-
Är du undantaget som bekräftar den regel då för jag har BARA sett känsloargument från din sida så här långt.grind skrev 2015-07-29 00:16:36 följande:Nja, att kvinnor är känslodrivna och män mer logiska? Det är ingen kontroversiell åsikt i världen utan norm.
-
Bara två? Ja, det var ovanligt gentilt av dig.grind skrev 2015-07-29 00:29:22 följande:
@nihka
Nu gör du två misstag
1) Du utgår från att människor är ärliga på nätet.
2) Du gör en individfråga till en könsfråga.
Som sagt. Tro inte så mycket, var mindre fördomsfull och mindre dömande så kommer du att hamna mindre fel.
1) Du har ingen aning om vad jag utgår från generellt. Inte en susning. För jag har inte berättat - förutom dina många uttalanden om din egen relation - som du inte ens behöver ha någon. Så mycket begriper jag.
2) Fel. Jag talar inte om ditt kön utan om DIG och hur DU resonerar och även om det skulle vara så att du hänger upp ditt resonemanget på en verklighet du hittat på så påverkar det hur du uppfattar omvärlden.
Varför säger du "som sagt"? Du har inte sagt så tidigare. Så ologiskt och så bara en massa uttalanden utan substans.
Nu var det mättat för ett par år. Hejdå. -
Farfar Grind har inte förstått att Sveriges tonårskollektiv inte rättar sig efter hans syn på vem man lyssnar på. Sedan spelar det ingen roll man man lyssnar på henne för att man håller med eller inte håller med, men hon väcker debatt.Smecker skrev 2015-07-29 00:39:39 följande:Vilket fint sätt att försöka förminska en framgångs- och inflytelserik opinionsbildare. Som råkar vara kvinna.
Du menar att du inte har full koll på en av Sveriges främsta opinionsbildare, som även är tonåring och sångerska.
-
Jo, hon sa just "medelålders män". Det innebär naturligtvis inte alla medelålder män och kanske är några av dem psykopater, men det var inte exempelvis medelålders kvinnor. De var medelålders män - om en en väldigt liten del av den totala populationen av medelålders män och en ännu mindre del av alla män.Har gjort det skrev 2015-07-29 07:49:35 följande:Det är inte "medelålders män" som håller på så, de är psykopater.
-
Nu missförstår du igen. Med flit? "Olyckligt" betyder att SC tycker det var mindre lyckat, inte att det var ett olyckligt misstag. Det var en högst medvetet att uttrycka sig så. Tillspetsat för att sedan breddas ut i en förklaring om man lyssnade på programmet.Har gjort det skrev 2015-07-29 07:45:32 följande:Fast det där är ju inte sant och det vet du med. Det var inget "olyckligt" misstag att man använde ordet manshat. Det är inte alls "naturligtvis" så att man inte hatar manliga individer. Jag och många män med mig har blivit intensivt hatade av vissa feminister bara för att vi är män. Vi har fått ta all skit för att det finns idioter till män där ute. Vi har blivit hopbuntade med våldtäktsmän och annat pack.
Vi 99% hyggliga män är ganska trötta på det....
-
Rättelse: "De som skriver att jag borde mördas, våldtas och misshandlas är ofta vuxna män."nihka skrev 2015-07-29 08:51:01 följande:Jo, hon sa just "medelålders män". Det innebär naturligtvis inte alla medelålder män och kanske är några av dem psykopater, men det var inte exempelvis medelålders kvinnor. De var medelålders män - om en en väldigt liten del av den totala populationen av medelålders män och en ännu mindre del av alla män.
-
Tror du att det kan hänga ihop med att en oproportionerligt stor del av problemet hon tar upp orsakas av män (personer ur gruppen män) och att hon personligen fått erfara det?Mentat skrev 2015-07-29 06:48:16 följande:.
Jag har lyssnat på programmet och Zara Larsson har onekligen fastnat i en tankevärld där kön har en oproportionerligt stor del
men antag att hon i stället hade dragit slutsatsen att kulturen var felet
Det är precis det hon gör - machokulturen och de män som faller för den. (personer ur gruppen män som faller för machokulturen)
Hon pratar ju också om män som blir offer för andra män som fallit för machokulturen. (personer ur gruppen män som trakasseras av andra personer ur gruppen män). -
Det gjorde Zara också, hon tog upp män som utsatts för hat från män från machokulturen.Mentat skrev 2015-07-29 09:12:42 följande:Det jag har propagerat för är att det skall anses lika illa att uttrycka hat mot män som det är att uttrycka hat mot kvinnor. Bevisligen är det inte så idag, annars hade inte artikeln kunnat publiceras.
-
Jag ser recensionen ungefär som ett oneliner med länk till förklaring och då låter man inte bli att ha med innehållet i länken i diskussionen om texten. Varför vill du dela upp det så här?Mentat skrev 2015-07-29 11:06:51 följande:Nu var det ju, återigen, inte huvudsakligen ZL jag kritiserade utan recensenten.
-
micromat skrev 2015-07-29 12:54:33 följande:
Blir inte ett dugg förvånad faktiskt. Detta hyckleri och denna dubbelmoral som så många predikar och accepterar. Att man får hata så länge man hatar rätt.
Jag håller absolut med feminister om flertalet frågor bland annat om jämlikhet men det ska vara jämlikt åt båda hållen. Däremot tycker jag att man går helt fel till väga om man lägger sig på samma nivå som män som trycker ner kvinnor på olika vis.
Det ger absolut feminismen ett dåligt rykte.
Män får man hata, rasister och homofober får man hata. Man skriver gärna debatter, skapar mediadrev, sänder tvprogram osv för att trycka ner och nervärdera dessa människor med fel åsikter.
Men jävlar i min lilla låda om någon av dessa "grupper" uttrycker sig om sina åsikter. Jag är varken man, rasist eller homofob. Däremot är det tydligt att vissa saker människor och åsikter får man hata och skapa stora mediadrev om. Det syns gång på gång.
Att fördöma andra för det dom gör, när man gör precis samma sak.
Exempel: Man går ut och fördömer rasister för att dom nedvärderar och trycker ner andra. Man säger att rasister är det vidrigaste som finns att dom inte borde få existera osv blaha.
Det är samma princip med manshatet och mot homofober. Dom får man trycka ner och berätta om vilka vidriga människor dom är.
Människor som hatar dessa grupper är inte ett dugg bättre än grupperna dom hatar, dom sköter sig precis lika illa och gör precis samma korkade saker.
Inser inte folk det? Hur kan man acceptera att vissa grupper får tryckas ner på grund utav sina åsikter men inte andra?
Hur kan man fördöma mobbing och samtidigt vara en mobbare? Det är den nivå det ligger på.
Se bara på hela Adam Tensta grejen. Det är ett lysande exempel på dubbelmoralen i dess fulla prakt.
Vem: Sångartist med starka åsikter som har sommarpratat.Dr Nail skrev 2015-07-29 12:15:27 följande:Vem eller vad är Zara Larsson?
Vad: Någon man inte lyssnar på innan man kommenterar.