• trean

5 dagar tills Bf ????

Det är nog på gång lite, jag har 7 dagar kvar till BF med mitt tredje barn och har ont i ländryggen sedan 2 dagar och oerhört mycket förvärkar.. Man letar ju tecken som en galning och vill att den lilla ska komma så fort som möjligt. Men snart så..

• trean

Ja den här luriga trean, var inne på förlossningen en sväng igår då jag blödde lite.. Allt såg bra ut, läkaren trodde det var från tappen bara, var öppen 2-3 cm men så kan det ju vara hur läääänge som helst som omföderska! Hon gjorde en hinnsvepning också men inget har hänt hittills. Mina övriga barn är 4 och 6 år och kom på 39+2 och 39+6.. Ohh vad man önskar att det bara sätter igång nu för oss alla!

• trean

Ja nu är det ju faktiskt slutspurten för oss alla och ska försöka njuta lite också eftersom det mest troligt är vårat sista barn.. Fyller 40 om några månader och med tre barn är lyckan gjord! Första fick vi hjälp med så att de här andra små barnen kommit till är ett mirakel minst sagt. Godnatt alla så hoppas jag någon åkt in till förlossningen innan morgonen :)

• trean

Också vaknat nu trots att jag för en gångs skull inte haft så mycket förvärkar inatt.. Känns som att man nästan är lite speedad och svårt att slappna av. Jag har haft massa energi fram tills de senaste tre dagarna att göra massa saker men vill nu helst ligga i soffan. Idag kommer lite vänner till barnen och det är bra så tiden går lite fortare. Ja hjälp vilken väntan och längtan!

• trean

Välkommen sparven.. Min första satte igång som man tänker sig med värkar som kändes i hela magen och mot ryggen, blev värre och värre och kom mer tätt. Ca 1 dygn senare är han född. Nr 2 hade jag mer som förvärkar i ca 3 nätter och åkte in för att få en sovdos på SÖS och då hade jag tydligen riktiga värkar och var öppen 5 cm så då tog de hål på hinnorna, hon föddes ca 5 h senare. Nu vet jag inte heller vad jag väntar på eftersom att jag knappt hade ont med min dotter? Med min son var det helt olidligt ont och ingen tvekan..

• trean

Har också oerhört mycket mer känningar den här gången,haft förvärkar i flera veckor, mensvärk sedan flera dagar, ryggvärk, slemproppen har gått och teckenblödning men ingen bebis i sikte.. Just nu känns det som att jag inte kommer fatta när det drar igång eller som att det aldrig kommer komma nån bebis ????

• trean

Inget nytt för någon? Svårt att sova som vanligt här, upp och göra kaffe och vänta in övriga familjen.. Tycker det känns som att man lever i ett vakum där man bara väntar och svårt att planera in så mycket framöver.

• trean

Nej, ingen bebis här heller.. Hade rejäla förvärkar i flera timmar inatt i hela magen och ryggen men nu har det lagt sig igen på morgonen. Blir galen snart, har 4 dagar till BF. Åker ut till golfbanan med familjen och går med tills den kommer ut tror jag :)

• trean

Ja jag är också orolig hela tiden, är lite äldre.. 39 år men gjort alla tester man kan och det har sett bra ut! Vill bara att hon/han ska komma ut så jag får kolla så allt ser bra ut. Orolig att det ska hända nåt i magen också så nu får det vara dags för förlossning tycker jag för oss ALLA!! Otrolig mensvärk idag så hoppas att det närmar sig med stormsteg! :)

• trean

2 dagar kvar till BF och längtar så.. Nu ska jag skola in min dotter på ny förskola i 4 dagar så helst får bebisen komma precis nu om 1 h eller så till helgen

Jag gjorde en hinnsvepning för ca 1 v sedan och var då nästan utplånad och öppen 2-3 cm, fick massa sammandragningar men som kanske märks ingen förlossning i sikte.. Idag har det börjat trycka på massa neråt men ställer inte direkt in mig på att föda barn, känns som att jag kommer vara gravid i flera månader till!

• trean

BF idag men ingen bebis ännu, mina 2 tidigare barn hade kommit vid den här tiden så trodde nog inte att jag fortfarande skulle vara gravid nu.. Så seeeeegt! Ska till bm nu på fm och ska böna och be henne om en till hinnsvepning, fick en för över 1 vecka sedan på sjukhuset men ingen effekt av den direkt hur går der för er andra? Tycker det börjar bli dags för någon av oss att få snusa på en liten bebisnacke..

• trean

hinnsvepning nr 2 gjord, kändes inte så mycket och var nu öppen 3-4 cm och bm kunde känna bebisens huvud.. Massa mensvärk och sammandragningar men ställt in mig på att det bara är pinvärkar och att det inte händer något!

• trean

En liten fantastisk flicka kom i morse till oss, hon är helt perfekt!! Lycka till alla ni andra tjejer! Snart är det eran tur..

• trean

Otroligt vad många små flickor det blev i våran tråd! Hoppas alla mår bra.. Kram

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????