FDFMGA skrev 2015-07-27 22:02:19 följande:
Nej, jag tror att Schyman har möjlighet att skämta med fanatismen hos rörelser som KPMLR och liknande för att hon befinner sig så långt bort från deras trosvissa fanatism såväl ideologiskt som historiskt.
Åkesson har inte möjlighet att göra detsamma, det är inte så länge sen hela bunten sprang omkring och heilade i buskarna och fortfarande avslöjas det ju nazister inom SD-leden på löpande band
Jo, jag minns att du inte anser det konstigt att man har altare hemma till Hitlers ära - men det gör jag, det gör jag, det gör jag.
Den dag Åkesson kan stå i tv och göra narr av nazitendenser inom SD vill inte jag uppleva, då har SD lyckats befria sig från sitt förflutna, men skulle förmodligen ha kvar rasismen men i ny tappning, det vill säga som muslimhat.
Åkesson försöker väl positionera sig bort från den traditionella rasismen. Jag gissar att det gäller flertalet sverigedemokrater också. Det vill säga att det är ok med européer (om de inte är romer), asiater av rätt ursprung, som kineser, japaner, vietnameser med mera och amerikaner - om de inte är svarta förstås.
Jag tycker Åkesson var rätt tydlig i tv-intervjun där han förklarade att det i första hand är personer från muslimska länder som inte ska vara välkomna till Sverige.
Herregud vilken förnekare du är!
Schyman gick med i ett kommunistparti och blev partiledare för det, ändå tycker du att hon befinner sig så långt bort från dess ideologi. Hennes nuvarande parti, FI, förespråkar många saker som dagens kommunistpartier gör, framförallt den ekonomiska politiken.
Jag tycker det verkar som att Gudrun har lyckats befria sig från sitt förflutna, det är ditt inlägg ett bevis på. Ytterligare bevis på det är att Schyman får var med i underhållningsprogram i SVT.