Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

En del näthat är tydligen OK?

grind skrev 2015-07-28 21:55:40 följande:
    Jag avfärdade bara dina påståenden om "väldigt störd kvinnosyn".

Vad var det som var tänkvärt med Zara Larasons sommarprat?
    Ja, varför gjorde du det? Har man inte en väldigt störd kvinnosyn när man som du kopplar på autopiloten med:
    "Du har bara en rigid syn på vad sund kvinnosyn är. Majoriteten män har störd kvinnosyn med dina mått mätt." utan att du har en aning. Jag har däremot lagt saker som du har sagt på minnet och har något att uttala mig om.

Att hon vet vad hon vill, är oerhört tydlig och balanserar på randen av odräglig kaxighet utan att passera gränsen utan istället visar en sårbarhet. Hon når ut och når fram och även om du inte vill lyssna på henne så gör så många andra det att du inte kommer att undkomma henne helt, så det är lika bra att ha hört henne first hand. Hon är bara 17 år och med hennes raketframfart är det hissnade att tänka sig vad hon kan komma att hinna uppnå i livet.
  • nihka
    Har gjort det skrev 2015-07-28 22:28:42 följande:
    Jag har lyssnat på programmet och hon säger många tänkvärda saker men jag ställer mig samma fråga som någon innan: Varför är det okej att hata män?

Var ska alla män buntas ihop med psykfallen? Vad är vitsen med det?

Vad är det för skillnad på att hata alla män för att några är idioter mot rasister som hatar alla  alla invandrare för att några är idioter?

Kan någon förklara??
    Hon säger ju uttryckligen att hon inte hatar alla män och räknar upp exempel på män hon älskar och att hon hatar machokulturen och långt ifrån alla män omfattas ju av den.
  • nihka
    Ogenomtänkt skrev 2015-07-28 23:34:45 följande:

Har du inte sett den jätteroliga grotesco sketchen om hitlers svensexa? Producerad av SVT och finns på youtube.

(Ledsen att behöva ödeläggadin "intressanta" argumentation här i ämnet satirer på SVT.... ????)

Jag hörde en gång på radion en satir på Nalle Puh där Nasse i värsta gestapostil  och med tysk bytning på svenska röt åt de andra djuren och började skjuta vilt omkring sig med k-pist i Sjumilaskogen. Jag skrattade så jag skrek! Det var så not Piglet alltihop.
  • nihka
    grind skrev 2015-07-28 23:36:12 följande:
    För att du inte vet vad jag har för kvinnosyn mer än i enstaka fragment.
    Se där har du fel. Jag vet mer om din syn är du om min för att jag lyssnar bredare än vad du gör.
  • nihka
    grind skrev 2015-07-28 23:42:54 följande:
    Det är ju starkt att bli så framgångsrik sångerska. Fast det är ju också det hon är omtalad för och inte sina politiska alster.
    Där har du fel igen. Orsaken till medelålders män uttrycker sina önskemål till henne om att hon ska våldtas och mordhotar henne är inte för hennes sånger.
  • nihka
    grind skrev 2015-07-28 23:57:41 följande:
    Det har jag inte påstått heller. Det är naturligtvis för hennes feministiska åsikter.
    Jo, det påstod du visst: "Det är ju starkt att bli så framgångsrik sångerska. Fast det är ju också det hon är omtalad för och inte sina politiska alster."

Eller du kanske inte kände till att hon är omtalad för något annat än sina sånger? Så var det det där med att lyssna brett.
  • nihka
    misil skrev 2015-07-29 00:05:30 följande:

Jag tycker det är bra att feminister är helt öppna med sitt könsrasistiska manshat och att s.k gammelmedia mangrant ställt upp på Zaras könsrasistiska manshat.
    Detta har varit en ögonöppnare för väldigt många där inte bara män tar avstånd för detta utan även alltfler kvinnor.
    Alla med lite sunt förnuft förstår självklart att hata människor endast pga deras genetik är unket och för tankar till rasism och nazism,
    När man framgent kommer titta tillbaka på historian så kommer man säga att feminismens idag och dess ställningstagande och öppet hyllande av könsrasistiskt manshat var det som sköt feminismen i sank,denna utveckling som till viss del redan varit på gång men nu kommer att accelerera.
    Man ska komma ihåg att den som sitter på makten är den som sist blir varse förändringen som sker i folkdjupet,bara för ett år sedan var den s.k åsiktskorridoren rigid den som till största del består av två rörelser feminismen och antirasismen,den håller på att allt snabbare vittra sönder just nu,vilket till stor del är deras eget fel pga sådana stolliga saker som t,ex feminismens hyllande av könsrasistiskt manshat. 

Är det mänskligt möjligt att missuppfatta mer än du har gjort?
  • nihka
    grind skrev 2015-07-28 23:59:52 följande:
    Du fyller i så fall i luckorna med fördomar och det är där det går fel.
    Vilka luckor? Du har ju vräkt ur dig din syn i åratal här och jag är läskunnig.
  • nihka
    Smecker skrev 2015-07-28 23:42:39 följande:
    Fast det blir ju lite fel med tanke på vad han tidigare har skrivit som sitt äktenskap. Och den indirekta implikationen, vad är en man som inte förmår ta rodret ens i sitt eget äktenskap? Grundar sig hans hat på självförakt, eller en internaliserad insikt om en förlorad och förlegad mansroll?

Så många frågor.
    En man som lever med en kvinna som han säger att han inte älskar och som är övertygad om att kvinnan inte märker att hon inte är älskad är ju bra uppblåst. Den som tror det går att dupera någon på detta vis måste väl begripa att den i så fall själv kan duperas om den inte tror att det ena könet, i det här fallet mannan är överlägset det andra förstås = taskig kvinnosyn.
  • nihka
    grind skrev 2015-07-29 00:14:42 följande:
    Allt är relativt.

Detta feministsidospåret känns litet i förhållande till hennes hits som haft miljontals lyssnare.
    Jaså minsann det "känns" så. Eller om du kopplar på logiken så är det för att du inte har lyssnat på henne. Hon har ca 700 000 följare på Instagram och har beskrivits som Sverige största opinionsbildare och hennes följarskara växer hela tiden: "Tog en nap, vaknade upp med 20k mer följare på Instagram."
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?