Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

En del näthat är tydligen OK?

Vem eller vad är Zara Larsson?

• Dr Nail

Varför så mycket uppståndelse kring en tonårig popares snack om politik? Jag förstår att alla har en åsikt, och det är fine, men vad har just hon för meriter som gör det hon säger så intressant?

• Dr Nail
    themia skrev 2015-07-29 17:46:03 följande:
    Det intressanta är inte vad hon säger, utan kvinnohatarnas rektioner på vad hon säger
    Reaktionerna räknar hon iskallt med, det är jag helt övertygad om. När jag säger "hon" menar jag naturligtvis hela hennes team.

Inte direkt hjärnkirurgi att räkna ut hur folk kommer reagera i ett så polariserat samhälle som Sverige.
  • Dr Nail
    Smecker skrev 2015-07-29 18:14:44 följande:
    Verkar som om du har bra koll där. Självklart skall man räkna med att få våldtäkts- och dödshot av medelålders män om man uttrycker obekväma åsikter. Säkrast att ha ett "team" då, kan ju gå illa annars.

Hur är det med kvinnor som går på krogen och blir bjudna på en drink? Skall de räkna med att bli våldtagna, och ha ett team redo?

Konstigt att det är så mycket kvinnor räknar med här i världen, på grund av män.
    Eh...ja? Klart det blir en skitstorm om man uttrycker en obekväm åsikt? Eller hade hon så extremt lite koll på samtalsklimatet att hon trodde hela befolkningen skulle applådera? Komigen, ge henne LITE cred :D

Och ja, hon har ett team, du behöver inte ironisera. Hon är faktiskt på den nivån, tro det eller ej. Vi snackar manager, PR-konsult, A&R, plus ett helt fucking skivbolag i ryggen.

PR är PR, uppmärksamhet är valuta.
  • Dr Nail
    nihka skrev 2015-07-29 18:28:14 följande:
    Hennes meriter är att hon är framgångsrik i det hon gör och har målmedvetet arbetat sig dit under lång tid, ser bra ut, har starka åsikter, kan tala för sig, exponerar sig och är tonåring. Det är så jag ser det.
    Hon är säkert en superbra artist, men inte går man till sin bilmekaniker för juridisk rådgivning eller till en jurist för lite inredningstips.

Som Elvis sa när en journalist ställde en politisk fråga: "Fel adress, fråga en politiker"...eller nåt sånt :)
  • Dr Nail
    nihka skrev 2015-07-29 19:21:08 följande:

Du har ju uppenbarligen inte hört hennes sommarprogram heller om du inte hunnit ratta in henne mellan nu och när du frågade vem/vad hon är. Men du liksom många andra här i tråden som inte lyssnat på henne har ändå många synpunkter.

Hon pratar om egna upplevelser.

Sedan gör hon saker som att trä på en kondom på benet (hela vägen upp över vaden) för att visa att ingen kille är så stor att han inte kan ha kondom. Det är bra uppmärksamhet. 77k likes (och kommentarer i internationell press). RFSU kunde inte ha gjort det bättre.

instagram.com/p/xfGscFD1rW/

Jag vet mycket väl vem hon är. Jag ljög med min fråga >:D ...men det var en genomtänkt lögn som skulle leda fram till själva poängen (som kvarstår): hon är en känd sångerska, men varför ska det göra henne till en intressant politisk debattör? Vad har hon för utbildning och/eller erfarenhet? Är politik nåt man kan automatiskt? Vill du hyra in henne som rörmokare också, hon är säkert skitbra på det med, hon har ju en apmassa följare på insta :D

Och ja, jag har sett hennes instagram....kondombilden var lite kul, allt annat är skittråkigt, men jag är nog för gammal/kräsen.
  • Dr Nail
    nihka skrev 2015-07-29 21:01:03 följande:

Hon är en ung tjej som funderar över saker som unga funderar över och man lyssnar på henne. Det är allt som krävs som kvalifikation. Du och jag bestämmer inte vem som ska lyssna på vem. Det är så bloggvärlden fungerar och hon har knäckt koden där - uppenbarligen - eftersom hon får så mycket uppmärksamhet och har så många följare.

Nej, för mig är det helt chill, jag är som sagt en gammal man, tillhör inte direkt målgruppen :) Lite kul att betrakta cirkusen bara. Hoppas det går bra för henne och att hon inte glömmer att fokusera på själva anledningen varför vi öht pratar om henne - musiken.
  • Dr Nail
    themia skrev 2015-07-30 09:18:07 följande:

Om hon (eller hennes "team") räknat med reaktioner eller inte saknar betydelse.

Idioternas agerande säger hur som helst något viktigt om vissa mäns mentala gåvor.

Ja, men är det intressant? Är det intressant när folk gör exakt det som förväntas av dem? Man är ba "kolla här, nu kommer idioterna att vara idioter igen".
  • Dr Nail
    themia skrev 2015-07-30 09:57:10 följande:

Ja, det är synnerligen intressant!

Synd att du inte fattar det.

Det är lugnt. Kul att du är road iaf :D
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?