Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

En del näthat är tydligen OK?

@nihka

Nu gör du två misstag

1) Du utgår från att människor är ärliga på nätet.

2) Du gör en individfråga till en könsfråga.

Som sagt. Tro inte så mycket, var mindre fördomsfull och mindre dömande så kommer du att hamna mindre fel.

• grind

Ja, du får ursäkta att inte jag har full koll på tonårssångerskor.

• grind

Hon är inte en av Sveriges främsta opinionsbildare. Hon är känd såväl nationellt och internationellt som sångerska och det är en fullt legitim benämning.

• grind
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 00:51:38 följande:

Tyvärr måste hon väcka opinion eftersom branschen som sångerska är extremt tuff och sticker inte hennes låtar ut måste hon sticka ut därav hennes feministiska sida. Tror helt ärligt att hon är en produkt av ett bolag som vill tjäna pengar och därför kör hon dessa uttalanden för att få folk att lyssna på hennes musik. Hon påstår i media att hon inte alls är ledsen över att hon inte var dragplåstret på Bråvalla ändå klagar hon på att hon fick spela på eftermiddagen. Samma sak när SVT strök hennes allsång från allsång på Skansen och hon istället fick sjunga den när etern var släckt. I tidningarna var hon politiskt korrekt "nä hag är inte ledsen, jag förstår. På sin Twitter eller Facebook eller var hon nu skrev skrev hon glöm nu inte att kolla på mitt allsångsnummer som SVT strök.

Så visst hon vill synas för sin sång egentligen men är inte mer än en medelmåtta ock måste tv stryka nummer är det hon som först och främst stryks för hon är ingen "riktig" kändis.

Och detta blir hon givetvis ledsen för men säger en sak till Aftonbladet och sedan raggar tittare ändå. Hade hon inte brytt sig hade hon inte påtalat att det var sååå viktigt för hennes fans att kolla på hennes allsångsnummer.

Tom min elva åriga dotter tycker fenomenet Zara Larson tar för stora proportioner till vad hon levererar i musikväg.

Ja, att vara sånferska är att synas. Hon kan mycket väl bara föra fram ett budskap som skivbolaget uppmanat henne till.
  • grind

Smecker. Du är bra rolig. Jag antar att du även tycker det är fel att beskriva Zlatan som fotbollsspelare.

Nej, du. Ditt tyckande är direkt löjeväckande vilket förvisso är förståeligt när du inte har några vettiga argument.

• grind
    Smecker skrev 2015-07-29 01:41:15 följande:

Resten av ditt inlägg innehöll oerhört mycket personligt tyckande och tolkningar, och det är ju fullt tillåtet att ha en åsikt i frågan.

Vsrför förminskar du Ego Lovers? Du har ju själv bara skrivit dina personliga åsikter och tolkningar.
  • grind
    Speakers Corner skrev 2015-07-29 07:20:46 följande:

Precis som du för fram ett budskap som grundar sig i önsketänkande snarare än någon verklighetsförankring.

För varje inlägg här sjunker du djupare och djupare i den trovärdighet du inte ens hade från början.

Du vet man brukar säga att det går inte att ändra någons åsikt som inte är öppen för förändring och utveckling.

Så jag avböjer vidare diskussion med dig.

Det förklarar dina naiva inlägg om ditt syfte är att förändra. Det förklarar också varför du inte uppskattar oss som kommer med en realistisk syn på verkligheten.

Ni vänsterextremister är inte ens skickliga på det ni gör. Ni drömmer om ett samhälle där alla är snälla mot alla men tror att vägen dit ska ske genom mobbning och utfrysning av oliktänkande. Ditt beteende är på det sättet systematiskt för den grupp du tillhör. Du är en skapare av hat.
  • grind
    Har gjort det skrev 2015-07-29 07:49:35 följande:

Det är inte "medelålders män" som håller på så, de är psykopater.

Ja, det är tydliga tecken på en mycket störd manssyn att tro att gemene man springer runt och hotar kvinnor.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-29 08:51:01 följande:

Jo, hon sa just "medelålders män". Det innebär naturligtvis inte alla medelålder män och kanske är några av dem psykopater, men det var inte exempelvis medelålders kvinnor. De var medelålders män  - om en en väldigt liten del av den totala populationen av medelålders män och en ännu mindre del av alla män.

Hur kan du och hon veta att det är män? I många fall när kvinnor utsätts för hat på nätet har det visat sig komma från andra kvinnor. Ni bygger er verklighet på feminismens syn med mannen som förövare och kvinnan som offer.
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?