Inlägg från: Augustimamma2015 |Visa alla inlägg
  • Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • Augustimamma2015

Kul att fler går och väntar! Idag har ja haft mensvärk i magen och nedre delen av ryggen hela dagen. Så har trott de varor på G. Meeen, de har avtagit helt. Jag har börjat äta mycket också, typ hela tiden, allt möjligt. Sen blir illamående direkt efter. Har också blivit väldigt varm i kroppen och hormoner som sprutar. Ena stunden gömd, sen ledsen, sur. Magen kan också domna bort på vissa ställen ibland, obehagligt. Den lilla i magen har iaf varit väldigt aktiv idag, tror inte de varit lugnt en gång. Men brukar dom inte lugna ner sig lite grann iaf innan förlossningen?

• Augustimamma2015

Mensvärken är tillbaks nu efter några timmar och gör även ont i både övre och nedre delen av ryggen. Är väldigt varm i kroppen, och har blivit extra täppt i näsan, och magen åker längre & längre ner. Hoppas att de är på gång!

• Augustimamma2015

Snart på gång för flera här märker jag, spännande! 

Igår hade jag sammandragningar och tryck neråt exakt hela kvällen/halva natten. Vaknade i morse runt 09 med illamående och kände mig dålig i magen. Men kom inget utav det. Har sen legat i soffan nu hela dagen och känner mig bara trött. Bebis rör sig vääääldigt långt ner. 
    Idag har mina flytningar varit väldigt vattniga, de känns typ när det rinner till. (Ursäkta för dom detaljerna) 
    Även haft näsblod 3 gånger under dagen. 
    Och får enorma svettvallningar några gånger om dygnet, sen igår. Jättejobbigt. 

Hoppas verkligen på att bebis snart vill komma ut, bf om 2 dagar! 

• Augustimamma2015

BF+2 Ingen bebis än. Känner en fot som försöker ta sig ut genom magen väldigt ofta. hihi. Tror de är riktigt trångt där inne nu. 
    Var på bb igår, då jag hade starka sammandragningar med 5 minuters mellanrum, men dom försvann efter ca 2 timmar. Då jag är förstföderska och att det gjorde ont, ville barnmorskan på förlossningen att jag skulle komma in på kontroll, men där såg allt bra ut, inga fel. Va en mycket frisk och livlig liten bebis därinne sa hon. :) Livmodertappen var på 3 cm, men hon kunde inte känna om jag var öppen än. Så nu kan det hända när som helst sa hon. allt ifrån minuter upptil några dygn. Vi längtar <3 

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????