idiotläkare... Haha nej precis, man skulle kunna säga att graviditet orsakar sjukdomar isåfall.. Jag har också fått idiot-kommentarer av vården. Minns när jag fick lergigan utskrivet första gången och läkaren sa klart och tydligt "du måste höra av dig om det inte är bättre om en vecka". Sagt och gjort ringde jag efter en vecka och talade om att det inte blivit bättre, problemet var att jag fick prata med en tjurig uska istället för en läkaren. Hon sa bara: men har tabletterna hjälpt? Då sa jag att "ja, men bara i ett par timmar på morgonen, resten av dagen spyr jag" då fick jag svaret "ja men då kommer det ju att klinga av!" Slutade med att sambon fick ringa och då fick han prata med någon annan, fick ett nytt besök där då och ny medicin.. Herregud alltså, har gått 27 veckor och det har fortfarande inte "klingat av"... Kärring.
  • Anonym (TACK)

Kom precis hem ifrån universitetet efter två månader hemma. Det första man får höra: NEJMEN HEJ TJOCKISEN!!!!!!! Nu börjar det synas!!!!!!

Kan tillägga att min mage är under genomsnittet, enda stället jag blivit fet på är för fan låren och rumpan. Blir sänkt av sånahär dagar sen fick man ju såklart höra "ja passa på att sova nu!!" "Snart är det din tur" (när ett barn gallskrek ute på stan.) Ååååååh skit dag

• Anonym (TACK)
    Anonym (Fyfan) skrev 2015-12-17 02:59:14 följande:

Här är en till som hatar ALLT med att va gravid.

Jag orkar inte mer.

Välkommen till denna fantastiska tråd. Vi alla här förstår dig fullt ut! Har du långt kvar?
  • Anonym (TACK)

Det börjar närma sig julfirande med släkt och svärföräldrar.. Orkar verkligen inte :(

• Anonym (TACK)
    Elenic skrev 2015-12-21 16:18:06 följande:

Åhhh fyyyy... Förstår dig! Vi har beslutat oss för att träffa släkt mellan 12 och 14:30 på julafton. Precis lagom långt. Då får dessutom maken julmat så slipper jag laga (avskyr julmat även i vanliga fall och I år orkar jag inte ens låtsas anstränga mig). Resten av julen tänker jag bara slappa, softa och mysa. Funkar nåt sånt för er?

Skönt det!! Jo jag blir hemma hos mina egna föräldrar hela julafton är det sagt, medan han är iväg med sin släkt. Ska bli skönt med lugn och ro på julafton :) slippa att spela "trevlig, lycklig och förväntansfull"..
Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid