Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

En del näthat är tydligen OK?

Hat som kommer från vänster och feminism är alltid ok. Det är vad man kallar för "det goda hatet", samt "det goda våldet".

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anghammarad skrev 2015-07-27 19:58:34 följande:
    Och du tror att detta är en allvarligt menat hyllning?
    Tja... vad hade hänt om någon annan politiker hade hyllat en annan diktator med mustasch i ett underhållningsprogram i SVT?

Det hade ju aldrig hänt eftersom kommunism är "den goda ideologin" och det faktum att det jobbar revolutionära kommunister på SVT.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 20:33:37 följande:
    Anghammarad är tydligen utloggad. Du har råkat på ett fenomen som kallas ironi. Små barn och många sverigedemokrater har inte förutsättningar att förstå fenomenet.

Vad var det nu den där nationalekonomen som SD ofta hänvisar till sa om sverigedemokraterSolig
    Tror du att SVT skulle kunna ironisera över Hitler som de gör med Stalin?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 20:46:56 följande:
    Javisst. Finns många satirer om Hitler. Men din fråga är felställd - tror du att Åkesson skulle ha kunna göra en Schyman, det vill säga en satir över galenskapen som kan sökas i SD:s rötter eller i Vänsterpartiets rötter.

Det tror inte jag!
    Nej. SVT har aldrig "ironiserat" över Hitler i ett underhållningsprogram. Det skulle vara fullkomligt omöjligt för SVT att göra det.

Schyman är en före detta VPK:are och hennes band med Stalin och kommunism är grundmurad, likaså SVT:s.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 21:05:10 följande:
    Nej, det är klart att det inte är möjligt att låta Åkesson göra motsatsen.

Det vore en omöjlighet och kommer så att förbli till dess Åkesson befinner sig lika långt från nazismen som Schyman befinner sig från Stalinismen.

Och min gissning är att han aldrig kommer att komma så långt.

Annars finns det ju en del beröringspunkter mellan hur den yttersta vänstern betedde sig för ett antal årtionden sen och hur SD-klanen agerar i dag. Fanatismen och avsaknaden av humor.

Jag är övertygad om att en tvättäkta kommunist precis som du skulle kunnat vara oförmögen att förstå en satir och därmed tolkat den precis tvärtemot dess avsikt.

Små barn och fanatiker förstår inte ironi.
    Kan det inte vara så att Schyman kan göra sig till åtlöje i tv eftersom hon var en kommunist en gång i tiden? Hon var faktiskt medlem i VPK och partiledare för Vänsterpartiet, som är sprunget ur kommunism.

Jimmie Åkesson kan däremot inte göra det eftersom det finns inga band mellan Åkesson och nazism. De enda banden som finns är Expos och vänsterjournalisternas försök att kleta på naziststämpeln på Åkesson och SD, och det har tack och lov de flesta av befolkningen genomskådat.

En liten klick elittyckare och journalister sätter agendan i dagens medieklimat och de tror att de har folkets förtroende. Det är skrattretande! Skrattande
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 22:02:19 följande:
    Nej, jag tror att Schyman har möjlighet att skämta med fanatismen hos rörelser som KPMLR och liknande för att hon befinner sig så långt bort från deras trosvissa fanatism såväl ideologiskt som historiskt.

Åkesson har inte möjlighet att göra detsamma, det är inte så länge sen hela bunten sprang omkring och heilade i buskarna och fortfarande avslöjas det ju nazister inom SD-leden på löpande band

Jo, jag minns att du inte anser det konstigt att man har altare hemma till Hitlers ära - men det gör jag, det gör jag, det gör jag.

Den dag Åkesson kan stå i tv och göra narr av nazitendenser inom SD vill inte jag uppleva, då har SD lyckats befria sig från sitt förflutna, men skulle förmodligen ha kvar rasismen men i ny tappning, det vill säga som muslimhat.

Åkesson försöker väl positionera sig bort från den traditionella rasismen. Jag gissar att det gäller flertalet sverigedemokrater också. Det vill säga att det är ok med européer (om de inte är romer), asiater av rätt ursprung, som kineser, japaner, vietnameser med mera och amerikaner - om de inte är svarta förstås.

Jag tycker Åkesson var rätt tydlig i tv-intervjun där han förklarade att det i första hand är personer från muslimska länder som inte ska vara välkomna till Sverige.
    Herregud vilken förnekare du är! Skrattande

Schyman gick med i ett kommunistparti och blev partiledare för det, ändå tycker du att hon befinner sig så långt bort från dess ideologi. Hennes nuvarande parti, FI, förespråkar många saker som dagens kommunistpartier gör, framförallt den ekonomiska politiken.

Jag tycker det verkar som att Gudrun har lyckats befria sig från sitt förflutna, det är ditt inlägg ett bevis på. Ytterligare bevis på det är att Schyman får var med i underhållningsprogram i SVT.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-27 23:01:55 följande:
    SVT har i flera omgångar visat serier såsom Fawlty Towers och Allo allo emliga armen som skämtat friskt med nazismen.

Precis som FDFMGA skriver så skulle det dock vara omöjligt att få fram någon humor om Jimmie Å skulle medverka i en sketch med nazistiska inslag, skrattet skulle fastna i halsen och ingen skulle tycka att det var skoj.
    Så du jämför inköpta engelska sketchprogram från 70- och 80-talet med ett svenskt underhållningsprogram från 2015 producerat av SVT?

Jag skrattade inte åt Schymans Stalinhyllning och det var inte många i publiken som skrattade heller vad jag kunde höra.
  • Gert
    familjenstyg skrev 2015-07-28 07:07:05 följande:
    Fawlty Tower skämtar inte med nazismen utan med engelsmännens ovilja att släppa kriget och "'Allo 'Allo!" är en drift med en annan tv-serie. Det finns även en serie (som lades ner efter ett avsnitt) som heter "Heil Honey, I'm home" med Adolf Hitler och Eva Braun. Även om den i grunden var tänkt som en drift med amerikanska komedier så lär den inte dyka upp i SVT.
    Den serien finns på Youtube. Det ser faktiskt ganska roligt ut. Varför kan inte SVT visa den serien, även om det bara var ett avsnitt?
  • Gert
    themia skrev 2015-07-28 09:08:34 följande:

SVT har även visat filmen "Diktatorn" med Charlie Chaplin som driver våldsamt med Hitler.

Gert argumenterar som vanligt med sin övertygelse, baserad på okunnighet.

Diktatorn är inte producerad av SVT. Tänk dig en produktion av SVT som visas i SVT där man driver med Hitler, det kommer aldrig att hända.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-28 11:22:10 följande:
    De saknar väl i princip betydelse var de program som SVT visar har producerats eller? Ogillar du Hitler "komedier" som är producerade av utlänningar eller vart vill du komma?
    Om det är en SVT-produktion har de ett ytterst ansvar. Kanske därför de inte vågar göra en Hitlerkomedi.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-28 11:45:38 följande:
    SVT är ansvarig utgivare för allt som visas i SVTs kanaler. Jag kan inte se att det finns någon skillnad i ansvar när det gäller materiel som SVT producerat själva och materiel som köps in. Därför undrar jag vad du menar. Kan du svara på det?
    Enda anledningen jag kan komma på att SVT inte har några problem med att producera Stalinkomedier men inte Hitlerkomedier är att SVT är lika röda som Stalin.
  • Gert
    puss skrev 2015-07-28 14:41:50 följande:
    Var hitler rolig verkligen? Kan du några bra skämt?
    Var Stalin rolig?
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?