Inlägg från: hundochhäst |Visa alla inlägg
  • hundochhäst

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Jag gillar inte heller att vara på smällen. Mår illa till och från, hatar allt som luktar, vill spöa rökare, stör mig på nästan alla människor och får anstränga mig för att vara trevlig på jobbet mot mina patienter.
    Jag blir inåtvänd och deppig, grinar typ en gång om dagen och tycker att min sambo är en idiot!
    Dessutom blir jag korkad och förvirrad, ja rent utsagt ett pucko. Jag blir en dålig bilförare och tappar ord, förlägger grejer samt tappar saker hela tiden.

Jag kämpade häcken av mig bokstavligen för att gå ner några av de 24kg som jag gick upp med mina tidigare graviditeter och var på god väg att lyckas när jag blev på smällen igen. Nu är man tjock och go igen.
    Min kropp förändrades så mycket efter graviditeterna att jag fick problem med min självkänslan.
    Det värsta är ändå att man inte får ta sig ett glas vin eller en öl på fredagskvällen och att allt som är gott att äta och som jag är sugen på är förbjudet.

Men det är en kort tid i livet, detta blir sista gången, en liten sladdis. Jag försöker tänka att det blir kul, får ångest att det ska hända något eftersom jag inte kan njuta men förra graviditeten var rätt bra på slutet i alla fall. Jag låg i sängen och käkade pasta och läste böcker dagarna i ända fram till det att vattnet gick...

• hundochhäst
    Anonym (Vecka 40) skrev 2015-12-15 19:40:28 följande:

För att gnälla lite mer angående folk som tjatar om när bebisen kommer. BF+1 i dag och jag la undan telefonen för att slippa alla sms och samtal i dag. Orkar helt enkelt inte ännu en dag där det känns som att jag nästan måste be om ursäkt för att bebisen inte kommit än. Efter att ha ringt mig två gånger, en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen ringer svärmor till min sambo istället (som är på jobbet). Han säger att jag förmodligen inte orkar svara då det är så många som hör av sig varje dag. Hon säger då till honom att hon vill något viktigt, varpå han smsar mig och jag ringer upp henne. "Heeej, jag ville bara kolla om bebisen kommit" Suck. Sen följer de vanliga frågorna, "känner du verkligen INGENTING?!" Samt "tips" om vad jag ska göra för att starta igång allt och om jag inte är nervös inför förlossningen (har inte varit det under hela graviditeten vilket av nån anledning provocerar många). "Jag kollade på ett program om förlossningar i går och tänkte på hur synd det är om dig som måste göra det där."

Blir galen snart! Speciellt när det inte verkar gå att respektera att jag inte orkar svara på varje samtal.

Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än önskar det, påverka när bebisen kommer. Sen är julafton också en förbjuden dag, jag får INTE föda på julafton. Kan säga som så att när bebisen vill ut så vill den ut, julafton eller ej.

Jag har gått över tiden båda gångerna, första gången var värst. Blev igångsatt efter två veckor och det var ju inget vidare. Men det var innan man började använda cytotec så det var otroligt smärtsamt med värkar utan värkpaus där absolut ingenting hände.
    Jag hade en vän som ringde mig två dagar efter BF och talade in ett långt meddelande på min telefonsvarare där hon grattade mig till bebisen. Jag blev minst sagt förvånad och började fundera över om jag hade fött barn men glömt bort det... När jag ringde henne och talade om att jag inte hade fått barn så blev hon jätteförvånad. Hon trodde att barnet skulle komma på dagen hon var beräknad. Till saken hör att hon också var gravid, självklart födde hon barn en hel vecka innan BF...
    Under de här två veckorna jag gick över tiden så gjorde jag allt. Jag drack chiliblandningar, åt mängder med ananas gick i trappor, hade "kärleksmöten" med min sambo tre gånger dagligen samt tvättade fönster. Dagen innan igångsättningen gick jag över två mil. Ingenting hjälpte förstås.

Mitt tips till dig är att säga åt alla människor du känner att sluta tjata för att enligt nya rön så dröjer förlossningsstarten ännu längre om man blir stressad av allt tjat. Lögn förstås men det vet inte dem hehe. Sedan ska du passa på att göra allt du inte hinner när ungen är ute, sov, ät gott, titta på tv-serier, läs bra böcker. Kort sagt gör allt du kan för att vila upp dig i stället för att fokusera på att få igång förlossningen.

• hundochhäst

Ja hon är jätterolig men världens snällaste hon menade inte att tjata och skämdes jättemycket haha. Ja jag var hemma hur länge som helst innan eftersom jag jobbade med ett enligt läkaren farligt jobb...
    Men ta det lugnt innan denna månads slut så har du din bebis!

• hundochhäst
    Anonym (Jr) skrev 2015-12-21 09:57:05 följande:
    Grattis! Så skönt att äntligen slippa eländet!!

Jag är ny i den här tråden men känner äntligen att jag hittat rätt!

Är i v 35 och har ett planerat snitt om senast 3 veckor så snart är jag klar, tack och lov! Det här är mitt andra (och definitivt sista) barn och jag får noll förståelse för hur jävligt jag tycker att det är. Med första barnet blev jag sjukskriven i v 30 för att min rygg inte orkade mer. Sista tiden satt jag hemma i samma fåtölj och tittade på tv. Kul! Den här gången klarade jag nån vecka mer men det var knappt! Ryggen är åt helvete, jag har fått världens foglossning, mitt blodtryck är skyhögt vilket gjort att jag träffar läkare och barnmorska minst en gång i veckan sen flera veckor tillbaka, just nu är jag t.o.m. inlagd sen i fredags. Jag fick inte följa med jobbet på den London-weekend som jag var rätt stor anledning till att vi överhuvudtaget vann. Hemma har jag världens finaste 2,5-åring som just nu är extremt utåtagerande mot mig (på dagis och med pappa är han däremot jättekramig) och nu har dessutom min makes jävla skitcancer kommit tillbaka. Skitjul, skitår, skitliv!!
    Men fy fasen! Nu känner jag mig lyckligt lottad även fast jag har 27 v kvar. Fuck Cancer!
  • hundochhäst

Alltså min ischiasnerv är i kläm! Jag kan knappt gå och håller på att bli galen! Ingenting hjälper, rätt var det är så låser sig hela högersidan och jag kommer ingenstans. Det gör så satans ont och jag blir trött och grinig.
    Jag trodde att det skulle gå över men det blir bara värre och värre... Är det någon annan som har samma och har fått hjälp eller är det kört nu? Måste jag sjukskriva mig i vecka 28?

• hundochhäst
    Anonym (...) skrev 2016-04-10 00:06:05 följande:
    Gå till en kiropraktor, så får du nog hjälp med det.
    Ja jag har försökt få en tid nu i en vecka, dock så gick vår bil sönder, min yngsta dotter blev jättesjuk och jag fick ta en taxi fram och tillbaks till sjukhuset tre dagar i rad. Missade då självklart min inklämda tid till sjukgymnasten.
    Tänkte om det är någon som har något bra tips på vad man kan göra själv i väntan på sjukgymnast/naprapat?

• hundochhäst
    Anonym (...) skrev 2016-04-11 00:47:13 följande:
    Oj, vad tråkigt att dottern blev sjuk. Hoppas hon mår bättre nu!
    Ja hon mår bättre. De misstänker barnmigrän av alla saker man kan drabbas av. Hon var verkligen så ynklig. Men nu är hon sitt vanliga tjatiga jag igen.

Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid