Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Ååååh vad jag stör mig på pretto-uttalanden!

Anonym (Reducerad sambo) skrev 2015-07-24 14:44:29 följande:
    Min sambo irriterar sig på när jag säger att jag reducerar sås. Då svarar jag att det är för att smakerna ska gifta sig.

Nu vill inte han gifta sig med mig. smile4.gif
    Men VA FAN....det heter ju så, vill han du skall säga att du krymper såsen. Eller ???

Jag tycker tamejfan det är ett fullgott skäl för DIG å begära skilsmässa.....inte acceptera att du reducerar såsen....HELVETE ALLTSÅ, jag tror jag gick in i väggen nu !!!

KRAM //ANTON.....bomb.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Reducerad sambo) skrev 2015-07-24 18:20:07 följande:
    Ja du, är det någon som krymper av det här, så är det jag. Tänk om det ändå gick att skilja sig. Jag försökte föreslå det genom en fin metafor: du och jag är som en bearnaisesås som skurit sig, sa jag, men då hotade med att slå såsen.
    Jag beundrar din snabbtänkthet, det var faktiskt skickligt, och jag vet, och säkert du också, att en skuren bearnaisesås kan räddas med en vispad äggula samt några droppar vatten, äggula är ju väldigt fet, och därför smörjer den hyfsat bra också och på tal om metaforer så behövs ju smörja även vid andra tillfällen än matlagning, så......du kan föreslå för gubbjäveln att när något har skurit sig så kan lite smörja hjälpa till med att få ordning i oredan, så att säga. 

Nu vill jag dock avråda från att använda äggula som glidmedel, men olivolja är ett tänkbart alternativ. På tal om metaforer.

All lycka till. Glad

Godkänner gubben inte detta....så är det dags för ett byte av gubbe.

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    Konstatera skrev 2015-07-27 15:14:40 följande:
    Haha, ja sanslöst. Skribenten vill väl läsa en novell om hur en ska svara istället.
    Jag tror mig veta vem du är, Konstateraoch du är tamejfan min stora idol. På riktigt.thumbs_up.gif

Mvh //Anton shiny.gif
  • Anton Chigurh
    Konstatera skrev 2015-07-27 15:59:34 följande:
    Jag är ledsen att göra dig besviken, men det är inte jag som är hagamannen hoho
    Fan....
Svar på tråden Ååååh vad jag stör mig på pretto-uttalanden!