• Mammatilltreunderbara

Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!

Det är så att mina barn på 13, 11 och 5 år inte ärver ett öre av deras farfar. Däremot så ärver bonusen på 18 år så äckligt mycket pengar att jag kommer gå under. Detta handlar om hundratals miljoner i kronor.

Det var så att min man dog i cancer för lite över två år sedan. Han hade också en mycket god ekonomi, mycket tack vare farfarn som hjälpt honom. Jag har alltid hatat bonusdottern, egentligen för den simpla anledningen att hon tog energi och tid av vår egen familjetid. Det var jobbigt att veta att sambon hade haft ett förflutet på ett sätt. Hon tyckte heller inte om mig och hennes grund var att jag "tagit pappa" då vi hade en affär tills jag blev gravid och fick honom att äntligen lämna bonusens mamma och kunde ha honom för mig själv.

Vi bjöd aldrig med bonusen på resor och hon var aldrig riktigt välkommen här, våra egna barn tyckte inte heller om henne. Så det är ju kanske solklart att vi inte haft en bra relation.

Så när maken dog hade vi tillsammans innan skrivit ett testamente och klargjort att denna flicka endast skulle få laglotten, det minsta möjliga, medan jag och barnen fick de få miljoner min man stod på. Vi har även alltid sedan affärens tid haft i åtanke att vi en dag skulle bli riktigt rika och jag skulle sluta jobba samt flytta utomlands. Men farfarn ska tydligen blivit upprörd över hur vi behandlat bonusen, att han endast testamenterat allt till henne?!!

Det var i förra veckan vi alla möttes i Manchester och samlades vid detta möte med advokaterna. Eftersom han är brittisk medborgare kan han tydligen testamentera allt till vem han vill! De har tydligen inte samma lag som i Sverige och det betyder alltså att mina kära barn inte får de pengarna?

Jag hade räknat med de pengarna! Nu kommer jag behöva omstrukturera livet och flytta då vi inte kan bo kvar i denna fina villa längre och även behöva sälja vårt semesterboende i södra Frankrike!

Jag är så förbannad!! Är någon kunnig inom området här!! Behöver både skriva av mig och få så många råd som möjligt!

Min bror är jurist och säger att jag inte kan göra något men jag har ändå bokat möte med en advokat nästa vecka!! Såhär får det bara inte gå till!!

• Svar på tråden Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!
  • Dixie

jag hoppas detta är skrivet av någon som har ett tråkigt sommarlov - för du kan ju inte vara på riktigt........

Om det nu skulle vara på riktigt så är det väl bara rätt - du lurade bonusdottern på hennes arv - nu är det din (dina barns) tur att bli lurad på arv...... 

• Anonym (Hm)

Men hjälp.. Jag förstår farfarn... :O

• MammAmma

Vad bra, då kan äldsta dottern få lite 'plåster på såren' efter så många års lidande.

• Dixie
    Mammatilltreunderbara skrev 2015-07-23 16:37:14 följande:

Jag hade räknat med de pengarna! Nu kommer jag behöva omstrukturera livet och flytta då vi inte kan bo kvar i denna fina villa längre och även behöva sälja vårt semesterboende i södra Frankrike!

Hade du räknat med att din svärfar skulle dö när du planerade ditt liv!? 

även om dina barn hade ärvt sin farfar så hade det ju inte varit dina pengar, du hade inte kunnat spendera dem som du vill.....
  • Anonym (Styvmamma)

Varför får det inte gå till såhär?

Tycker farfar gör fel som bara ger ett av sina barnbarn pengarna, inte era barns fel att deras föräldrar är dumma i huvudet. Men samtidigt anser jag att man ska ha rätt att ge vem man vill sina pengar när man går bort.

Och oavsett så hade väl inte du fått pengarna, en god man hade väl tagit hand om och förvaltat dem tills barnen blir myndiga?

• Petite Chérie

Är du på riktigt eller är du en sån där...?

Jag svarar som om du är på riktigt iallafall.

Vände du pappan emot sin egen dotter pga din egen skruvade svartsjuka? Bara det gör det absolut rimligt att hon ärver allt av farfar och det är du och din man som sett till att era gemensamma inte får något. Well done! Var stolt.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Anonym (Usch)

Alltså är tråden på riktigt? Låter som att bonusen förtjänar pengarna efter all sveda och värk fadern utsatt henne för genom att gifta sig och skaffa barn med en kvinna som inte accepterade hans dotter och hans liv innan. Vad hon måste ha mått dåligt. Att ens egna förälder prioriterar en ny partner framför sitt eget barn.

• Anonym (Go farfar! Go, go, go farfar!)

Så jävla bra gjort av farfarn! Han lyckades krossa haggan! MOHAHAHAHAHA!

SKIT SKA SKIT HA!

• Anonym (Girighet)

Din bonusdotter var inte välkommen. Du hatade henne. Aldrig medbjuden på familjens resor och knappast välkommen i ert hem. Du är vedervärdig och girigheten personifierad. Hurra för farfar!! Hoppas du får det du förtjänar till slut. Trodde bara sådana som du fanns i dåliga B- filmer. Skämmes tamefan!

Svar på tråden Bonusdottern ärver allt!!! Mina inget!!! Vad ska jag göra?!!