• amoremio

katten dog hastigt-tror jag blir galen av sorg!!!

Idag avlivades min katt plötsligt.

Min mor ringde gråtande och berättade att kissen blivit plötsligt sjuk och att veterinären rådgivning om avlivning. 2 timmar senare är vi hos veterinären där hon dör stilla.

Jag har aldrig bölat så jävla mycket i mitt liv hittills. Grät så mycket att huden sved i ansiktet.

Nu kommer det inga tårar mer dom har liksom tagit slut. Men jag vågar knappt tänka på henne för när jag gör det så bränner det av smärta och sorg inombords. JAG KAN INTE FATTA DETTA!!! Det är en mardröm- min älskade kisse är DÖD!!!???

Det känns som en mardröm!

I 15 år var hon min katt

Hon kelade med mig varje dag.

Gav så jävla mycket kärlek

Jag letade efter henne på nätterna när hon inte kom hem.

Jag nästan grät av lättnad varje gång hon flög in genom dörren trots att tröttheten var hemsk

HON VAR SOM MITT BARN, MIN BEBIS SOM JAG KUNDE PUSSA I EVEVIGHETER! Nu är hon borta! Jag kommer aldrig mer känna hennes blöta nos mot min kind när hon kröp upp i min säng!!

Hur fan hanterar man denna hemska sorg? Det känns som att jag har förlorat ett barn!!!

Ursäkta om inlägget är rörigt, jag vet knappt själv varför jag skriver detta ????????????

• Svar på tråden katten dog hastigt-tror jag blir galen av sorg!!!
  • Petite Chérie

Man gråter. Och gråter och gråter och gråter i dagar, veckor eller månader tills man en dag vaknar utan att brista ut i gråt det första man gör. Det blir lättare. Det känns inte så nu men det blir det.

Låt det ta sin tid och gråt så ofta och mycket du behöver. Det är det enda som hjälper.

Jag beklagar verkligen Rynkar på näsan{#emotions_dlg.flower}

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • nokitus

Man hanterar det på det vis som man skulle hantera om någon nära person skulle dö, ge dej själv tid att sörja. Jag tycker inte det borde gå snabbare att komma över sorgen för att det är ett djur det handlar om. 
    Jag blev själv jätte knäckt när min katt dog, han blev 21 år, han hade ju bokstavligen följt mej till vuxenlivet och alltid funnits där. Jag minns att jag kunde inbilla mej att jag hörde honom i flera veckor efteråt. 
    Men precis som när en nära vän dör, så blir det bättre, men det tar tid. 
    Men som sagt, det blir ju bättre..man lär sej leva utan sin vän. 

• sextiotalist

Det är något man mentalt måste vara förberedd på när man skaffar husdjur.

Din katt fick ett långt och lyckligt kattliv.

• Anonym (Kissemiss.)

Förstår precis. Vi fick avliva min katt för ett år sen. Var så sjukt jobbigt. Jag grät och grät och grät och kan fortfarande gråta ibland när jag tänker på honom eller saker bilder på honom. Min fina fina katt. Han var dock sjuk han med. 17år gammal och hade slutat äta och dricka. Njurarna hade lagt av och han hade ingen livsvilja kvar. Men det gör ONT!! Dock ångrar jag aldrig att jag skaffade honom. Han gav mig 17 fantastiska år och fina minnen jag kommer bära med mig för livet. Det kommer bli lättare ts. Det är okej att gråta,sakna,älska. Bara att låta sorgen ta sin tid. Kram

• taquine
    sextiotalist skrev 2015-07-25 07:41:33 följande:

Det är något man mentalt måste vara förberedd på när man skaffar husdjur.

Din katt fick ett långt och lyckligt kattliv.

Ja egentligen ska man vara det , men när det väl händer så är det outhärdligt. :(

Och till dig TS gråt på ,det kommer faktiskt bli lättare (tro det eller ej) efter ett tag . Förstår din smärta till fullo .. Kram på dig 
    Goodness me
  • Bjäbb

Vill bara skicka en jättekram till dig.

Vet precis hur ont det gör för jag sitter själv just nu och gråter över vår katt som somnade in i tisdags.Skulle nu på morgonen förmå mig att städa bort hennes saker som fortfarande ligger kvar här hemma men bröt istället ihop totalt.

Man får försöka tro att sorgen blir mindre med tiden och man en dag kan se bilder och tänka på alla fina minnen utan att bryta ihop.

Kramar Hjärta

• amalie79

Stackare. Klart man får vara ledsen, särskilt när det är hastigt påkommet. Är en gammal katt sjuk så hinner man ju förbereda sig lite bättre. Men även om den är lite till åren så är kan den ju ändå vara pigg. Min katt är 13 år och full i fan och pigg som en mört och hade han blivit hastigt sjuk hade jag också varit chockad och förtvivlad.

Gråt,som någon sa, tills det känns bättre. Det blir bättre, men det måste få ta tid!

• Anonym (V)

Så hemskt.

Jag har varit där själv TS. När jag fick veta sjönk jag ihop i en hög på golvet.
    Gråt. Tänk på henne. Gråt gråt gråt, annars blir du sjuk av sorg!

• amoremio

Tack för alla era fina svar och kloka ord.

Det gör ont så jävla ont. Men man får väll låta sorgen ha sin gång och vänta ut den...

Att minnas alla fina stunder är det värsta.

Kram på alla er andra som också sörjer ett förlorat husdjur. Jag lider med er ????

• Unemjatti

Jag vet hur det känns. Min katt dog för snart två år sedan. Bara 4 år blev hon ganska brutalt påkörd av en bil som körde alldeles för fort. Jag var ett vrak, hon betydde så himla mycket. Min man började till och med oroa sig för min mentala hälsa. Det svåraste är att det inte riktigt är socialt accepterat att sörja en katt så mycket tycker jag, men försök att strunta i det och sörj det du behöver.

Även om det inte känns som det så går det värsta över med tiden. Man minns det mer med glädje och de ljusa stunderna... Så man ler när man tänker tillbaka. Men just nu kan du bara tillåta dig att sörja

• Anonym (kojjan)

Min älskade katt dog för 9,5 år sen och jag saknar honom fortfarande. Han dog innan jul så min sambo och jag ställde in julresan och julfirandet. Trodde aldrig att jag skulle bli glad igen men livet gick vidare. Vi tänker ofta på honom och jag vet att nån gång kommer vi att mötas igen.  

Svar på tråden katten dog hastigt-tror jag blir galen av sorg!!!