• linditsan

frågor till er som har pco/pcos

Hej. 2007 fick jag reda på att jag har pcos och med hjälp av IVF fick jag en dotter 2008.

Nu är min barn önskan starkare än någonsin och depritionen över att inte kunna ge min dotter ett syskon är enorm men inget som min omgivning förstår.

Det har gått så långt att jag knappt kan titta på en gravid kvinna utan att bli ledsen.

Men men till saken. För ett tag sedan fick jag utskrivet pergotime av min läkare för jag skulle pröva om det kunde hjälpa denna gången. Första försöket ledde inte ens till äl

Andra försöket tog jag dubbel dos men har ännu inte fått mens och detta var 2 månader sedan kanske. För ca 1 månad sedan tog jag ett gravtest men var negativt. Har inga symtom mer än att jag för en vecka sedan fick fruktansvärt ont i bröstvårtorna men det har börjat avta..är det så att någon av er haft liknande?

Mvh linda

• Svar på tråden frågor till er som har pco/pcos
  • Cissi90

Hej! Ge inte upp hoppet <3

Pergotime brukar inte framkalla mensen utan framkalla ägglossning mer. Jag äter/har ätit Provera för att framkalla mensen, sen när mensen kommit ätit Pergotime. Inne på mitt andra försök.

Jag har fått mycket biverkningar av Pergotime men inte det med bröstvårtorna.

Det Har Jag fått två veckor innan mens datum nu två gånger däremot :) typ PMS besvär

• telly

Hej pco-medmänniska!

Pergotime funkade inte för mig iaf. Varför måste du "gå tillbaka" till Pergotime/tabletter ifall du behövde ivf sist? Känns som slöseri med tid, än att gå duekt på det du vet funkar.

• linditsan

Min läkare tyckte att jag kunde pröva detta eftersom han sa att de flästa med pcos blir mer fertila i högre ålder därför föreslog han att jag skulle pröva detta några gånger.

Har gjort totalt två försök nu och denna gången har ingen mens dykt upp men i dagens läge har jag ömma bröst men negativt på testet jag tog idag

• nadja123
    Så tråkigt med läkare som bara vill vänta och dra ut på tiden för att de vill "testa sig fram".

Förhoppningsvis går det bra utan IVF denna gång men jag tänker också att man som läkare borde titta på patientens bakgrund och sluta rulla tummarna.

Du kanske ska trycka på läkaren lite mer för att få IVF. Kram! 
  • Cissi90
    linditsan skrev 2015-08-04 08:08:16 följande:

Min läkare tyckte att jag kunde pröva detta eftersom han sa att de flästa med pcos blir mer fertila i högre ålder därför föreslog han att jag skulle pröva detta några gånger.

Har gjort totalt två försök nu och denna gången har ingen mens dykt upp men i dagens läge har jag ömma bröst men negativt på testet jag tog idag

Hej!

Vill bara säga att jag är också inne på andra omgången med Pergotime. Ömheten i brösten är en biverkning på Pergotime, brukar vara ähglossningen som kommer 3-7 dagar efter avslutad dos. Ta ägglossningstest varje dag efter avslutad dos (ifall det funkar) ha sex från dag 12-19 varannan dag och lyssna på doktorn :) det brukar ta 3-4 omgångar innan kroppen vant sig och fattar typ att man ska bli gravid haha. Så förklarade min läkare iallafall :) tappa inte hoppet, kom ihåg att vi med PCO tar lite längre tid på oss men att det absolut går :) hade din sambo gjort spermie test också? Kan ju vara bra också :)
Svar på tråden frågor till er som har pco/pcos