Elenic skrev 2016-01-12 14:06:52 följande:
Det är så larvigt skönt att någon känner igen sig (och har det likadant). Trodde också på lite mer bortskämning, ffa iom att min man vet om att jag inte är den som ber om hjälp och som biter ihop LÄNGE när jag har ont. Men nä.. Sista veckan eller så är det väl iaf som att han fattat att jag verkligen är gravid och har börjat ta mer av det praktiska hemma (handling, snöskottning etc.) men annat stöd - näe.. "mentalt uttröttbar" - fantastiskt uttryck. 36 dagar, himmelrike, 68 här.. Hoppas typ att jag har ett äktenskap kvar efter det här. (Men jag är glad för att det inte är NU för här är typ INGET förberett, min make tycks tänka att "det gör vi sen när det är dags" även om jag sa att efter årsskiftet får du göra allt själv för då kommer jag inte orka. Så jag väntar med spänning. ;)
Det låter verkligen som att du beskriver min och makens situation! Han var precis som din man, "det kan vi ta hand om sedan", ända till v22 då jag fick väldigt ont i buken och hamnade på akuten. DÅ kom paniken, barnet kunde ju komma när som helst!
Här är allting färdigt endast för att jag har varit sjukskriven i nästan 2 månader och är av den rastlösa typen! Jag är så rastlös så jag har börjat planera hur vi ska göra om vårt extrarum/barnrum så att det kan användas till flera ändamål. Sorterat bland gamla papper/böcker, vilket jag hatar att göra, tvättat allting fler gånger än vad som egentligen behövs och annat som jag aldrig hade gjort annars, bara för att det är så tråkigt att endast vara hemma.
Just det, vi gifte oss i december, så jag hade lite mer som jag kunde pyssla med, nu är det bara en lång väntan kvar. Tur att vi har Netflix/Xbox/PS4 och ett stort kanalpaket :-S
Jag önskar att jag kunde trösta dig med att tiden går fort men det gör den inte, däremot var det som min bm sa, denna korta perioden kommer blekna och du kommer glömma hur lång den kändes när du var i den! Hoppas på det för vi ska ju utsätta oss för detta lidande flera gånger till :-P
Det är verkligen skönt att kunna klaga, speciellt när någon annan förstår min situation. Hoppas på tvillingar nästa gång, det blir ju en tidshalvering av lidandet jämfört med att skaffa 2 barn i två graviditeter