• Evvi

Negativt test trots känningar

Hej jag har några frågor till er rutinerade med Lite erfarenhet.. Jag och min sambo har under ett antal månader försökt bli med barn. Jag har hela tiden haft exakt i regel mens 25 varje månad. Och ägglossning mellan 10-12. Gjorde ett äl test och det visade possitivt för äl och vi myste nu har jag bim+5 och en jäkla massa negativa gravtest framför mig. Har molnande värk i tjejmagen svullna bröst illamående till och från hela tiden och ett jäkla humör, trött arg ledsen glad gråtmild osv. Jag har slutat hoppas på bebis nu nästan. men nu är ändå mensen sen Mycket. Har någon varit med om detta och har några erfarenheter att dela med sig?

• Svar på tråden Negativt test trots känningar
  • Anonym (Skengravid?)

Vissa plussar sent. Men det är också vanligt att kroppen spelar en spratt när man hoppas...

• Cyanea

Jag är ledsen, jag har bara tråkiga erfarenheter. Så där hade jag det mer än en gång bara under det första året vi försökte bli med barn. Jag slutade med minipiller mer än ett halvår innan vi började försöka och hade mens och ÄL som en klocka. När vi sen började försöka hände det flera gånger att jag fick massor med symptom och sen mens, men aldrig ett enda plus. 

Jag har ingen aning om vad symptomen beror på eller varför det blir så. Jag trodde att jag hade massor med riktigt tidiga missfall, och kanske är det så. Men jag fick aldrig plus, och testen hade alltid rätt. 

Nu har jag blivit gravid två gånger (med ett tidigt missfall) efter IVF, så nu vet jag att hur jag själv känner mig när jag blir gravid och det är inte alls som de gånger "kroppen lurades". När jag väl plussade så plussade jag rejält på TD (testdagen) och hade säkert gjort det många dagar innan. Negativt brukar betyda negativt (om man inte haft rejält fel på ÄL). 

Hur länge har ni försökt? Börjar det närma sig året så ni snart kan söka hjälp? 

• Evvi

Inte riktigt året men nästan. Vi får avvakta och se om den rakarn kommer helt enkelt. Annars får det bli en tripp till gyn... Så satans jobbigt. Man tror ju verkligen att det ska vara så lätt!

• Cyanea

Man tror, antar och hoppas att allt ska vara lätt, men sanningen är väl egentligen att väldigt, väldigt många av oss har problem. Så mycket som 20% av alla par har något problem med att bli med barn och dröjer mer än ett år innan de lyckas. Vet inte hur många som behöver behandling sedan, men egentligen bör man känna väldigt många i sin omgivning som har eller har haft svårt att skaffa barn. 

Jag kan bara rekommendera dig att försöka ta hand om dig och er relation tills det börjar hända saker. Det är tufft att vara där du är, och du får inte fara för illa under vägens gång. Du måste hålla. 

Svar på tråden Negativt test trots känningar