frågor om äggblåsor
För din ålder så är 1,5 i AMH kanske lågt, men det är inte så farligt lågt ändå. Själv hade jag 0,6 (eller var det 0,7 ?) och har gjort ivf. Första försöket långt protokoll med runt 16-17 ägg. 5 befruktade, en tillbaka, inget till frysen. Andra försöket kort protokoll nästan lika många ägg, lika många befruktade, en tilllbaka (och resulterade i en idag 1 åring, hade dubbla moderkakor så troligtvis hade det funnits en enäggstvilling som tillbakabildades i vecka 8-9) och 3 i frysen. Kan tillägga att mannens spermier är få till antal och med dålig rörlighet så vi fick göra icsi.
Jag kan även tillägga att vi hade innan vår utredning fått två tidiga missfall och vår läkare trodde egentligen att trots mitt låga AMH så skulle vi klara av att bli gravida själva. Att vi ändå valde ivf var för att vi ville köpa ett 3-pack (3 försök) och kravet för detta var ett AMH på 0,7 men de gjorde ett undantag för oss förutsatt att vi körde på med en gång. Hade vi fortsatt försöka och inte lyckats så hade vi inte fått köpa 3-pack. Så enligt detta så tycker jag att den information du fått är lite konstig.
Kan tillägga att vi har ett barn sedan innan som blev till på naturlig väg vilket är anledningen till att vi fick betala ivf:en själva