Inlägg från: Mirabell79 |Visa alla inlägg
  • Mirabell79

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Underbar tråd. Jag är gravid med andra barnet. Men det känns som nån utomjording tagit över min kropp och mina känslor!! Hela min tillvaro går ut på att sova.. Och sover jag inte, så är målet att sova :)!

Som jag längtade efter plusset... Jag hade verkligen glömt bort första graviditeten, fast jag led av hyperimesis, låg inlagd med dropp, blev jättedeprimerad och fick ta antidepressiva, fick ångestattacker mm!! Samma sak den här gången, förutom att jag från första början krävde lergigan comp och primperan!! Herregud vad vi kvinnor måste utstå. Har sluppit inläggning iof. Är i v 21 btw..

Jag hatar att behöva gå upp på mornarna och masa mig iväg t jobbet för att kräkas där några gånger..

Jag hatar att vara trött. Aldrig utvilad.

Vill vara mig själv igen! Att min man står ut med mig är ett under... i 15 veckor har jag inte tålt hans lukt. Slutade t.o.m. att dela säng för att slippa kväljningarna. Haha!! Nu är det lite bättre som tur är.

Har konstant dåligt samvete över att jag inte vill leka med min söta treåring.

Och julen, det enda som jag ser fram emot är att åka hem till släkten, och så lite fint om ursäkt och sen gå och lägga mig!! :)

• Mirabell79

Alltså när tar kräkningarna slut?!! Dagen började med att jag fick springa in på toa, direkt från sängen. Jag blev så utmattad av det. Började gråta inne på toan. Mannen kom på toan och då trodde jag att han skulle trösta mig... Men det visade sig att han behövde borsta tänderna. Fick stoppa honom på väg ut och sen tvingade jag fram en kram. Jag är patetisk, tänkte jag. Grejen är att vi var nykära förra graviditeten och jag fick massa sympati från honom. Den här gången är det underförstått att jag ska klara mig själv. Men för mig är det lika jobbigt!

• Mirabell79
    Ask skrev 2015-12-17 20:31:35 följande:

Så är det här också. Första graviditeten var han ett jättestort stöd när jag var mentalt under isen (sju resor värre än nu) men den här gången tror jag han har varit med till barnmorskan EN gång. Han verkar allmänt ointresserad och som om det inte vore nån big deal att hans andra barn växer i min kropp. Ser då och då bilder på män som pussar preggomagar och verkar längta rent allmänt. För att min snubbe ska få känna några sparkar måste jag BE honom lägga dit handen. Jag må vara hormonell och dramatisk nu men det känns som att jag kommer att ha svårt att glömma att den här graviditeten (som har varit jobbig trots att jag inte spytt en enda gång eller haft ont någonstans) tog jag mig igenom utan nåt stöd alls från honom. Otacksamt, det är vad det är.

Min man har också lyst med sin frånvaro hos BM. Två ggr har han varit med.. På ett sätt är jag nöjd ändå då han tar hand om vår dotter och allt annat! Men jag tycker det är väldigt trist att han inte räcker till för mig. Dubbla känslor för allt.
  • Mirabell79
    mliten skrev 2015-12-26 17:10:24 följande:

Helt otroligt vad elak du är. Saknar fullständigt och totalt insikt. Jag är ledsen att din mor hatade dig. Jag är helt övertygad om att ingen här i tråden hatar sina barn eller vill avsluta sin graviditet. Jag är dessutom helt övertygad om att alla här kan särskilja sin upplevelse av sin graviditet från själva barnet. Så. Nu har du "hjälpt" färdigt tycker jag.

Håller med dig mliten.

Jag känner mig verkligen "hjälpt" :)

Från med nu ska jag ignorera denna sorts hjälp!
  • Mirabell79
    Anonym (TACK) skrev 2015-12-26 14:16:18 följande:

Du är ju inte sann. Du fattar ju uppenbarligen inte? Tror du att det är enkelt att längta när man ligger inlagd på lasarettet med dropp i 9 månader för att man kräks upp allt man äter? Bryter inte det ned en människa ja då vet jag inte vad som gör det. Det är fantastiskt att vissa slipper detta helvete och får en underbar graviditet istället, men det gäller inte alla och det måste du förstå. Du har hamnat i helt fel tråd, och det är inte peppning du håller på med om du trodde det. Sluta skriv i denna tråd, vi som är här vill verkligen inte höra på "det är värt det", klart som fan det kommer bli bra när detta är över - men just nu är det inte över! Läs istället på om: graviditetsdepression, hyperemesis, havandeskapsförgiftning och foglossning som medför kryckor. Det finns kvinnor som gjort abort för att de inte klarar av detta. Så jag ber dig, lev ditt liv så lever vi vårt. Kanske du kan hitta en tråd där man pratar om hur underbart det är att vara gravid istället, för det tycker nämligen inte alla och speciellt inte de som skrivit i denna tråd. Ibland kommer inlägg där vissa av oss fött barn efter en svår graviditet och säger att efter detta helvete är det bra igen, DET är peppning.

Jag vet precis hur nedbrytande det kan vara när man kräkts i 9 mån. Förra graviditeten blev jag så deprimerad att jag lades in på psyket, och då hade jag varit inlagd med dropp i två omgångar. Jag hade inte klarat denna graviditet utan antidepp-medicin. Är i vecka 23 nu. Det som hade hjälpt mig då, och som hjälper mig denna gång är att få veta att det finns andra personer med samma upplevelser. Så tack alla ni för att ni delar med er!! Och det är OK att berätta och "gnälla". Fortsätt!
  • Mirabell79

I vecka 24 nu... Min make har precis blivit "sjuk", dvs förkyld, 37,7 graders feber.. Sååå jäkla synd om honom nu! Jag blir så irriterad. Jag menar han är sjuk i 10 timmar och blir mjäkig av det. Åh, jag älskar honom verkligen, men just nu är det jobbigt!

Jag verkligen vill att alla män skulle känna på hur det känns att vara illamående dygnet runt, med hemorrojder och vara dessutom ständigt trött.

• Mirabell79

[quote=76198635][quote-nick]Missfall skrev 2016-01-07 02:19:59 följande:[/quote-nick]Fy f** att ni kan sitta och klaga över era graviditeter, vi fick missfall för 2 veckor sedan. Vi ska försöka på nytt snart igen men är livrädda att det inte ska bli en lyckad graviditet.[/]

Tråkigt med missfall. Den här tråden är inte rätt för dig. Sök dig till andra trådar om du vill ha mer stöd. Välkommen tillbaka om du behöver sen.

• Mirabell79

Hej!

Måste skriva av mig. Var hos psykiatriker idag för första gången på 3,5 år. Så tungt. För jag har mått bra med underhållsdos av cipralex. Men nu... det tar på psyket att kräkas och vara illamående så i 20 veckor. Ändå visste jag att jag troligen skulle drabbas av hyperemesis igen... Så mycket förberedelse som jag och min man har haft inför denna graviditet-be släktingar om hjälp, vårdplan, mediciner direkt, mental stålsättning- så känns det så jäkla tungt att behöva gå till psyket igen. Vill bara ha tillbaka mitt liv... Vecka 25 nu. -- så nu vet ni. Och ärligt talat, det var väldigt skönt att bryta ihop inför en utomstående.

Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid