Inlägg från: Gardnerella |Visa alla inlägg
  • Gardnerella

5 dagar tills Bf ????

Kul med fler som är beräknade i dagarna. Jag är på BF-3 idag. Känner dessvärre inte mkt. Foglossningen har kommit tillbaks senaste dagarna och jag har rejält ont i "muff-fogen" och även svankfogarna. Har också haft lite mer halsbränna än tidigare samt idag lite huvudvärk. bebis har varit lite lugnare än vanligt idag. Detta är mitt tredje barn, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var de andra gångerna.

KAn vi inte fortsätta uppdatera här?!

• Gardnerella

Just det- Kul att vi är några blivande trebarnsmammor också! Det sägs ju att trean kan vara lurig ibland. Vad som nu menas med det! =)

• Gardnerella

Ja det där med humörsvängningar kan kanske vara ett tecken. Har totalflippat på maken i kväll över en, kanske, skitsak som eskalerade i en Massa pajkastning om annat som legat och grott. Toppat av dålig sömn och diverse krämpor. Nästan lite PMS känsla ikväll...

• Gardnerella

Min första startade med en teckenblödning v 40+4 följt av oregelbundet mol som blev värkar. Ca 40 timmar efter de riktiga värkarna föddes hon med sugklocka i v 40+6.

Mitt första tecken med sonen var att slemproppen successivt lossnade från 4 dagar innan bf. Vaknade sedan kl 5 på morgonen med värkar som snabbt blev starkare. Han är född 9.00 på BF dagen!

• Gardnerella

Har också svårt att sova. Toaspring 4-5 ggr/natt. Upp och käka nåt (fil typ) en ggr/natt.

Ett tips är att plugga in hörlurar i öronen och lyssna på en bok eller ett avsnitt av sommarpratarna. Funkar som distraktion och jag brukar kunna slumra nån timme extra. Funkar ej mot kissnödigheten dock...

Har BF imorgon, men inga känningar. Testade färdknäpp igår efter tips från coachen (BM) men inget nytt under solen... Idag blir det en rask promme!

• Gardnerella

Idag har jag tagit en långpromenad och testat färdknäpp med gubben. Vi går se om det ger något resultat! ????????

• Gardnerella

Fröken14- en till som är vaken. Inget på g än tyvärr. Känner igen det där med oron. Hoppas vi får våra småttingar snart så vi får veta att allt är ok, vilket det säkert är!

• Gardnerella

Trean-mensvärk har varit lika med latensfas för mig med mina två första! Hoppas på det!

Fyller 38 senare i höst och har varit mer orolig denna gång, dels för jag är äldre (mer risker) men också för att jag inte riktigt kan tro på att jag ska ha turen att gå ett till friskt barn.

Idag har jag varit gråtig. Mycket sammandragningar, utan smärta.

Vill ha lite ont nu! Eller lite slempropp, eller vadsomhelst.

BF +1

• Gardnerella

Sparven88- Förstår hur du menar. Vi får hålla tummarna för att det inte blir så många fler plusdagar för någon av oss!

• Gardnerella

BF +2 idag! Var hos Bm som kände lite på tappen som var öppen 2cm och halvt utplånad. Hon gjorde en svepning, men jag har inte direkt känt något än.

Annars inget nytt under solen. Försöker kombinera vila med lite distraherande aktivitet som lunch med någon väninna, frisörbesök, etc etc

• Gardnerella

BF+4
    Ingen bebis, men igår och idag har en hel del av slemproppen "gått"! Alltid något.

• Gardnerella

Å grattis trean! Kanske varvsvepningen som gjorde susen denna gång?!

Håller med föregående talare om att lite smärta skulle vara välkommet nu.

Visst är väntan tråkig, men man får försöka göra det bästa av den. Träffa nån kompis en sväng, baka nån kaka, kolla nån film/serie.

BF+5 idag och det fortsätter komma slempropp. Hur mkt slempropp kan det finnas?

• Gardnerella

Idag föddes vår lilla tös. Nio dagar över tiden. Igångsatt pga lite dåligt med fostervatten! Gick kanon!

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????