Snälla hjälp mig att få lite hopp tillbaka
Jag är på ruvardag 3 med en blastocyst som höll på att kläckas vid återföring. Vi har haft väldigt otur med våra återföringar, för tidig mens under stimuleringarna. Men nu var hoppet väldigt stort eftersom det var en naturlig cykel, hade egen ägglossning, tar enbart lutinus fr.o.m kvällen samma dag som de gjorde återföringen.
Igår på ruvardag 2 kom en blödning. Klart, vattnigt rött blod. Blev helt förstörd. Har aldrig någonsin haft mellanblödningar, eller fått mens tidigare än 14 dagar efter ägglossning. Förstod ingenting. Det var så pass mkt att det droppade ner i toaletten och några klumpar. Efter 2 timmar övergick det till bara brunt en timme för att sen sluta helt. Sen dess inte en droppe.
Ringde kliniken som inte trodde på en blödning fr katetern (pratade med dem medan det fortfarande blödde), det var ovanligt att det var så mycket då.
Nu har det som sagt inte blött en droppe till på över ett dygn och jag försöker hitta hoppet igen. Men det känns som att embryot inte kan ha överlevt den där blödningen.
Var även in på en kontroll på gyn eftersom jag hade väldigt ont i ena sidan, där jag tidigare haft en stor cysta, så de ville titta så inte det var något med den. Men allt såg bra ut och slemhinnan var förtjockad, vilket läkaren inte alls talade för att slemhinnan var på väg att blöda ut.
Finns någon här som haft en kraftig nidblödning, vet att den i regel är väldigt sparsam. Eller finns det någon som fått en sån blödning tidigt efter et/fet men ändå varit gravid sen?
Vet inte vad jag vill med det här inlägget. Men vill väl bara försöka hitta något som får en att orka hoppas ett litet tag till.