Dr Nail skrev 2015-07-29 20:34:02 följande:
Jag vet mycket väl vem hon är. Jag ljög med min fråga >:D ...men det var en genomtänkt lögn som skulle leda fram till själva poängen (som kvarstår): hon är en känd sångerska, men varför ska det göra henne till en intressant politisk debattör? Vad har hon för utbildning och/eller erfarenhet? Är politik nåt man kan automatiskt? Vill du hyra in henne som rörmokare också, hon är säkert skitbra på det med, hon har ju en apmassa följare på insta :D
Och ja, jag har sett hennes instagram....kondombilden var lite kul, allt annat är skittråkigt, men jag är nog för gammal/kräsen.
Men det riktigt intressanta (åtminstone ur min synvinkel) är väl inte vad Zara säger eller skriver? Det är ju hur det hon säger och skriver bemöts.
Jag har mycket enklare att förstå att något slags hat uppstår hos unga kvinnor som dagligen tar emot döds- och våldtäktshot från medelålders män än vad jag förstår medelålders mäns hat (fast mest gråtande) över vad en 17 årig tjej säger på sociala medier.
Det kanske inte är så att ett sorts hat är "rätt" och ett annat hat är "fel", men ett är (som jag ser det) väldigt mycket mer "fel".