• Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • kimbra

Ååå vad spännande och roligt att ni börjar få tecken på att det är igång! Själv fick jag ett tips av en kompis igår att gå ut o gå i tre timmar så ska det dra igång... Det hade nämligen funkat för henne. Så det gjorde jag, gick och gick och gick... Idag vaknade jag besviken igen, det händer ingenting här, inte minsta känning på att det är på gång!

• fröken14

Då ligger man vaken igen... 03.37, snart 4 timmar in på bf. Ingen bebis i sikte... Nu hoppas vi på att vi får lite bebisar i tråden tjejer :)

• kimbra

Jag var just uppe och åt en bit gurka, har vaknat upp nästan i panik för jag varit så hungrig! Nu ligger jag vaken med vad jag tror är värkar... :D

• Agentkia

Igår kl 15 hade jag värkar i 3 timmar med 15-25 min emellan. Sen stannade det av och än har jag inte haft en värk sen dess. Imorse en blodblandad flytning men det var också allt.

Förstår ingenting. Med första barnet vaknade jag på morgonen med värkar och på kvällen föddes sonen.

• kimbra

Antar att det bara är att ha tålamod.. Igår kväll hade jag också värkar med 8-9minuters mellanrum, men nu har jag sovit hela natten utan en enda känning. Vaknade dock av att trosskyddet och trosan var helt genomblöt. Misstänker att slemproppen börjat lossna.

BF+5 idag... Trodde inte det skulle hända mig

• Agentkia

Ja när jag la mig igår fick jag värkar med 15 min emellan. tog en alvedon och en dusch. Fönade sen håret och lade mig. Sovit hela natten förutom två besök på toa. Inga fler värkar iaf. Bf+3 här. Däremot har jag som ont i magen. Nästan som när man har haft diarre och har träningsvärk i rygg och mage. Svårt att beskriva. Vaknade också och har svullna fötter. Har inte haft hf mw. Vet att det kan vara ett tecken på det om man vaknar med svullna fötter.

• kimbra

Vad är hf mw? Det där om ont i magen läste jag nånstans om att det inte är ovanligt. Att få diarré och/eller behöva bajsa fler gånger än vanligt är tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Den tömmer tarmen både innan och ofta under förlossningsarbetet.

• Agentkia
    kimbra skrev 2015-08-09 09:40:57 följande:

Vad är hf mw? Det där om ont i magen läste jag nånstans om att det inte är ovanligt. Att få diarré och/eller behöva bajsa fler gånger än vanligt är tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Den tömmer tarmen både innan och ofta under förlossningsarbetet.

Hf än skulle det stå. Hf är havandeskapsförgiftning.

Ja precis. Jag har haft dålig mage till och från i två veckor. Men jag har ändå ruggigt ont när bebbe rör sig. I livmodern liksom inte alls bekvämt. Ska ringa och rådfråga 1177 sen tänkte jag.

Tror det sista av slemproppen kom förut när jag var på toa.
  • Lisma18

Hej, är det ok att hoppa in här? Är en sk maximamma enligt mina arbetskamrater då jag väntar mitt fjärde barn. Dock är detta en sladdis så det känns som att vara förstföderska. Ny man, och 14 år mellan tre och nu fyran. Har 10 dagar till BF. Tycker dagarna sniglar sig fram, varit hemma från jobbet i 7 veckor redan då jag har en krävande jobb. Mina andra tre barn kom v 35,36 och v 33, så jag undrar varför inte denna lilla varelse vill komma ut. Hur får man tiden att gå, allt är ju förberett sedan ett tag tillbaka.

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????