Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

En del näthat är tydligen OK?

grind skrev 2015-07-29 10:32:02 följande:

@smecker

Zara Larsson större opinionsbildare än Zlatan? Ja, du är bra rolig du. Majoriteten av Sveriges befolkning vet inte ens vem Zara Larsson är.

Din intellektuella förmåga är på så låg nivå att det är komiskt.

Det är symptomatiskt med att komma med personangrepp när man inser att man har trampat i klaveret. Hur stor opinionsbildare man är har rätt liten korrelation med hur känd man är att göra, och det vet du. Det finns mega-kändisar som är obefintliga opinionsbildare. En ännu större majoritet av Sveriges befolkning har ingen aning om vad Zlatans åsikt i olika frågor är. Så.. bollen är din.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 11:24:18 följande:

Ja, det är väl därför du inte kan skriva ett inlägg utan multipla personangrepp.

Zlatan är en större opinionsbildare än Zara Larsson. Komiskt att du kommer och påstår att Zara Larsson skulle påverka mer.

Det är dessvärre inte du som kan skilja på sak och person. Eller för den delen skilja på personangrepp och konstaterande av fakta. Min personliga åsikt är att det knappast är förvånande, med tanke på ur vilken genpool SD rekryterar sin medlemsbas ur.

Ja du har såklart rätt. I frågor som rör vilken färg man skall ha på fotbollsskorna, och ifall fransmän är efterblivna, och ifall domaren var blind eller inte, så är Zlatan en av världens största opinionsbildare. I svenska samhällsfrågor, där gled rodret ur den manliga handen, där är en sjuttonåring sångerska en större opinionsbildare.
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 11:38:59 följande:

Som sagt. Det är dina känslor och din lilla vörldsbild som gör att du inbillar dig att en okänd sångare skulle vara en större opinionsbildare än Zlatan som är Sveriges mest kända person och uppskattad av miljon tals människor.

Jag förstår inte vad du invänder mot, självklart är Zlatan en oerhört mycket större opinionsbildare än Zara. I frågor som rör rosa eller gula fotbollsskor, domarens insats i senaste matchen eller Lamborghini vs Ferrari.
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 12:09:12 följande:

Det märks att du inte är införstådd i fotbollens påverkan på samhället. Zlatan har tex själv medverkat i reklamfilm mot rasism som visats världen över. Märkligt att de inte anlitade Zara Larsson istället.

Den reklamfilmen hjälpte väl inte direkt, SD finns fortfarande kvar. Apropå fotbollens påverkan på samhället. Mellan 50 och 100 miljoner per år i poliskostnad. Apropå fotbollens påverkan på samhället, igen.
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 13:34:13 följande:

Ideologier som feminism agerar likt religioner i människan. Känslomässiga blockeringar gör dessa personer oförmögna att ta till sig fakta som strider mot deras tro och framförallt är de beredda att gå långt i sin religions/ideologis namn.

Lät som en klockren beskrivning på hur omvärlden uppfattar Sverigedemokrater. Tur att Researchgruppen och liknande finns för att exponera SD-medlemmarnas fanatism och extremism.
  • Smecker
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:01:51 följande:

Reaktionerna räknar hon iskallt med, det är jag helt övertygad om. När jag säger "hon" menar jag naturligtvis hela hennes team.

Inte direkt hjärnkirurgi att räkna ut hur folk kommer reagera i ett så polariserat samhälle som Sverige.

Verkar som om du har bra koll där. Självklart skall man räkna med att få våldtäkts- och dödshot av medelålders män om man uttrycker obekväma åsikter. Säkrast att ha ett "team" då, kan ju gå illa annars.

Hur är det med kvinnor som går på krogen och blir bjudna på en drink? Skall de räkna med att bli våldtagna, och ha ett team redo?

Konstigt att det är så mycket kvinnor räknar med här i världen, på grund av män.
  • Smecker
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:47:28 följande:

Eh...ja? Klart det blir en skitstorm om man uttrycker en obekväm åsikt? Eller hade hon så extremt lite koll på samtalsklimatet att hon trodde hela befolkningen skulle applådera? Komigen, ge henne LITE cred :D

Och ja, hon har ett team, du behöver inte ironisera. Hon är faktiskt på den nivån, tro det eller ej. Vi snackar manager, PR-konsult, A&R, plus ett helt fucking skivbolag i ryggen.

