Jag HATAR verkligen att vara gravid
Åh vilken härlig tråd! Jag har BF i dag och är sååå less på att vara gravid!!! Egentligen är det inte alla krämpor, (efter 20 veckor med extrem foglossning har jag glömt hur det känns att vara ogravid) utan alla människor runt omkring. Känner verkligen att min kropp inte är min, utan allmän egendom. Folk ska fråga om ALLT, hur personligt och intimt det än är. Nej jag vill INTE diskutera med sambons farmor huruvida mina bröst har börjat läcka eller ej, speciellt inte under söndagsmiddagen. Och jag behöver INTE har råd av svärmor att min sambo ska "sätta på mig" för att få igång förlossningen. Får ca 3 telefonsamtal och 5 sms om dagen av vänner och familj som undrar om bebisen kommit än. LOVAR att vi inte kommer glömma bort att berätta när den är ute. En del låter nästan anklagande när dom frågar om jag verkligen inte känner NÅGONTING. Och jag har alltså inte ens gått över tiden än.
Sen är jag inte det minsta rädd inför förlossningen, vilket verkar provocera många. "Är du inte nervööööööös?!?! Du kommer spricka, bajsa på dig, tro att du ska dö. Sen kommer amningen och det kommer kännas som att dina bröst trillar av!!!" Får jag höra av samma personer, gång på gång... Samt de vanliga frågorna om hur mycket jag har gått upp i vikt. Och OOOJ vad magen är stooooor nu - varje gång jag träffar någon. Dessutom började folk att fråga om syskon typ halvvägs in i graviditeten. Kan jag iallafall få föda barn nummer ett innan vi planerar det?! (Är 24 år så det är inte direkt bråttom)
Tur att man älskar den lilla i magen så mycket redan, så att det är värt det i slutändan. Och tur att min sambo förstår min frustration.