En del näthat är tydligen OK?
Blir inte ett dugg förvånad faktiskt. Detta hyckleri och denna dubbelmoral som så många predikar och accepterar. Att man får hata så länge man hatar rätt.
Jag håller absolut med feminister om flertalet frågor bland annat om jämlikhet men det ska vara jämlikt åt båda hållen. Däremot tycker jag att man går helt fel till väga om man lägger sig på samma nivå som män som trycker ner kvinnor på olika vis.
Det ger absolut feminismen ett dåligt rykte.
Män får man hata, rasister och homofober får man hata. Man skriver gärna debatter, skapar mediadrev, sänder tvprogram osv för att trycka ner och nervärdera dessa människor med fel åsikter.
Men jävlar i min lilla låda om någon av dessa "grupper" uttrycker sig om sina åsikter. Jag är varken man, rasist eller homofob. Däremot är det tydligt att vissa saker människor och åsikter får man hata och skapa stora mediadrev om. Det syns gång på gång.
Att fördöma andra för det dom gör, när man gör precis samma sak.
Exempel: Man går ut och fördömer rasister för att dom nedvärderar och trycker ner andra. Man säger att rasister är det vidrigaste som finns att dom inte borde få existera osv blaha.
Det är samma princip med manshatet och mot homofober. Dom får man trycka ner och berätta om vilka vidriga människor dom är.
Människor som hatar dessa grupper är inte ett dugg bättre än grupperna dom hatar, dom sköter sig precis lika illa och gör precis samma korkade saker.
Inser inte folk det? Hur kan man acceptera att vissa grupper får tryckas ner på grund utav sina åsikter men inte andra?
Hur kan man fördöma mobbing och samtidigt vara en mobbare? Det är den nivå det ligger på.
Se bara på hela Adam Tensta grejen. Det är ett lysande exempel på dubbelmoralen i dess fulla prakt.
Däremot kan jag anse att det finns ett stort problem i att gruppera människor som så ofta görs numera; man talar om män som en enda homogen grupp, om muslimer på samma sätt och tillskriver dessa grupper vissa egenskaper - när det kommer till hat; negativa egenskaper. Personligen håller jag med; hat är aldrig okej - att näthata/mobbas och dylikt är inte okej men jag ser ändock skillnaden när en underordnad person/grupp gör det mot en överordnad person/grupp.
/Linda