PR är PR, uppmärksamhet är valuta.

Skitstorm av medelålders män som skriver att hon borde våldtas och dödas? Fräscht. Klart man behöver ett team då. Intressant "samtalsklimat", det där. Skapat av medelålders män som anser att en sjuttonåring borde våldtas och dödas för att hon uttrycker en obekväm åsikt. Inte konstigt att det finns manshat i samhället. What goes around, osv.
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 19:13:10 följande:

Det där med att det skulle vara medelålders män låter som en typisk fördom. På en annan sida läste jag att det var just vita medelålders män vilket återigen är en fördom baserat på feministisk ideologi snarare än fakta.

Och att det inte är fakta vet du.. hur?
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 19:30:54 följande:

Ja, det vet jag då hon inte känner till identiteterna bakom hoten.

Och du ser inte det enorma logiska hålet i ditt resonemang?
  • Smecker
    grind skrev 2015-07-29 19:54:14 följande:

Hon talar om en person som är medelålders man och som levererat sina kommentarer icke anonymt.

Om hon nu mutat Facebook och IT leverantörer och fått fram fler identiteter får hon gärna meddela det men det finns ingen rimlighet i det. Tills identiteter tagits fram är de att betrakta som anonyma.

Det gjorde du tydligen inte, nej.
  • Smecker
    Johan75 skrev 2015-07-30 15:17:58 följande:

Ja, då är vi väl överens antar jag, och min fråga kvarstår - var finns detta manshat rent faktiskt? Var möter jag det som vit medelåders man? 

Visst - det finns relativt odefinierat på några tonårsbloggar och är något som nämns i feministkretsar utan tydligt avståndstagande, men när man jämställer det med fenomen där människor rent faktiskt möter ett hat och hot så kan jag inte låta bli att tycka att det plötsligt vimlar av en massa grinollar som mest verkar gilla att just grina. 

It's all in their heads. The voices.. the VOICES!
  • Smecker
    misil skrev 2015-07-30 15:56:38 följande:

Självklart är manshat ett problem alla samhällen som godkänt hat mot en utpekad grupp har alltid lett till diskriminering och förtryck av den utpekade gruppen.

Enligt PISA så har Sverige dom största skillnaderna mellan killar och tjejers resultat i skolan av alla länder som ingår i studierna där killarna är förlorare,man kan säga att Sverige har den mest ojämställda skolan i västvärlden.Vilket borde leda till rubriker i medier.

Men eftersom Sverige tycker manshat är helt okej så bry man sig inte särskilt mycket om detta,vilket den feministiska regeringen visar på ett bra sätt där man vill lägga resurser och fokus på tjejers psykiska ohälsa i skolan,vad man inte heller nämner eller bryr sig om är att 7 av 10 ungdomar som tar sitt liv är killar.

Om man anser att manshat inte påverkar samhället i stort och pojkar/män,måste man ha någon allvarlig empatisk störning och inte förstå vilka konsekvenser ett godkännande av hat mot en specifik grupp gör med ett samhälle.

Det där var den mest långsökta teori som jag hört sedan någon påstod att Loch Ness-odjuret är scientolog. Intressant att Zara Larsson driver ungdomar till självmord, jag tyckte precis att någon påstod att hon inte har något inflytande.

På vilket sätt är män diskriminerade idag, som de inte var för 1-5-10 år sedan?
  • Smecker

Hat föder hat. Något för alla misogyna män att lägga på minnet. Undrar vad som kom först, manshat eller misogyni..

• Smecker
    grind skrev 2015-07-30 18:20:53 följande:

Misogyni kom först. Fast det var ju befogat då Eva var naiv nog att lita på ormen.

Hat föder hat. Glöm inte det, alla ni misogyna män. Gäller att stämma i bäcken vid källan.
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?