• Mammatilltreunderbara

Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!

Det är så att mina barn på 13, 11 och 5 år inte ärver ett öre av deras farfar. Däremot så ärver bonusen på 18 år så äckligt mycket pengar att jag kommer gå under. Detta handlar om hundratals miljoner i kronor.

Det var så att min man dog i cancer för lite över två år sedan. Han hade också en mycket god ekonomi, mycket tack vare farfarn som hjälpt honom. Jag har alltid hatat bonusdottern, egentligen för den simpla anledningen att hon tog energi och tid av vår egen familjetid. Det var jobbigt att veta att sambon hade haft ett förflutet på ett sätt. Hon tyckte heller inte om mig och hennes grund var att jag "tagit pappa" då vi hade en affär tills jag blev gravid och fick honom att äntligen lämna bonusens mamma och kunde ha honom för mig själv.

Vi bjöd aldrig med bonusen på resor och hon var aldrig riktigt välkommen här, våra egna barn tyckte inte heller om henne. Så det är ju kanske solklart att vi inte haft en bra relation.

Så när maken dog hade vi tillsammans innan skrivit ett testamente och klargjort att denna flicka endast skulle få laglotten, det minsta möjliga, medan jag och barnen fick de få miljoner min man stod på. Vi har även alltid sedan affärens tid haft i åtanke att vi en dag skulle bli riktigt rika och jag skulle sluta jobba samt flytta utomlands. Men farfarn ska tydligen blivit upprörd över hur vi behandlat bonusen, att han endast testamenterat allt till henne?!!

Det var i förra veckan vi alla möttes i Manchester och samlades vid detta möte med advokaterna. Eftersom han är brittisk medborgare kan han tydligen testamentera allt till vem han vill! De har tydligen inte samma lag som i Sverige och det betyder alltså att mina kära barn inte får de pengarna?

Jag hade räknat med de pengarna! Nu kommer jag behöva omstrukturera livet och flytta då vi inte kan bo kvar i denna fina villa längre och även behöva sälja vårt semesterboende i södra Frankrike!

Jag är så förbannad!! Är någon kunnig inom området här!! Behöver både skriva av mig och få så många råd som möjligt!

Min bror är jurist och säger att jag inte kan göra något men jag har ändå bokat möte med en advokat nästa vecka!! Såhär får det bara inte gå till!!

• Svar på tråden Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!
  • SnurriggirrunS
    Mammatilltreunderbara skrev 2015-07-23 16:37:14 följande:

Det är så att mina barn på 13, 11 och 5 år inte ärver ett öre av deras farfar. Däremot så ärver bonusen på 18 år så äckligt mycket pengar att jag kommer gå under. Detta handlar om hundratals miljoner i kronor.

Det var så att min man dog i cancer för lite över två år sedan. Han hade också en mycket god ekonomi, mycket tack vare farfarn som hjälpt honom. Jag har alltid hatat bonusdottern, egentligen för den simpla anledningen att hon tog energi och tid av vår egen familjetid. Det var jobbigt att veta att sambon hade haft ett förflutet på ett sätt. Hon tyckte heller inte om mig och hennes grund var att jag "tagit pappa" då vi hade en affär tills jag blev gravid och fick honom att äntligen lämna bonusens mamma och kunde ha honom för mig själv.

Vi bjöd aldrig med bonusen på resor och hon var aldrig riktigt välkommen här, våra egna barn tyckte inte heller om henne. Så det är ju kanske solklart att vi inte haft en bra relation.

Så när maken dog hade vi tillsammans innan skrivit ett testamente och klargjort att denna flicka endast skulle få laglotten, det minsta möjliga, medan jag och barnen fick de få miljoner min man stod på. Vi har även alltid sedan affärens tid haft i åtanke att vi en dag skulle bli riktigt rika och jag skulle sluta jobba samt flytta utomlands. Men farfarn ska tydligen blivit upprörd över hur vi behandlat bonusen, att han endast testamenterat allt till henne?!!

Det var i förra veckan vi alla möttes i Manchester och samlades vid detta möte med advokaterna. Eftersom han är brittisk medborgare kan han tydligen testamentera allt till vem han vill! De har tydligen inte samma lag som i Sverige och det betyder alltså att mina kära barn inte får de pengarna?

Jag hade räknat med de pengarna! Nu kommer jag behöva omstrukturera livet och flytta då vi inte kan bo kvar i denna fina villa längre och även behöva sälja vårt semesterboende i södra Frankrike!

Jag är så förbannad!! Är någon kunnig inom området här!! Behöver både skriva av mig och få så många råd som möjligt!

Min bror är jurist och säger att jag inte kan göra något men jag har ändå bokat möte med en advokat nästa vecka!! Såhär får det bara inte gå till!!

Du har ju redan fått din mans miljoner och din bonusdotter fick minsta möjliga..varför skulle du ha farfars pengar också? Och varför räknade du med de pengarna som dina redan innan? Jag förstår inte heller varför bonusdottern inte skulle få ta del av arvet efter farfar, det är ju hennes farfar.

Och varför skulle farfar vilja att du lever gott resten av livet, flyttar utomlands och slutar jobba när han kan ge allt till sin sondotter så hon får en stabil start på sitt vuxenliv. Om inte annat kanske hon har möjlighet att lägga någon mille på terapi för att kunna lära sig leva med hur hon blivit behandlad som ung.

Du kan nog skita i att anlita någon advokat..kanske bättre att börja söka jobb istället om du redan gjort slut på din mans miljoner?

• Klea

Det finns barn i världen som svälter, står ut med krig, barn som får leva på några få kronor om dagen om ens det, barn som sliter som djur tills de stupar, och så kommer du och gnäller om några miljoner som du inte fick och därför inte kunde flytta och leva loppan livet ut.

Jag hoppas för alla de som liders skull att detta bara är en rövarhistoria, det var fanimig det värsta jag hört.

Skäms på dig!

• Strumpa85

Tycker du verkligen att du ska ärva pengarna när du splittrade hans familj och dessutom att din man vände ryggen åt sin dotter för din jävla skull!!??

Lovar att att din mans före detta var en bättre person än vad du är

Det är synd att människor som du finns en gång!

Jävla gold digger

• Anonym (Jessi)
    sanningen2 skrev 2015-07-24 20:32:07 följande:

Vad du ska göra:
    Glöm detta så fort som möjligt. Det är bara materiella ting. Du har till skillnad från din fd man livet och hälsan kvar. Barnen också. De har hela livet framför sig. Det viktigaste i livet är att ge kärlek

Ge dina barn kärlek
    Unna din exmans dotter hennes lycka och ekonomiska tillgångar
    Var tacksam för att du har dina tre underbara 
    Se till att dina barn får en bra utbildning. Om så krävs, sälj de fastigheter du nämner för att frigöra pengar och ge möjlighet att ge dina barn bra utbildning

När det kommer till det materiella - dina tre underbara har turen att vara födda i en rik del av världen, med en bra utbildning och sin far och farfars gener har de alla förutsättningar att lyckas materiellt

Jag håller med. Detta är det bästa för barnen. Bättre än att ärva 210 miljoner.

Men jag undrar också om tråden är sann.
  • gaptoothbitch

Haha, stackars golddiggern. Inte få några pengar, behöva sälja sina hus. :(

Finns inget du kan göra. Det är farfaderns pengar och de kan han testamentera till vem han vill. Detta kan verken du  eller en advokat  påverka.

• Anonym (Trolleri)

Är ju ganska otroligt att du ens kan "HATA" en liten tjej på 5 år med tanke på att bonusen är 18 år och din äldsta är 13 bast, och en komma på tanken att bonusen inte blir medbjuden på resor eller ens in i ert hem. Måste säga att du är värd allt detta som nu händer och de kunde inte blivit bättre!

• Knall
    Kim Possible skrev 2015-07-24 19:19:41 följande:

Som någon konstaterade; Karma is a bitch.

Jisses, vilken mängd märkliga trådar det varit de sista dagarna. Vi får hoppas på sol och värme framöver, så kanske det lugnar ner sig. 

Nu kom ju lönen så förhoppningsvis har en del trådstartare annat för sig än att sitta här..

Men, i mitten av nästa månad blir det väl samma visa igen...
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • viseversa

Haha rätt åt er ts. Skrattar gott åt detta. Möhippan verkligen det är sant att ni INGET KAN GÖRA! Behandlar man folk som skit ska man ha skit tillbaka också. Bra gjort av farfar tycker jag.

• Anonym (1234)

Aldrig att detta är sant!!!

• Anonym (say what?)
    Men jag förstår inte...

Vad har farfadern med din makes pengar att göra? Din make hade väl egna pengar som han kunde testamentera till dig som han ville? Eller levde ni helt på hans pappa? Då är det ju din make som inte har sett till att ni får eran framtid tryggad vid hans bortgång. 

Om ni hela tiden har räknat med att ärva farfaderns pengar så var det ju väldigt osmart. Man kan väl inte testamentera bort andra människors pengar heller. Farfadern disponerar ju naturligtvis över sina pengar och bestämmer vem de skall gå till.

• Gille123

Hundratals miljoner? Hela storyn är ju helt uppdiktad av någon dom har för lite att göra och ägnar sig åt att fantisera helt vilt...

• Läs vad som står och inget annat
    Kim Possible skrev 2015-07-24 19:19:41 följande:
    Som någon konstaterade; Karma is a bitch. smile2.gif

Jisses, vilken mängd märkliga trådar det varit de sista dagarna. Vi får hoppas på sol och värme framöver, så kanske det lugnar ner sig. 
    Ha ha ha klockren!!
  • Läs vad som står och inget annat
    Gille123 skrev 2015-07-25 15:39:02 följande:
    Hundratals miljoner? Hela storyn är ju helt uppdiktad av någon dom har för lite att göra och ägnar sig åt att fantisera helt vilt...
    Kanske har fruktansvärt tråkigt
  • puss
    Strumpa85 skrev 2015-07-24 21:49:09 följande:

Tycker du verkligen att du ska ärva pengarna när du splittrade hans familj och dessutom att din man vände ryggen åt sin dotter för din jävla skull!!??

Lovar att att din mans före detta var en bättre person än vad du är

Det är synd att människor som du finns en gång!

Jävla gold digger

Svar på tråden Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!