Syskon mars/april-16 Stockholm
Hej! Svarar här och ser om jag kan bumpa upp tråden! Väntar också ett syskon till vår då tvååriga son i mars 2016, vi bor också i Stockholm.
Hej! Svarar här och ser om jag kan bumpa upp tråden! Väntar också ett syskon till vår då tvååriga son i mars 2016, vi bor också i Stockholm.
Vad kul med fler! vad tycker ni är största skillnaden från förra graviditeten? Här tänker vi mycket på sonen och hur det ska påverka honom att få syskon relativt tidigt. Tror dock det kommer gå fint och hoppas att de kommer få massa glädje av varandra längre fram sen!
Utöver det har jag noterat att veckorna går mycket fortare än förra gången när man hade järnkoll på varje dag i princip.
Vad kul med svar :)
Den största skillnaden mot förra graviditeten är ett fett illamående. Har köpt sea band idag så får vi se. Sen håller jag med om att man inte har lika stor koll på veckor och dagar som förut, och jag googlar inte alla matvaror frenetiskt heller :) Hur mår ni alla? Illamående? Trött?
Vi tänker också mycket på hur det kommer att påverka sonen. Men han är älskar bebisar och är en otroligt snäll och omtänksam liten kille så jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt! :) Vi pratar inte så mycket om bebisen i magen med honom, men om man frågar vad han ska göra med bebisen så säger han mysa och pussa :) Och att bebisen dricker mjölk!
Och även jag har noterat att jag/vi inte är lika "fixerade" vid exakt vilken dag man är i. Så tiden flyter på i ett lite högre tempo denna gång :)
Annars så är en stor skillnad på storleken på magen. Jag har svårt att dölja den trots att jag bara är i vecka 12, det syntes tydligt redan i vecka 8. Och vi vill vänta till tidigast efter KUB med att berätta, helst efter RUL. Nu vet visserligen våra föräldrar och syskon, samt närmaste kompisen så det underlättar en del. Men svårt när man träffar andra kompisar, släktingar och på jobbet.
*MVC-frågan ovan var till alla i tråden förstås
Jag har valt Barnmorskorna i Gamla Stan. Jag tror de har någon koppling till BB Sthlm men jag är inte säker. Min kompis sa att de var hur bra som helst.
Förra gången var vi på MamaMia Söder. Helt OK men jag klickade inte riktigt med min tjej där. Inte så att vi inte kom överens men jag kände aldrig att jag blev "omhändertagen" där
Hej alla nya, kul att vi blir fler! Har inte riktigt börjat tänka på vagnfrågan än, men visst är det Bugaboo Donkey som kan "skjutas ihop" och bli typ en enkelvagn om man bara har med ett barn? Har för mig att jag hört om en sån variant, verkar sjukt smidigt.
Exakt! Vi hade den som enkelvagn med vår son (använder mest sulky nu). Den är rätt bred även när det är en enkelvagn men funkar bra :)
Hej!
Jag är gärna med här om det är okej. Jag är 32 år och bor i södra Stockholm och har en son som blir två i höst. Är beräknad till mars med syskonet. Denna graviditet har varit, likt den första väldigt tuff, då jag lider av extremt illamående och kräkningar. Har varit sjukskriven en månad nu och var inlagd på Huddinge i veckan och fick dropp. Någon mer som mår väldigt illa och kräks mycket?
Tack! Ja, tyvärr var det samma sist. Jag hade ju hoppats det skulle bli bättre denna gång men det verkar inte så tyvärr. Sist höll det i sig hela graviditeten :(
Hur mår ni andra?
Spännande med KUB och ultraljud, vi väntar också på KUB men fortfarande två veckor kvar dessvärre. Har tänkt vänta med att berätta på jobbet till efter det, så nu känns veckorna extremt långa, och klädvalet på morgonen väldigt svåra ...
Jag har tyvärr fått missfall. Önskar er alla lycka till med era graviditeter!