• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Maalon
    imsevims skrev 2015-08-24 14:51:49 följande:

Tack :) Äldsta är 18 och yngsta 15 månader, resten däremellan ;) så en salig blandning av blöjbyten, gymnasieval, tandsprickning och tonårshormoner. Alldeles underbart!

Vet inte om du har många syskon också? Men dina barn kommer ha ett så underbart liv!

Vi är iofs bara halvsyskon, alla har samma pappa. Äldsta är snart 40 och yngsta 10, jag är mitt i mitten :) så otroligt fantastiskt så du anar inte :D
  • Uliise
    Solen87 skrev 2015-08-24 06:24:49 följande:

Blä för illamående! Vilken vecka är du i?

Här hänger illamåendet i dygnet runt, för sonen släppte det i vecka 16 för mig, jag hoppas de kan gå över snabbare denna gång:)

Vecka 10, med tvåan kom illamåendet precis som nu i v 6 och försvann i vecka 12. Hoppas det blir samma den här gången, 2 v till är ok! Spyr inget men är jobbigt att gå runt och känna sig magsjuk...
  • jezzz

hejsan! Jag hoppar in här med om det går bra? Efter 3 års kämpande plussade jag äntligen i lördags och är i vecka 6. Min man och jag är överlyckliga men såklart lite försiktiga. Har inte så mycket symptom egentligen, svettas väldigt väldigt mycket haha och magen är uppsvälld och har molvärk lite då och då.

Jag har längtat efter barn så himla länge och önskar verkligen att allt går bra! Ska på hälsosamtal hos MVC nu på fredag som tydligen är standard i min kommun. Kul att komma igång med allt så kanske jag äntligen förstår vad som står på, allt känns så himla overkligt!

• Duvan82
    camillis86 skrev 2015-08-24 15:47:56 följande:

Hej Tjejer! Även jag går gärna med i er grupp om det är ok! :)
    är i v 6!första barnet och BF 23/4. Ska på inskrivning på mvc 8/9!
     Är varken trött eller illamående (ännu?!) Däremot ont i brösten och känner till och från av värk i nedre delen av magen. Även gasig och uppsvälld :( någon annan som fått problem med svullen mage så här tidigt?
    /camilla

Hej
    Jag är också ny här. Väntar en sladdis med bf runt 7-9/4, har 2 barn på 9 och 11 år :)
    Jag har som du jätteproblem med uppsvälld gasig mage. Kan inte minnas att det varit så de andra gångerna. Verkligen jätte jobbigt! känns som jag är gravid i v.18.... Får mig dock att bli nervös med tanke på tvillingar.

Har idag bokat tid för KUB test. Hade bestämt mig för att inte göra det, men ångrade mig igår.
  • camillis86

Välkommen duvan 82! vilken vecka är du i?  och när är det man gör kub, vilken vecka? Själv har jag gått å småfunderat över NIPT testet, men är ju så himla dyrt. Jag köpte Minifom (Dimetikon) igår på apoteket mot min svullna mage, hjälpte dock ingenting på stört men det står att man kan behöva äta dem några dagar innan de ger effekt.. Hade fruktansvärt ont i magen nu för 4e natten i rad, vaknar å vet inte vad jag ska göra för att få bort smärtan... suck! Köpte även en vetekudde som jag värmde och la på magen, var väldigt skönt så det kan jag tipsa om! Man ska iaf undvika att äta kål, lök och bönor enl vad jag läst! 

Idag kom illamåendet med dunder och brak.... jag som hoppades att jag skulle klara mig! icke sa nicke! Mådde sjukt illa hela morgonen och fick postafen utskrivet av en av läkarna på jobbet, det första jag gjorde när jag kom tillbaka var att kräkas! Sjukt jobbigt! men jaja hoppas att det inte blir allt för mkt illamående och att det försvinner snabbt sen! :)

• karinjohanna

Hej på er!

Här kommer en till som fått till det på semestern och som nu ska ha en aprilbebis! Första barnet som är beräknat 15/4. 

Hade första träffen med barnmorskan igår och kommer att få kontroller hos spec. MVC under hela grav p.g.a min sjukdom Morbus Crohns. Det innebär även ett tidigt ultraljud inom 4 veckor för att se så pyret har det bra där inne. Längtar! 

Går in i veckan 8 imorgon :)

• Uliise

KUB om prick 2 veckor, ska förhoppningsvis bli spännande och roligt!

Svar på tråden Aprilbebis 2016