Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

En del näthat är tydligen OK?

SVT har även visat filmen "Diktatorn" med Charlie Chaplin som driver våldsamt med Hitler.

Gert argumenterar som vanligt med sin övertygelse, baserad på okunnighet.

• themia
    Gert skrev 2015-07-28 11:07:06 följande:
    Diktatorn är inte producerad av SVT. Tänk dig en produktion av SVT som visas i SVT där man driver med Hitler, det kommer aldrig att hända.
    Nu var det ju inte fråga om SVT producerar eller inte.
    Det viktiga är vad SVT visar.

I vanlig ordning försöker du blanda bort korten. Vem tror du att lurar?
  • themia
    Dr Nail skrev 2015-07-29 17:20:33 följande:

Varför så mycket uppståndelse kring en tonårig popares snack om politik? Jag förstår att alla har en åsikt, och det är fine, men vad har just hon för meriter som gör det hon säger så intressant?

Det intressanta är inte vad hon säger, utan kvinnohatarnas rektioner på vad hon säger
  • themia
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:01:51 följande:
    Reaktionerna räknar hon iskallt med, det är jag helt övertygad om. När jag säger "hon" menar jag naturligtvis hela hennes team.

Inte direkt hjärnkirurgi att räkna ut hur folk kommer reagera i ett så polariserat samhälle som Sverige.
    Om hon (eller hennes "team") räknat med reaktioner eller inte saknar betydelse.

Idioternas agerande säger hur som helst något viktigt om vissa mäns mentala gåvor.
  • themia
    Dr Nail skrev 2015-07-30 09:50:46 följande:
    Ja, men är det intressant? Är det intressant när folk gör exakt det som förväntas av dem? Man är ba "kolla här, nu kommer idioterna att vara idioter igen".
    Ja, det är synnerligen intressant!
    Synd att du inte fattar det.
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-07-30 09:46:17 följande:
    Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som resonerar i termer att skulden är offrets.

Hon borde ha förstått att döds- och våldtäktshoten är en naturlig konsekvens av hennes agerande.

Eller mer generellt om kvinnor:

Hon borde ha förstått att när man klär sig så utmanande så inbjuder man till våldtäkt
    eller
    Hon borde ha förstått att när hon klär sig så utmanande så måste hennes omgivning vidta åtgärder som får henne att klä sig som en respektabel flicka.

Det är inte ofta jag läser en tråd där jag känner rent förakt. Men det är precis vad jag känner inför "kärringarna" i den här tråden som är kränkta av en 17-årig tjej.

Vilka lättkränkta primadonnor.
  • themia
    grind skrev 2015-07-30 11:07:21 följande:
    Det går inte att separera den s.k. männens kultur med mannen på det sätt som du påtalar. Männens kultur är en produkt av männens gener. Ska du få bort männens kultur måste du också utrota männen.
    Hm... tål att tänka på ... Flört
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?