Jag HATAR verkligen att vara gravid
förlåt att jag skrattar när jag läser den här tråden, men det var fan det mest frigörande jag läst på länge! mådde skit innan jag blev gravid och mår skit nu med. ångest som fan och stör mig på att få stora bröst osv osv. helt ovillig att identifiera mig med alla mammor som liksom tycker att detta är meningen med livet och identifierar sig fullt ut med sitt mammaskap, en hemlig liten klubb jag nu fått äran att träda in i. tack men nej tack, detta suger.
min största dröm just nu är att bo med min hund i en volvo 740. i skogen. långt bort från min man som luktar sött på nåt vidrigt sätt...
men seriöst också. jag har gått i väldigt bra terapi det senaste året och får i dagsläget bra hjälp. om någon vill ha lite tips och råd hur jag gör för att minska ångest så har jag massa verktyg jag gärna delar med mig av. det viktigaste verktyget är dock att träffa andra i samma situation, den här tråden är fantastisk.
gillar även tråden "de fulaste namnen vi vet", där kan man hitta riktigt schyssta namn till ungen!