• Mlady

Jag HATAR verkligen att vara gravid

Här är en till!

Vecka 25 nu och jag mår egentligen ganska bra förutom foglossning. I början mådde jag dock förjävligt med illamående och spyor. Men nu är jag så extremt trött på den här gravidkroppen!! Brösten som redan var stora har vuxit sig helt ENORMA. Det ser inte klokt ut!! Har redan gått upp 13 kilo och mer lär det bli! Magen däremot har knappt vuxit så det ser endast ut som att jag har skaffat enorma silikonbröst och ätit massa skräpmat :(

Vill att bebisen ska komma nu på en gång.

Känner att graviditet inte är något för mig.. Usch :(

Och sen alla som tror sig ha rätten att kommentera min kropp.. Herregud låt mig vara?!

• Mlady

[quote=76106633][quote-nick]Anonym (TACK) skrev 2015-12-11 17:03:04 följande:[/quote-nick]Hör dig!! Bara för att man är gravid är ens kropp allmän egendom typ? Jag är i vecka 27 och det syns knappt. Har mest blivit fet på alla andra ställen. Låg tydligen under snittet i "magstorlek", och det är något folk gärna kommenterar. Och varför blir man tilldelad smeknamnet "tjockis"???? Så jävla less![/

Ja men precis! Får höra dagligen vilken stor rumpa jag har fått. Både av kollegor och sambo. Dessutom påpekas det hej vilt vilken liten mage jag har. Har tre kollegor i exakt samma vecka som jag som har jätte fina gravidmagar så får ständigt höra allas jämförelse :(

Blir nu mer skit sur när sambon "skämtar" om min kropp.. Svårare att säga ifrån till kollegor dock!

• Mlady

Jag har 19 dagar kvar till BF och är såååå trött på detta nu!

Har trott att bebisen varit på g flera gånger förra veckan men icke!

Har haft problem med foglossning i princip hela graviditeten. Har varit sjukskriven ca 1,5 månader nu. Tiden går ju sååå sakta ????.

Var in på koll för en vecka sen då jag hade smärtsamma sammandragningar utan stopp. Tappen var mjuk och 2 cm men var inte öppen tyvärr. Slemproppen (tror jag!) gick det en del av i torsdags. Undrar om man ska behöva gå tiden ut eller om lilleman vill komma snart! Med min tur så stannar han väll tills det blir igångsättning.

Har fortfarande sammandragningar konstant, så tröttsamt :(

Nä, det blir nog bara en bebbe i detta hushåll!

Svar på tråden Jag HATAR verkligen att vara gravid